Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet faalt met wifi en ethernet, oplossing gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.896 views

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
dus ik het hier een probleem met mijn internet. het probleem gebeurt gemiddeld 4 of 5 keer per dag, ik zie dan dat mijn paginas niet laden en elke keer word ik uit mijn game geschopt, de download en upload snelheid gaan op 0 en het is alleen tijdelijk op te lossen door de adapter de disablen en weer enablen. alles is al geprobeerd.. zoals modem resetten, ethernet in plaats van wifi, modem vervangen, overstappen naar andere provider (ziggo kabel 150mbps), windows opnieuw geinstalleerd, verschillende laptops en pc's gehad. allemaal geen verschil uitgemaakt.
ik download veel via torrent, dus ik dacht dat het daar aan kon liggen aangezien dat veel broadband gebruikt, heb dat programma 1 week niet aan gehad en nog steeds geen verandering.
kan iemand mij met dit probleem helpen? want ik ben ten einde raad.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Eerste vraag is met hoeveel anderen je de verbinding deelt? En wat doen die met de verbinding? Wat voor router gebruik je?

Als vuistregels voor het gebruik van p2p programma's
  • Beperk het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen per p2p programma tot 50 om te beginnen (je kunt deze parameter later eventueel te verhogen)
  • Zorg dat de totale upload van p2p programma's ten allen tijde nooit hoger is dan 2/3 van de uploadcapaciteit van je verbinding
Indien nodig moet je met je medegebruikers deze instellingen afstemmen.

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 28-03-2014 23:58 ]

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Modem is een standaard ubee die ik van ziggo kreeg. voor zover ik weet is die niet te vervangen. ik ben de enige in huis die de wepkey heeft, en mijn pc is de enige die is verbonden. heb al vaak genoeg lopen klooien met de utorrent settings, maar daar ligt het niet aan, omdat ik het probleem nog steeds heb als het programma uit staat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wepkey ......

begin eens met wpa(2) te gebruiken en zet wps ook uit, wep is no time gehacked

Zijn er ander pc's wel bedraad vebonden ? dat kan ik niet exact uit je verhaal opmaken

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 29-03-2014 00:47 ]

Iperf

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 09:00
ziggo is standaard WPA2, dus dat zal deze ook zijn vermoed ik.
dat standaard modemrouter van ziggo is drieletterwoord. Neem gewoon een losse router er naast en zorg dat je die ff goed instelt. check ff met een wifisniffer (inssider op windows of wifeye op android) welk kanaal het minst of niet gebruikt is. Meestal is alles behalve 1-6-11 al goed.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jij snapt weinig van kanaal verdeling ....

Jij denkt dat een ander wifi helpt als een draad ook faalt ?

Iperf

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Het probleem en de situatie; een van beiden kloppen niet.

Als je zo wel bedraad als draadloos, op verschillende computers en laptops, via verschillende providers, het precies zelfde probleem hebt, dan doe je iets fout.

Heb het gevoel dat je verhaal niet helemaal klopt en aannames bevat.

Overigens er van uitgaande dat je torrent uitschakelt als je gaat gamen. Mocht je torrent aan laten staan dan eerst |:( en daarna kijken hoeveel connections je maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door SAWYER op 29-03-2014 01:04 ]

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
tegenwoordig nu ik mijn eigen internet heb, gebruik ik ethernet, aangezien mijn pc 1 meter van de router staat en ethernet veel sneller en betrouwbaarder is. heb ook meerdere keren de kabels vervangen, op dit moment gebruik ik een cat5e kabel, pas nieuw. en wifi gebruik ik alleen voor mijn telefoon. wepkey is inderdaad wpa2. dat gebeuren met die kanalen heb ik vroeger ook al geprobeerd toen ik op de internet van me ouders zat, heeft toen ook niet geholpen.
zou het misschien aan de firewall kunnen liggen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk eerst eens in je event log of daar netwerk gerelateerde dingen voorbij komen

Iperf

• Morress
fish schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:55:
jij snapt weinig van kanaal verdeling ....

Jij denkt dat een ander wifi helpt als een draad ook faalt ?
leg het vooral dan ook niet uit hoor.... omfg

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
er staan idd dingen op de event log, maar dat wist ik al, ik weet dat ze betrouwbaar zijn. virussen komen bij mij niet naar binnen.
het probleem was er ook al met een clean installation.

het enige dat het kan zijn is iets in de instellingen van de modem/router.

event log:
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/t6gu9ai9j/

[ Voor 13% gewijzigd door xXBunnyShmexiXx op 29-03-2014 01:39 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Morress schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 01:19:
[...]

leg het vooral dan ook niet uit hoor.... omfg
omfg rtfm wtf bbq !!! google is stuk :'(
e.g. http://www.forceflow.be/2...king-a-different-channel/
er is overlap omdat wireless G en hogere standaarden meer dan1 kanaal gebruiken

Het liefst verdeel je het juist over 1,6, en 11 alleen doet iedereen maar wat dus storen we elkaar alleen maar extra. er gaan ook stemmen om 1,5,9 en 13 te gebruiken, maar daar ben ik het minder mee eens

en dan hebben we ook nog de 40mhz die nog meer lust.
xXChibiBunnyXx schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 01:34:
er staan idd dingen op de event log, maar dat wist ik al, ik weet dat ze betrouwbaar zijn. virussen komen bij mij niet naar binnen.

event log:
[afbeelding]
Je eventlog van windows niet van je firewall

al die cracks trek je ook alleen maar troep mee naar binnen btw .... maar ben je nu al achter zo te zien,
ga eerst een gewoon legale software gebruiken

is die windows net zo legaal als de rest ? die kan ook gewoon infected zijn van scratch eh ..

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 29-03-2014 01:47 ]

Iperf

• SAWYER

event log:
[afbeelding]
Instellingen modem maar je hebt dit zelfde probleem bij meerdere providers.
Zoals ik al zei, je verhaal klopt niet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

Om maar even wat info bij elkaar te schrapen:

Welk OS?
Welke netwerkadapter?
Drivers up-to-date? (Chipset en Netwerkadapter voornamelijk)
Windows verder up-to-date?
Wat voor (fout) melding krijg je als het internet eruit knikkert?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
wist niet dat windows een event log had, heb het opgezocht en zie dat er veel warnings en errors staan meeste zijn van DNS. en ja mijn windows is net zo legaal als mijn andere software. maar ik download niet zo maar software als ik het niet vertrouw. ben wel bewust van eventuele virussen en daarom heb ik ook een acronis backup van me OS voor het geval ik denk dat er iets is. en heb het ook vaak genoeg gebruikt.

mijn verhaal klopt wel, alleen probeer ik zo veel mogelijk informatie te geven om mijn probleem op te lossen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

xXChibiBunnyXx schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 02:11:
wist niet dat windows een event log had, heb het opgezocht en zie dat er veel warnings en errors staan meeste zijn van DNS.
Hier heb je mooi Googlevoer.
en ja mijn windows is net zo legaal als mijn andere software.
Waarom verwacht je dan überhaupt in enige mate support?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Mobo: corsair formula-Z
alle drivers zijn up to date, en windows ook.
geen fout melding, alleen download en upload gaan op 0 en na een minuut gaat het wel weer omhoog maar dan heel erg langzaam.

• SAWYER
mijn verhaal klopt wel, alleen probeer ik zo veel mogelijk informatie te geven om mijn probleem op te lossen.
virussen komen bij mij niet naar binnen.
daarom heb ik ook een acronis backup van me OS voor het geval ik denk dat er iets is. en heb het ook vaak genoeg gebruikt.
En bij deze wens ik je veel succes en een goede nacht.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

1. Treed op met Kabel en Wifi
2. Treed op met meerdere kabels
3. Treed op met andere providers
4. Treed op met andere router

A. Schone installatie (van niet legale windows)
B. Download nooit software welke ik niet vertrouw
C. Mijn anti-virus beveiliging is Acronis backup voor als ik DENK dat er iets mis is

Kortom, de Windows die je installeert zal wel een rootkit in zitten, dat is bij 90% van de downloads via torrents en newsgroepen. 1 van de eigenschappen van een rootkit is de beschreven instabiliteit met onder andere DNS.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Begin eerst eens met uitzoeken waar je probleem nou precies zit. Start in een cmd window een ping -t naar het IP adres van je router, start in een ander cmd window een ping -t naar een IP adres bij je provider (DNS server is bijvoorbeeld een handige). Als je merkt dat je download of game stopt, kijk dan als eerst op welke van de pings je packetloss hebt, dan kun je gerichter gaan zoeken.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Fiber

Beaches are for storming.

Probeer eens een andere DNS server. Bijvoorbeeld Open DNS of Google DNS, om maar een paar bekende en goede te noemen.

Als dat niet helpt, met Wim-Bart. Koop een legale versie van Windws 8.1 en doe daarmee een clean install. (Of stap over op Linux, als het niks mag kosten.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Minder dramatisch, wel even effectief om probleem te duiden: voordat je helemaal overstapt op iets, draai een tijdje met een LiveCD. Als je die van een goede bron binnenhaalt weet je 100% zeker dat er geen troep op zit of kan komen (read-only). Linux Mint is waarschijnlijk meest gebruiksvriendelijk in jouw situatie, maar ongeacht welke Live-distro zou dus moeten voldoen. Als het dan goed gaat en blijft gaan weet je dat het aan je OS ligt - die je zo te lezen nooit clean install gegeven hebt, alleen steeds zelfde image teruggezet :o

Oslik blyat! Oslik!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Dat je op meerdere routers(providers) en op meerdere hardware problemen hebt kan eigenlijk niet, dus maakt ergens hele grote fouten. Vermoedelijk toch ergens rotzooi aan het installeren.
En virussen en spyware heb je niet zomaar in de gaten, want wij als gebruiker zijn de laatste die dit merken.
En beveiligen van een pc dat kunnen niet veel mensen, want dit is niet genmakkelijk.
Dus het belangrijkste is om virussen te vermijden, dus maak je regels veel strenger met wat je wel en niet mag installeren. Lees vooral hier de beveiligings gedeelte van het forum, zoek met google nog op andere beveiligings- forums/site's, die tips geven hoe een pc te beveiligen.

1 download bij iemand anders een ubuntu livecd, zet dit op een usb stick of dvd.
Dan zet je router/modem 10 minuten uit, zet je router weer aan.
2 minuten wachten, dan boot vanaf je ubuntu livecd.
Kijk of je problemen dan weg zijn.

Indien ja,
dan wis je hd en de mbr van je hd, en installeer alles opnieuw, met schone software.
Met de linux livecd kun je ook je hd wissen, ook de mbr, dan weet je zeker dat alles gewist is.

Let op harde schijf wordt nu helemaal leeg gemaakt:

Nu booten van de ubuntu livecd,(of gparted livecd of parted magic(hier zit gparted en clonezilla in)).
Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
unmount hd,
verwijder alle partities,
boven in gparted de pulldown menu, kiezen device, Create partion table(mbr wissen),
(boven in gparted de pulldown menu, kiezen partition, manage flags, vink hier alles uit,)
doe dit voor alle hd's, reboot en installeer ubuntu of windows.

Zo maak je de hd ook schoon van virussen, formateren is niet genoeg.
En als je meerdere hd's hebt, dan moet je ook de andere hd's de mbr wissen,
want als je 1x boot vanaf die hd's die geinfecteerd is, dan ben je weer geinfecteerd.

[ Voor 28% gewijzigd door jan99999 op 29-03-2014 08:56 ]

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11 18:15
Bij een paar vrienden van mij moet ik een vast ip instellen op de computer en ook de dns van ziggo. Zodra iemand download klapt alles eruit uit. Na een vast ip en dns ingesteld te hebben werkte alles weer normaal. Misschien dat je dat kunt proberen.

Overigens succes met je probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door tintilla op 29-03-2014 10:26 . Reden: Vriendelijkheid ]

SFE 5G

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mag ik iedereen met klem verzoeken een stuk minder agressief naar een ieder te zijn?

Tijd voor een nieuwe sig..

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
thanks, ik snap alleen niet wat de OS te maken heeft met falende internet. zal dat DNS en ip gebeuren even instellen en dan laat ik wel weten of het verholpen is, ik betwijfel dat het zal werken. en anders tijdelijk een cd gebruiken om te testen.

[ Voor 20% gewijzigd door xXBunnyShmexiXx op 29-03-2014 11:06 ]

• jayjay1990
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:30
Het besturingssysteem doet wat de naam eigenlijk al zegt het bestuurd het systeem. Wanneer hier dus iets in mis gaat kan dat heel goed gevolgen hebben voor je internet verbinding.
Ik denk dat tijdelijk werken met een live CD helemaal niet zo een vreemd idee is om te testen of het daar ook voorkomt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xXChibiBunnyXx schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:22:
thanks, ik snap alleen niet wat de OS te maken heeft met falende internet. zal dat DNS en ip gebeuren even instellen en dan laat ik wel weten of het verholpen is, ik betwijfel dat het zal werken. en anders tijdelijk een cd gebruiken om te testen.
Je snapt er niets van, je opent een topic. en laat merken dat je eigenlijk geen zin hebt om er iets mee te doen. jammer.
wist niet dat windows een event log had, heb het opgezocht en zie dat er veel warnings en errors staan meeste zijn van DNS. en ja mijn windows is net zo legaal als mijn andere software. maar ik download niet zo maar software als ik het niet vertrouw. ben wel bewust van eventuele virussen en daarom heb ik ook een acronis backup van me OS voor het geval ik denk dat er iets is. en heb het ook vaak genoeg gebruikt.
Een error .... dat is zoveel mogelik informatie geven ?
geeneens de moeite nemen om de inhoud van de error met ons delen (ik heb liever dat je eerst opzoekt wat het betekend en wanneer je het niet berijpt ons verteld wat je er niet aan begrijpt)

Maar ... er staan een boel errors ...
denk je dat je wat oplost door ze te laten staan, of moet je mischien de errors oplossen
Mja je vertrouwd teveel zullen we maar zeggen.

Dan nog, koop gewoon legaal je software, verwacht geen hulp al je bewust troep installeert.

Iperf

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:39
Kun je ook de signaal waardes van het modem laten zien?

• Morress
fish schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 01:37:
[...]

omfg rtfm wtf bbq !!! google is stuk :'(

maar daar ben ik het minder mee eens
Je hebt wel door dat je als een verschrikkelijk bijdehand en arrogant mannetje over komt, toch?

Ook in overige reacties hier, als die jongen alles er van zou snappen, kwam hij hier dus niet. Dus doe gvd eens niet zo uit de hoogte en geef een normale reactie, want blijkbaar WIL je er wel tijd in steken om te reageren, maar als het zo moet zullen vele liever hebben dat je weg blijft.

[ Voor 33% gewijzigd door Morress op 29-03-2014 11:50 ]

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
event log lijkt me niet echt iets bijzonders, heb de dns veranderd en tot nu toe nog geen internet fail gehad, maar zie nog wel deze errors:

Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/ufs74sgkn/

vaste ip heb ik niet kunnen vinden, waar zit dat?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Morress schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:48:
[...]

Je hebt wel door dat je als een verschrikkelijk bijdehand en arrogant mannetje over komt, toch?

Ook in overige reacties hier, als die jongen alles er van zou snappen, kwam hij hier dus niet. Dus doe gvd eens niet zo uit de hoogte en geef een normale reactie, want blijkbaar WIL je er wel tijd in steken om te reageren, maar als het zo moet zullen vele liever hebben dat je weg blijft.
Nou ja ik doe teminste nog moeite om uit te leggen waarom jou voorstel geen goed idee is, ipv van een tegenargumentatie ontvang ik alleen gevloek (omfg, gvd), dat niveau heb ik (initieel) niet tegen jou gebruikt geloof ik?

Ook het feit dat het bedraad niet werkt heb je maar genegeerd. uitgezeurd nu ?
xXChibiBunnyXx schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:21:
event log lijkt me niet echt iets bijzonders, heb de dns veranderd en tot nu toe nog geen internet fail gehad, maar zie nog wel deze errors:

[afbeelding]

vaste ip heb ik niet kunnen vinden, waar zit dat?
crl.microsoft.com

Certificate Revocation List. dus certifikaten die ongeldig zijn (gemaakt) staan hier in. dat is kennelijk geblokkeerd ? klinkt iig als onzuivere software op je pc

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 29-03-2014 12:57 . Reden: iets genuanceert ]

Iperf

• Morress
fish schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:32:
[...]ontvang ik alleen gevloek (omfg, gvd), dat niveau heb ik (initieel) niet tegen jou gebruikt geloof ik?
Misschien moet je dan je post nog even lezen, want: omfg rtfm wtf bbq

edit: @hieronder, slaap zacht vannacht moraalriddertje, ik zie dat je goed over jezelf denkt en dat is belangrijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Morress op 29-03-2014 17:47 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

weet je wat initieel betekend ?

En wat je dan je tegenargument ? (wat betreft de kanaalindeling) dan gebeurt er teminste wat on topic. ipv je gezeur de hele tijd

[ Voor 79% gewijzigd door Fish op 29-03-2014 16:20 ]

Iperf

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:57
Installeer gewoon een schone ongeactiveerde Windows, niet illegaal en werkt voor 30 dagen.(en daarna kun je cracken/kopen)
Zodra je een probleem krijgt met internet, ping Google.com en het ip-adres van Google.com. Dit zou al veel dns problemen moeten verhelpen. Mits het ip adres wel werkt maar de domein naam niet, probeer andere dns adressen in te stellen:
win7: http://mintywhite.com/windows-7/change-dns-server-windows-7/
win8: http://pcsupport.about.co...dns-servers-windows-8.htm
Verander het naar bijvoorbeeld opendns: 208.67.222.222
208.67.220.220

Veel succes ermee

En serieus, doe even rustig allemaal hierzo ;)

Hallo

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Speelkwartier is over.
Iedereen met een stukje zoethout in de hoek zitten en ga ff lekker op jezelf zitten zeuren.

@Topicstarter ik denk dat je inderdaad maar eens een andere ISO moet gaan downloaden. eentje waar geen meuk inzit. Probeer dat eerst eens.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.