Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-01-2024

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Mijn Sony Xperia Z1 had altijd prima volume als ik met headphones luisterde, maar vanochtend kwam er in beeld: 'PAS OP! Langdurig naar hoog volume luisteren kan je gehoor beschadigen.' Zoiets in ieder geval.

Ik drukte dat maar gewoon weg, maar nu wilt mijn volume niet meer harder. Het volumebalkje staat uiteraard op zijn hoogst, maar het geluid is veel zachter. Heb hem uit- en aangezet, maar dat werkt niet. Heb het met verschillende headphones geprobeerd, dus ligt niet daaraan.

Googlen heeft niet veel zin, ik kom alleen maar klachten tegen zoals: 'Het volume is standaard erg laag.'
Hier heb ik dus geen last van: Het is opeens omlaag gegaan.

Als ik muziek afspeel, heb je zegmaar het balkje waar je volume mee kan regelen. De eerste helft doet het gewoon, daar stijgt het volume als ik het balkje beweeg. Als ik over de helft ga, dan blijft het volume exact hetzelfde. Hij gaat dus niet meer harder dan de helft.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 17:01
Ik heb op mijn S4 als ik het geluidsniveau verander een melding, daarnaast staat een instellingen tekentje. Daar staan dan weer dingen als: beltoon, media, melding en systeem, die geluidsniveau's kan ik dan allemaal apart veranderen. Misschien is dat bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
iDonkey schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:59:
Ik heb op mijn S4 als ik het geluidsniveau verander een melding, daarnaast staat een instellingen tekentje. Daar staan dan weer dingen als: beltoon, media, melding en systeem, die geluidsniveau's kan ik dan allemaal apart veranderen. Misschien is dat bij jou ook?
Ik heb wel gewoon Instellingen > Geluid
Daar staat alles op maximaal.

Probleem is er ook alleen als ik mijn oortjes inplug, bij normale speaker doet hij het gewoon goed.

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 12:20
Ik heb wel gemerkt met veel custom ROM's op android toestellen dat op een gegeven moment audio een totaal defect iets word.
Wanneer je in je music player muziek af speelt en op de home knop drukt word het harder, wanneer je dan je app drawer opent gaat de muziek uit(pauzeert) zodra je weer naar het homescreen terugkeert gaat de muziek weer spelen en datzelfde geld voor het notificatiescherm.

Dus de vraag is: heb je een custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb je de 'geluidsverbeteringen' ingeschakeld staan? Schakel die dan eens uit en probeer het nog eens?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
TecHHeaD schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 20:08:
Ik heb wel gemerkt met veel custom ROM's op android toestellen dat op een gegeven moment audio een totaal defect iets word.
Wanneer je in je music player muziek af speelt en op de home knop drukt word het harder, wanneer je dan je app drawer opent gaat de muziek uit(pauzeert) zodra je weer naar het homescreen terugkeert gaat de muziek weer spelen en datzelfde geld voor het notificatiescherm.

Dus de vraag is: heb je een custom ROM?
Neen, alles is gewoon standaard android etcetera.
Bastien schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 20:30:
Heb je de 'geluidsverbeteringen' ingeschakeld staan? Schakel die dan eens uit en probeer het nog eens?
Neen, staat uit.. Heb daar al wat dingen proberen te veranderen, maar werkt niet. Alles is gewoon standaard instellingen nu.

Gebukt is genomen.

Pagina: 1