Screen Print iPhone/smartphones

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587845

Topicstarter
Hallo!

Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen met welke methode de zwarte rand op/onder het scherm van een smartphone wordt gemaakt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

Wat bedoel je eigenlijk precies?
Je vraag is nogal onduidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587845

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/htc/htc-desire_z.jpg

In dit plaatje zie je het scherm van een HTC Desire Z. Om dat scherm zie je de letters 'htc' en vier touch-knoppen in een zwarte rand.
Dat hoeft niet per se een zwarte laag te zijn, vaak wordt zo'n rand geprint of gedrukt.
Ik ben benieuwd hoe die techniek heet. Ik ken de methode van zeefdrukken, wat veel gebruikt wordt voor displays, maar ik ben benieuwd of dit ook met zeefdrukken geprint is (vanwege de resolutie/nauwkeurigheid betwijfel ik dat).

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 587845 op 28-03-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

Het lijkt me dat google hierin je vriend is.
Je wilt weten van welk materiaal het touchpanel gemaakt wordt als ik het goed begrijp, en hoe ze dit een kleur geven?

Dit heeft overigens niet veel met iphones te maken want die hebben helemaal niet zo'n paneel met touch knopjes..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
Het zal hem meer gaan om de zwarte rand rondom het scherm, die zwarte rand heeft een iPhone ook, aan de onderkant van de glasplaat. Hoe ze dat doen, geen idee, zal inderdaad een soort an zeefdruk zijn.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:32
Die zwarte rand is bij de iPhone gewoon de rand van het LCD scherm.. Zelfde als je dat bij bijvoorbeeld een tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:45
hdtracer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:43:
Die zwarte rand is bij de iPhone gewoon de rand van het LCD scherm.. Zelfde als je dat bij bijvoorbeeld een tv hebt.
Hij bedoelt de rand waar o.a. de homeknop in zit en de speaker, dat zwarte gedeelte.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:32
SgtElPotato schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:46:
[...]

Hij bedoelt de rand waar o.a. de homeknop in zit en de speaker, dat zwarte gedeelte.
Dat is gewoon een stuk plastic stuk van je digitizer..(touchscreen).
Zie hier: http://bit.ly/rTIJDZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Hij wil weten hoe bijvoorbeeld die zilveren letters op het glas geprint worden, volgens mij. Zoals het Apple-logo op de achterkant van een iPhone 4/4s. Dat gezegd hebbende, geen idee hoe dat gebeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:43

larshack

Zonder melk en suiker

Bij de iPad is het een soort van zwarte verf, aangezien hier eenvoudig krassen inkomen als je een display moet vervangen. Lijkt me dat dit er via een zeefdruk opkomt.
Pagina: 1