Edit: Heb even wat meer topics doorgelezen met verschillende adviezen, dus heb even een nieuwe opzet gemaakt. Ook meteen even de correcte opmaak volgens DAA beleid:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel XBMC en Games, alle films / series / muziek staat op mijn WHS. Dus veel opslag is niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Assemblage doe ik zelf, wil zelf rond de 4/500 uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
XFX 7970 Double dissipation
Silverstone Grandia GD04B
Scythe big shuriken 2 rev. B
Crucial M4 64GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, RAM, PSU, SSD (voor games)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst intel qua processor, heb het gevoel dat AMD een bottleneck gaat zijn voor mij GPU. Ook worden die volgens mij wat warmer en binnen een HTPC behuizing is de airflow al wat aan de mindere kant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, moet games als titanfall gewoon fatsoenlijk kunnen spelen op 1080p.
Ga je overklokken?
Nee
Heb het volgende samengesteld met behulp van advies uit dit topic en verschillende andere:
Iemand nog aanpassingen en of tips?
ZIt zelf nog te twijfelen tussen de Crucial M500 en een Seagate barracuda, vraag me namelijk af of je die laadtijden echt gaat merken in games. Het OS draait namelijk gewoon op de Crucial M4.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel XBMC en Games, alle films / series / muziek staat op mijn WHS. Dus veel opslag is niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Assemblage doe ik zelf, wil zelf rond de 4/500 uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
XFX 7970 Double dissipation
Silverstone Grandia GD04B
Scythe big shuriken 2 rev. B
Crucial M4 64GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, RAM, PSU, SSD (voor games)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst intel qua processor, heb het gevoel dat AMD een bottleneck gaat zijn voor mij GPU. Ook worden die volgens mij wat warmer en binnen een HTPC behuizing is de airflow al wat aan de mindere kant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, moet games als titanfall gewoon fatsoenlijk kunnen spelen op 1080p.
Ga je overklokken?
Nee
Heb het volgende samengesteld met behulp van advies uit dit topic en verschillende andere:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,99 | € 168,99 |
| 1 | ASRock B85M-HDS | € 46,10 | € 46,10 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 60,04 | € 60,04 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 90,04 | € 90,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 425,17 | |
Iemand nog aanpassingen en of tips?
ZIt zelf nog te twijfelen tussen de Crucial M500 en een Seagate barracuda, vraag me namelijk af of je die laadtijden echt gaat merken in games. Het OS draait namelijk gewoon op de Crucial M4.
[ Voor 93% gewijzigd door dannzyx op 10-04-2014 12:08 ]