Vraagje: "Powered by ATI/Nvidia"-games

Pagina: 1
Acties:

• Rikart
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01-2025
'Allo 'allo,

Ik was van plan om eens mijn "512MB ATI Radeon HD 4800 Series (ATI)" videokaart te vervangen voor een nieuwe blitse kaart. Maar ik sta nu voor een keuze die misschien wel geheel onbelangrijk is, namelijk:

Sommige games laten in hun openingsscherm "Powered by Nvidia" of "Powered by ATI" zien, nu vroeg ik mij af, is er enig merkbaar verschil als je bijv. een game 'by Nvidia' speelt, met een ATI kaart, of andersom?

Afhankelijk van het antwoord overweeg ik een Nvidia kaart te kopen, maar die blijken altijd een stukkie duurder dan een ATI kaart prijs/kwaliteit gewijs (of ben ik nu gekke dingen aan het zeggen?)

evt. van toepassing:

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock Z77 Extreme4 (CPUSocket)

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 10:25

Koekfabriek

King Billy on the wall

Volgens mij is het zo dat sommige games iets beter draaien op een bepaalde kaart maar ik denk niet dat het echt merkbaar is voor de gewone gamer. Als ik kijk naar mijn eigen videokaarten (heb nu 2 jaar AMD, daarvoor Nvidia laptop kaarten) maakt het volgens mij weinig uit. Mantle (AMD) kan mogelijk een verschil maken maar tot nu toe gezien niet schokkend genoeg om dat je keuze te laten bepalen.

Ik zou mijn keuze in ieder geval niet laten bepalen door die reclames aan het begin. Kijk naar je budget, je eisen: koeling, merkvoorkeur, geluid, SLI of Eyefinity en kies de kaart die het meeste ''bang for your buck'' geeft. Beide bedrijven maken goede kaarten met voor- en nadelen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Over het algemeen zijn Nvidia kaarten relatief duurder dan AMD met twee uitzonderingen, de 750 en 760, maar brengen ze wel meer niché features ( Shadowplay, PhysX ).

Om te zien wat nou eigenlijk het performanceverschil is moet je eigenlijk kijken in de reviews.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 28-03-2014 23:05 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik vind shadowplay en physx niet een reden om voor nvidia te gaan. Prijs/prestatie vind ik belangrijker.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Het is eigenlijk vooral reclame.
Vaak wederzijdse deals waar bijvoorbeeld Nvidia een aantal games "gratis" meelevert met hun kaarten, en dat die games dan het Nvidia logo in de startup krijgen.

TheS4ndm4n#1919

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Als ik mij niet vergis heeft het niet in elke game zin, alleen soms worden er extra grafishe elementen toegevoegd.

Ik kan het me niet zo snel voor de geest halen maar bij mirror's edge was het zo dat een ninvidea kaart de mogelijkheid gaf om diverse atributen in de game 'realistish' te maken via de hardware. ipv software. Maar ik kan me niet voorstellen dat het een echte game breaker wordt.

Verwijderd

Ik ga zelf meestal voor nvidia omdat ik dan overal gebruik van kan maken. Maar kun je dingen als physx missen is AMD zeker ook een goede aanrader al neig ik nog lichtjes naar nvidia toe vanwege over het algemeen betere drivers.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zijn wel wat games te bedenken die merkbaar beter op 1 van de twee merken draaien. BF4 draait bijv. beter op AMD, terwijl Far Cry 3 volgens mij beter draait op Nvidia.

People as things, that’s where it starts.

• Rikart
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01-2025
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels de 'MSI GeForce GTX 760 Gaming' aangeschaft. Het is mijn eerste Nvidia kaart, dus ik ben benieuwd :P.

in mijn eigen ervaring heb ik wel eens Beta's van games gespeeld, waarin je merkte dat bijv. de game op een Nvidia kaart werd gemaakt, en daardoor de optimalisatie van de game op AMD kaarten achter liep. Dit was het geval bij 'APB (All Points Bulletin)'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe kon je dat in vredesnaam merken als je zelf nooit een nVidia kaart hebt gehad :?

Het feit dat een (beta) game brak draait op jouw AMD kaart wil allerminst zeggen dat het wel lekker zou hebben gedraaid op een nVidia kaart.

Sowieso, gewoon benchmarks bekijken in games die je veel doet en op basis van resultaten daarvan snelste binnen budget halen. Of het nu AMD of nVidia is of voor mijn part iets van Bitboys oy maakt geen drol uit tenzij je heel specifieke eisen hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1