Toon posts:

Een goede gaming internet kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vriendjes en vriendinnetjes

ik zoek een Wifi Adapter Intern geschikt voor gaming
de pc staat op de 1e verdieping tussen het modem en de pc zit 1 muur en 1 bank
het moederbord pricewatch: MSI P55-CD53

verdere specificaties
i7 860 h60 corsair
12gb ram
gtx 780 TI
650 W voeding tx corsair 80%
kast corsair 600D
Asus xonar STX

ik had deze al op het oog maar hoor graag uw mening
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-065603
of is deze bijv veel beter of ga je dan echt al op het perfectioneren bijv 5% meer voor 2x zoveel van de prijs
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-145204

Verwijderd

En de router? Zit nog al een verschil tussen beide, één kan max N standaard andere ook AC.

Verwijderd

Gamen moet je gewoon helemaal niet draadloos willen doen.

Verwijderd

En waarom niet? Dat kan prima zonder noemenswaardige vertraging met goed spul.

Verwijderd

Wifi hangt primair af van eventuele stoorzenders er tussen en drukte in je buurt enzo alsmede ook de router. Probleem is dat het kopen van adapter x geen enkele garantie tot success is, net zo min als het aantal euro's dat je er tegenaan gooit.

Als gaming echt een issue is is de enige surefire manier om eventueele problemen het hoofd te bieden gewoon een kabel door die muur te trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 17:28 ]

Verwijderd

Te lange accestijden, te hoge ping, te instabiel, duurder. Het is gewoon allemaal net niet optimaal. Het kan wel, maar een kabel leggen is makkelijker, goedkoper, sneller, en meer futureproof.

Verwijderd

Mwah, bij een tamelijk optimale WIFI connectie kan je ping ook wel onder de 20 zitten en prima gamen hoor, ook de puristen.
Ik ga er in mijn reactie van uit dat de TS gedonder heeft, want anders ga je (denk ik) niet naar wifi adapters kijken van 80 euro. En bij connectiviteit issues vind ik wifi een té verradelijk gebied om conclusieve adviezen te geven, vooral blinde adviezen om zo'n dure wifi unit aan te schaffen die absoluut geen enkele garantie geeft op enige verbetering.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Linksys wmp600n was er te vreden over alleen bij opstarten vond ik het verbinding zoeken af en toe te lang duren maar 1 van de 2 antenes was al kapot toen naar powerline overgegaan alleen die zijn ook stuk dus heb een nieuwe wifi kaart nodig de linksys kaart is trouwens laatst ook gestorven.

een kabel trekken door het huis is geen optie vinden me ouders nooit goed
modem een Zyxel p-2812
pricewatch: Zyxel P-2812HNU-F1

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:38
Als je wilt gamen of voor iets anders lage latency wilt hebben moet je gewoon een kabel trekken. Punt. Als je dan toch wifi wilt hoeft dat voor een spelletje nog niet eens zo slecht te zijn, zolang je er maar voor zorgt dat je op een rustig kanaal zit. Let je hier niet op, dan ga je dat merken aan het feit dat er packets gedropt worden doordat en interferentie optreedt en dit is natuurlijk slecht voor je verbinding.

De kaarten die TS aangeeft te hebben gevonden zijn echter zwaar overkill. Ik weet niet wat de motivatie daarachter was (meer antennes = sneller? je gaat in de praktijk nooit 1gbit over wifi trekken) maar met iedere el-cheapo wifi adapter zou je goed moeten zitten.

Verwijderd

pricewatch: TP-Link TL-WN881ND of pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 zijn prima dingen dan, router heeft geen AC ondersteuning dus WiFi kaart die dat wel heeft heeft in zo'n geval weinig nut.

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:14:
Als je wilt gamen of voor iets anders lage latency wilt hebben moet je gewoon een kabel trekken. Punt. Als je dan toch wifi wilt hoeft dat voor een spelletje nog niet eens zo slecht te zijn, zolang je er maar voor zorgt dat je op een rustig kanaal zit. Let je hier niet op, dan ga je dat merken aan het feit dat er packets gedropt worden doordat en interferentie optreedt en dit is natuurlijk slecht voor je verbinding.

De kaarten die TS aangeeft te hebben gevonden zijn echter zwaar overkill. Ik weet niet wat de motivatie daarachter was (meer antennes = sneller? je gaat in de praktijk nooit 1gbit over wifi trekken) maar met iedere el-cheapo wifi adapter zou je goed moeten zitten.
nee weet niet echt waarom ik die 2 koos weet dat asus een goed merk was maar twijfelde of ze wel goed waren in internet kaarten, de d-link had 13 kanalen en 300mb ik hoorde dat als de afstand groter was dat de 300mb niet haalbaar was aangezien hij door een muur moest dacht ik als die dan 100mb haalt is het nog genoeg

we hebben thuis momenteel 30mb van telford maar willen over tijdje overstappen naar Vodafone glasvezel want die was het goedkoopste in onze buurt dan werd het 50-60mb/s

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Heb je al gedacht aan een Devolo oplossing?

Verwijderd

Bij een 300Mbit router en WiFi kaartje kun je sowieso nooit 300Mbit halen zelfs niet in de meest ideale situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:24:
Heb je al gedacht aan een Devolo oplossing?
je bedoelt een powerline?
ik had een powerline alleen die ging stuk die moet ik nog opsturen voor garantie
ik wil daarnaast ook nog een wifi connection hebben als dat nog 1x in de toekomst gebeurt en de wifi doet het wel dan kan ik toch weer voor uit

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 18:29 ]

• Verwijderd
  • Niet online
Precies. Via de powerline dmv deze zulke kastjes:
http://content.hwigroup.n...00_avplus_starter_kit.jpg

Die zijn redelijk betaalbaar en heerlijk stabiel (zelfde pingtijden als bekabeld) Met wifi heb je toch altijd een klein verlies.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Powerline werkt, of werkt niet. Is een 50/50 verhaal in mijn ervaring. Ik gebruik ubiquiti wifi gear met uitstekende resultaten, unifi en een nano m2, kan niet fout gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door analog_ op 28-03-2014 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
analog_ schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:29:
Powerline werkt, of werkt niet. Is een 50/50 verhaal in mijn ervaring. Ik gebruik ubiquiti wifi gear met uitstekende resultaten, unifi en een nano m2, kan niet fout gaan.
Ubiquiti is wel leuk alleen beetje boven het budget wil er geen honderde euro netwerk van gaan maken
als ik gewoon beetje lekker kan gamen vind ik het prima speel momenteel mmo spellen en af en toe leage of legend

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
deze vond ik wel interessant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:29:
Precies. Via de powerline dmv deze zulke kastjes:
http://content.hwigroup.n...00_avplus_starter_kit.jpg

Die zijn redelijk betaalbaar en heerlijk stabiel (zelfde pingtijden als bekabeld) Met wifi heb je toch altijd een klein verlies.
als ik voor een powerline zou gaan welke zou jij dan aanraden want als dat beter werkt waarom niet
dacht altijd dat die 80 euro per stuk waren maar zag dat je er al voor 2 voor rond de 50 euro

• Verwijderd
  • Niet online
Ik heb zelf deze: Devolo dLAN 650+

Deze heeft een gbit aansluiting. Ik haal zo'n 40mB/sec naar mijn nas toe.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:25:
Te lange accestijden, te hoge ping, te instabiel, duurder. Het is gewoon allemaal net niet optimaal. Het kan wel, maar een kabel leggen is makkelijker, goedkoper, sneller, en meer futureproof.
Makkelijker niet.
Goedkoper waarschijnlijk ook niet.
Sneller wel, maar niet noemenswaardig (mijn wifi doet een ping die vele malen sneller is dan de server ping, muisvertraging, beeldvertraging (input lag) en reactietijd bij elkaar).
Futureproof? Niet als je de pc wilt verplaatsen.
Pagina: 1