Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zou graag een intel Nuc willen kopen als HTPC.
Misschien football manager op te kunnen spelen voor de rest zou dit enkel alleen voor films en series worden gebruikt.

Welke Intel Nuc kan ik het beste kopen ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
En wat wil je doen met de HTPC? Anders wat meer info geven over hoe en wat!

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
films en series bekijken via xmbc en met w8.
De Nuc zou aangesloten worden op een 40 inch led tv via hdmi.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
http://tweakers.net/categ...zMzEF2WmAPUbmZiaqlUW1sLAA

een pricewacht link met alle modellen.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En welke is hier het meest geschikte model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Ik zou voor deze gaan (pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U)) met een crucial m500 ssd en dan streamen vanaf een NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Ik zou eens het DAA beleid gaan doorlezen en dan met name punt 3. Posts van een of twee regels met puur de vraag "wat is het beste" hebben we hier niet veel aan. Je zult zelf wat onderzoek moeten doen, genoeg informatie geven, met een voorstel komen waarop men dan feedback kan geven.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat informatie opgezocht in verband met de intel nucs.
Ik weet gewoon niet goed welke ik moet nemen.

Ik zou graag deze aansluiten om mijn smart tv 40 inch.
Verder zou ik graag films afspelen en series.
Het zou leuk zijn moest football manager vlot kunnen draaien dit is niet al the graphis maar vracht toch wel wat ram geheugen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gewoon de goedkoopste dus, deze: pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH

Voldoet prima voor het afspelen van films e.d. en supersimpele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-03 20:32
Allen,

Ik gebruik nu enige tijd een intel nuc 2820 met openelec xbmc.
Ik ben hier super tevreden mee alles draait zoals het zou moeten.

zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03

NetAmp

"for indoor use only"

Even inhaken op dit onderwerp. Ik ben ook al een tijdje van plan om een Intel NUC aan te schaffen als HTPC. Ter vervanging van een verouderde HDX 1000 (a-la Popcorn Hour) mediaspeler.

Vandaag zag ik in een MediaMarkt folder de Medion Akoya S1500 mini-pc staan...

...lijkt-ie niet verdacht veel op een Medion-branded variant van zo'n Intel NUC kit? B)
Zo te zien zit er een 500GB 'hybride' hardeschijf in (HDD met een 8GB stukje "SSD"/flash ingebouwd om bijv. snel op te starten). Werkgeheugen 4GB. Verder WiFi, Bluetooth 4, infrarood. + Windows 8.1

Wat denken jullie? Lijkt me geen slechte prijs voor een complete set?
(want bij de "gewone" Intel NUC kit moet je nog opslag en werkgeheugen erbij kopen)

Ik denk er aan om zo'n ding neer te zetten, eventueel met Linux erop i.p.v. de standaard Windows 8.1 (die kan ik misschien nog eens gebruiken op een andere PC?).
En dan met XBMC, bij voorkeur de bestaande Popcorn Hour afstandsbediening gebruiken (zodat mijn vrouw het ook nog snapt ;) ). Plus Yatse XBMC Remote app voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:14
Opvallend, is inderdaad gewoon een NUC met Medion-logo.

NUC 118,-
4GB DDR3L 32,-
SSHD 500GB 56,-

Totaal: 206,-

Dus als je er toch Linux op gaat zetten, dan is zelf bestellen alsnog goedkoper. Mocht je Windows nodig hebben of elders kunnen gebruiken, dan is het wel weer interessant.

Tenzij je Popcorn Hour-afstandsbediening een MCE-remote is, verwacht ik niet dat die gaat werken. Maar iedere willekeurige andere MCE-remote van een paar tientjes weer wel, dus zo'n groot probleem is dat nou ook weer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarsparc op 28-10-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03

NetAmp

"for indoor use only"

Solarsparc schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:51:
NUC 118,-
4GB DDR3L 32,-
SSHD 500GB 56,-

Totaal: 206,-

Dus als je er toch Linux op gaat zetten, dan is zelf bestellen alsnog goedkoper. Mocht je Windows nodig hebben of elders kunnen gebruiken, dan is het wel weer interessant.
Ehm ja :) als je 't zo stelt... kan ik van die paar tientjes prijsverschil bijv. een MCE-remote bij kopen.
Edit: Hoewel dat, zo te zien, de prijzen (bij verschillende winkels) exclusief verzendkosten zijn :P
Tenzij je Popcorn Hour-afstandsbediening een MCE-remote is, verwacht ik niet dat die gaat werken. Maar iedere willekeurige andere MCE-remote van een paar tientjes weer wel, dus zo'n groot probleem is dat nou ook weer niet.
i.c.m. Linux schijnt het met 'gewone' IR-remotes ook te lukken:
Linux - How-To: Use ANY IR Remote In The House to Control XBMC

[ Voor 6% gewijzigd door NetAmp op 29-10-2014 08:48 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1