Hallo,
Ik ben momenteel aan het kijken voor een budget all round systeem, om mijn wensen te omschrijven is de vragenlijst waarschijnlijk het makkelijkste.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Denk hierbij aan het basic werk:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Weinig is het antwoord. Budget is eigenlijk €400 max. Dit is inclusief randapparatuur (monitor, muis, toetsenbord). Het lijkt me het meest budgetvriendelijk om die tweedehands te gaan kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niks op het gebied van hardware. Ik heb hier nog een extra Windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te groot, maar daar zitten we nu al op. Micro Atx is niet overdreven groot. Geluidsniveau idem dito.
Ga je overklokken?
Nee.
Wensenlijst
Ik heb het onderstaande systeem samengesteld. Graag wil ik bestellen bij 1 shop, kleine meuk (kabeltjes) heb ik hier wel liggen dus hoeft geen rekening mee worden te gehouden.
Lijst is als volgt:
Volgens mij is dit een goede start.
Waar zoek ik hulp mee?
Concreet heb ik eigenlijk de volgende vragen:
Kortom ik zoek even een extra blik op deze configuratie en ben heel dankbaar als iemand me even helpt
.
Ik ben momenteel aan het kijken voor een budget all round systeem, om mijn wensen te omschrijven is de vragenlijst waarschijnlijk het makkelijkste.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Denk hierbij aan het basic werk:
- Office
- Internet
- Youtube (Full HD)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Weinig is het antwoord. Budget is eigenlijk €400 max. Dit is inclusief randapparatuur (monitor, muis, toetsenbord). Het lijkt me het meest budgetvriendelijk om die tweedehands te gaan kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niks op het gebied van hardware. Ik heb hier nog een extra Windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te groot, maar daar zitten we nu al op. Micro Atx is niet overdreven groot. Geluidsniveau idem dito.
Ga je overklokken?
Nee.
Wensenlijst
Ik heb het onderstaande systeem samengesteld. Graag wil ik bestellen bij 1 shop, kleine meuk (kabeltjes) heb ik hier wel liggen dus hoeft geen rekening mee worden te gehouden.
Lijst is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 84,40 | € 84,40 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 51,97 | € 51,97 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 23,40 | € 23,40 |
| 1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 66,99 | € 66,99 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,67 | |
Volgens mij is dit een goede start.
Waar zoek ik hulp mee?
Concreet heb ik eigenlijk de volgende vragen:
- Past het gegeven systeem bij elkaar (componenten)? Volgens mij wel, maar wie weet zie ik iets over het hoofd (mobo + processor + koeler + RAM voornamelijk).
- Gaat dit voldoen aan de eisen? Lekker vlot, niet te luid, niet te groot?
- Hoe is het geluidsniveau van de stock koeler? Als deze eruit kan, dan geeft dat wat ruimte voor betere monitor.
- Ik heb de maximale toegelaten RAM sticks uitgezocht. Is dit overkill?
Kortom ik zoek even een extra blik op deze configuratie en ben heel dankbaar als iemand me even helpt