DMZ naar oude NAS onveilig?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb vandaag Rsync gekoppeld wat goed werkt. Oude Nas staat bij mijn zusje en voor het gemak heb ik dmz aangezet zodat ik zeker wist dat rsync werkt met mijn nieuwe nas (die thuis staat).

Loop ik nu risico omdat alle poorten open staan? Of valt dat mee? Kan uiteraard porten mappen maar weet niet goed welke en ik wil niet elke keer op en neer gaan :-)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je NAS geen firewall heeft dan is elke service daarop nu te bereiken, als die op een netwerkinterface luistert.

Een gerichte forward van een paar poorten lijkt mij een stuk veiliger.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Tennisbal
Borromini schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:35:
Als je NAS geen firewall heeft dan is elke service daarop nu te bereiken, als die op een netwerkinterface luistert.

Een gerichte forward van een paar poorten lijkt mij een stuk veiliger.
net uitgezocht en moet volgens mij 873 zijn. zal ik morgen veranderen. stuk beter dan dmz.

edit: net de nas remote uitgezet, zit me toch niet lekker al die porten die open staan

[ Voor 10% gewijzigd door Tennisbal op 28-03-2014 21:39 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
VPN server aanzetten zodat je altijd kunt inloggen vanaf afstand? Je kunt dan ook makkelijk bij de rest van haar netwerk, en dus even inloggen op haar router om een poortje open te zetten. En dat allemaal thuis vanuit je luie stoel 8)

DMZ is vragen om moeilijkheden. Vergeet ook niet om sterke passwords te gebruiken voor services die naar internet open staan.

• Tennisbal
net geprobeerd porten te mappen ik krijg port 873 niet gemapt in de router? DMZ werkt het perfect maar als ik port 873 map niet. ook geprobeerd een hele range porten te mappen naar de nas ip maar werkt ook niet

nas is een readynas nv+, nieuwe nas lokaal is een synology.

router remote is een linksys met tomato erop.

Firewall naar gekeken maar lost niks op. wat nu?

edit: domme Tennisbal, port forwarding niet goed gedaan... werkt nu!
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:39:
VPN server aanzetten zodat je altijd kunt inloggen vanaf afstand? Je kunt dan ook makkelijk bij de rest van haar netwerk, en dus even inloggen op haar router om een poortje open te zetten. En dat allemaal thuis vanuit je luie stoel 8)

DMZ is vragen om moeilijkheden. Vergeet ook niet om sterke passwords te gebruiken voor services die naar internet open staan.
VPN is een zeer goed idee ga ik naar kijken! dank

[ Voor 52% gewijzigd door Tennisbal op 29-03-2014 10:28 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Als je poorten gaat forwarden dan is DMZ niet nodig natuurlijk.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan rsync trouwens ook gewoon tunnelen over SSH. Dan hoef je alleen maar SSH open te zetten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1