Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een (denk ik) vreemd probleem.

Ik ben bezig met mijn eerste bouw van een eigen computer, en ben heb me simpel gehouden aan wat tweakers aanraadde als mainstream game systeem. Nu zit ik met het volgende probleem: de moederboard standoffs plekken van de "Cooler Master CM 690 III Closed" lijken niet op een lijn te zijn met de gaten van het "Gigabyte GA-Z87-HD3" moederboard.

Alles standoffs passen keurig in het moeder board, maar op het Gigabyte GA-Z87-HD3 zit er een midden rechts, en die lijkt geen stand off te hebben in de case... Er lijkt dus in de case een plek te missen om een standoff in te plaatsen.

Gezien dit mijn eerste bouw is weet ik niet of het kwaad kan om een standoff ongebruikt te laten, maar die dingen zitten er niet voor niets en ik heb geen zin dat mijn moederboard opeens kortsluiting krijgt.

Als iemand mij zou kunnen helpen of meer informatie zou kunnen geven zou ik zeer dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kortsluiting krijg je alleen als je het bord direct op de kast monteert wat jij dus niet hebt gedaan. Het kan absoluut géén kwaad om 1 standoff weg te laten, je moet alleen even van tevoren het RAM en zo mogelijk de koeler installeren om eventuele sterke doorbuiging te voorkomen, maar die dingen kunnen best wat hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk gewoon even. denk ej dat he bijvoorbeerld een probleem oplevert dat je een kaart niet goed aan kan drukken. etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Je hebt het nu over een schroefgat in het moederbord waar geen standoff voor in de kast zit - da's inderdaad niet zo'n probleem.

Maar belangrijker: let ook goed op of er wellicht een standoff zit op een plek waar GEEN schroefgat in het moederbord zit! Zo'n "verborgen" stand-off kan wel degelijk kortsluiting en schade veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Over welk gaatje heb je het nu precies?
Het moederbord heeft er boven 2, in het midden 3 en onder weer 2.
Voor zover ik kan zien zijn hiervoor gewoon standoff plaatsen beschikbaar in de kast (sommigen zitten er standaard al in).
http://www.pccasegear.com/UserFiles/GA-Z87-HD3-large2.jpg
http://azerty.nl/_azerty/.../6/3/5/635255/img/2/G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat je ergens iets over het hoofd ziet waardoor het niet lijkt te passen. Afgezien van dat mag je een bord ook best met 4 schroeven vast zetten ipv met 9. Dat ene schroefje dat dan mist gaat echt geen probleem opleveren. Kortsluiting krijg je alleen door teveel standoffs te plaatsen.
Pagina: 1