Toon posts:

Vaag! Regio 2 DVD's weigeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pioneer 16/40x DVD speler. Ik heb hem ooit regiovrij gemaakt, ik geloof met firmware 106D ofzow, weet het niet zeker. Maar opeens kan ik geen Regio 2 DVD's meer afspelen, alleen nog maar Regiovrije DVD's. Ik heb nooit van Regio gewisseld dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik dacht eerst dat het aan de firmware zou liggen omdat ik het probleem in Windows 2000 èn in WinME had. Dus ik een normale firmware opgezocht en deze geïnstalleerd. Nou het maakte dus niets uit. De firmware-revisie is nu 1.28 / 105R.
Ik snap er geen flikker meer van. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik erachter komen waar het aan zou kunnen liggen?

P.S. Ik gebruik WinDVD en WinfastDVD

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
Met behulp van die site kom ik echt niet tot een antwoord van mijn probleem hoor, maar toch bedankt voor je reaktie.

Verwijderd

en als je powerdvd is probeerte kijken of ie het dan doet
( ik heb ook problemen gehad met windvd
geluid viel na 2 chapters weg :( )

nu heb ik poewrdvd en werkt perfect op win2k

Verwijderd

bedoel powerdvd *D

Verwijderd

Topicstarter
WinfastDVD = volgens mij PowerDVD van Leadtek

Verwijderd

joh ik had er nog nooit van gehoord

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

:) DVDgenie :7

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Bij inmatrix.com kan je het programma downloaden driveinfo, hiermee kan je kijken als hij echt regiovrij is. Je moet nooit de officielle firmware van pionneer upgraden, omdat je hem dan niet meer regiovrij hebt, en meestal ook niet meer kan maken.

Gebruik dvd genie om je dvd prog van regio te laten veranderen. De programma houd zelf een teller bij, en met dvdgenie kan je dat reseten of helemaal laten negeren.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Je moet nooit de officielle firmware van pionneer upgraden, omdat je hem dan niet meer regiovrij hebt, en meestal ook niet meer kan maken.
:? :?

ik zie dat je een 106s hebt net als ik....

en die heb je niet gepatched met een andere firmware? :?

Verwijderd

Topicstarter
Drive Info:

PIONEER DVD-ROM DVD-105R 1.28

THIS DRIVE HAS REGION PROTECTION

Region code : 2
User : 4 changes left
Manufacttur : 4 changes left
Status : Not permanent

Vaag hoor.....en gewoon géén regio 2 afspelen hè. |:(

Verwijderd

dat wel, maar deze is niet van de pionneer site. Die mag je nooit gebruiken. Sorry voor de onduidelijkheid. Je mag dus geen officiele firmware updates gebruiken.

Je moet de firmware van de site van farzeno gebruiken, dat is de enigste die werkt(mag geen link geven, maar type maar in een zoekmachine) En check dus met het programma driveinfo als hij nou regiovrij is.

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 16:32 schreef Dey het volgende:
Drive Info:

PIONEER DVD-ROM DVD-105R 1.28

THIS DRIVE HAS REGION PROTECTION

Region code : 2
User : 4 changes left
Manufacttur : 4 changes left
Status : Not permanent

Vaag hoor.....en gewoon géén regio 2 afspelen hè. |:(
Gebruik dvdgenie, je pioneer staat wel op regio 2, maar je dvd prog misschien niet. Met dvdgenie kan je dit namelijk instellen. Maar maak eerst je firmware eerst regiovrij, dan kan je wissellen zovaak als je wilt.

Hier kan je de firmware vinden: http://www.firmware.fr.st/

Bovenstaande link is niks illegaals!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de originele firmware erop gezet (105 1.22) en wat ik ook probeer, regio twee speelt niet af, ook niet met DVD-genie.
Ik begin steeds meer te vermoeden dat mijn drive om zeep is, maar er is niets mee gebeurd.

Iemand nog een goede tip? Ik wacht nog op de goude! :)

Verwijderd

Heb je eigenlijk de RPC1 versie van de firmware geinstalleerd? Dus de regiovrij versie!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Die RPC1 versie is momenteel niet downloadbaar en het moet toch ook gewoon ff met die RPC2 versie lukken?

Wat denken jullie? Issie stuk?? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Kom op.......iemand nog ideëen?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

heb je geen garantie meer?

anders terug naar de winkel en hopen dat ze er in trappen >:)
Pagina: 1