Toon posts:

Gaming pc 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs besloten om voor het eerst mijn eigen pc samen te stellen. Na wat video's te bekijken en het internet af te zoeken, ben ik begonnen aan mijn zoektocht naar de juiste componenten.

Ik ben een vrij fanatiek gamer en zou willen beginnen met streamen - hierdoor dacht ik dat mijn processoren wel een hoge prioriteit moesten krijgen en heb ik ze gelijk gesteld met de prijs van mijn grafische kaart, alhoewel ik al heb gelezen dat de grafische kaart 2x zo duur zou mogen zijn als de processoren. Is dit daadwerkelijk zo? En geldt dit ook voor het streamen? Ik speel sinds een jaar voornamelijk League of Legends, maar ik zou toch graag de mogelijkheid hebben om bv. Battlefield 4 te kunnen draaien, mits beperkingen in videokwaliteit ... Grootte, geluidsniveau en energieverbruik interesseren me niet zo :)

De pc die ik heb samengesteld ziet er zo uit:

gallery: Thunderback

Ik herhaal nogmaals, het is de eerste keer dat ik een pc samenstel, alle feedback is welkom!

Alvast bedankt

Thunderback

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is handiger om de specs gewoon hier te zetten in het topic ipv ergens naar toe te linken.

Maar goed, waarom een i7 4770K en geen i5? Naar de prijs kijken zou ik niet doen, pak gewoon benchmarks en kijk naar de prestaties. Duurder is lang niet altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Hier ga ik mee aan de slag!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-04 10:03
Maak zeker even ruimte in je budget voor de aanschaf van een SSD.
naar mijn mening tegenwoordig een essentieel onderdeel in elke moderne PC

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 126,-€ 126,-
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 74,40€ 74,40
1Club3D Radeon R9 280X royalQueen€ 259,75€ 259,75
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1BitFenix Shadow€ 57,99€ 57,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,03€ 52,03
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,52

Leuke AMD 8 core, erg geschikt voor BF4, wel wat minder zuinig dan een i5, maar ook wat goedkoper.
Prima mobo waar ook nog leuk mee over te klokken valt.
Een 1TB HDD'tje.
Een mooie, degelijke kast.
Simpel maar prima CPU-coolertje, niet heel geschikt voor overklokken, wil je wel leuk overklokken, kun je beter bijv. een Mugen 4 halen, tientje duurder.
8GB geheugen, spreekt voor zich.
Een prima voeding.
Een 120GB SSD. Er is ruimte in je budget voor een 240GB SSD.

En natuurlijk je Windows er nog bij. Alles bij elkaar, inclusief Windows en 240GB M500 zul je iets onder de 900 euro blijven.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt! Denk je dat hiermee ook te streamen valt?
En aangezien jullie veel meer ervaring hebben als mij, weten jullie mij een bepaalde winkel aan te raden of kopen jullie altijd bij de goedkoopste? Heb namelijk wat schrik voor problemen met leveringen ...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 16:27 ]

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-03 20:40
Wat bedoel je precies met streamen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Sommige streamdingen draaien op je CPU, dan is een octocore wel fijn, ook heb je streamdingen die meer op de videokaart lopen, Nvidia heeft zoiets, Shadowplay heet dat, zou zorgen voor weinig performance verlies, maar, dan moet je wel een Nvidia kaart nemen.

En tja, zelf ben ik momenteel geen groot fan van Nvidia. De GTX770 is opzich een leuke videokaart, maar ik vind het erg jammer dat ie maar 2GB VRAM heeft, dit handicapt 'm waarschijnlijk behoorlijk in de toekomst, al is hij voor nu en de komende tijd, minimaal een jaar, een prima kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik denk dat ik dan toch voor de R9 ga gaan. Heb momenteel ook een AMD en ben er persoonlijk echt wel tevreden over, prijs-kwaliteit lijkt AMD mij persoonlijk toch beter ...

Verwijderd

Topicstarter
En met streamen bedoel ik live gamen op Twitch.tv :)

• jort99b
  • Laatst online: 06-03 20:40
Ah zo. Heb ik niet zoveel verstand van. Ik dacht aan een video streamen :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, kon ook natuurlijk :)
Een laatste vraagje ... Kan ik mijn Benq T2200 HDA monitor aansluiten op de computer die jij hebt samengesteld, Vaszaitsev? Want naar het schijnt zijn problemen met de monitors er soms ook?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
En met streamen bedoel ik live gamen op Twitch.tv
Dan zou ik net voor een Nvidia kaart gaan omwille van shadowplay (eerder al vermeld door VasZaitsev
). http://www.forbes.com/sit...tion-of-twitch-streaming/
En volgens mij kan je gemakkelijk 2 jaar verder met 'maar' 2GB Vram. Vergeet immers niet dat er maar weinig mensen zijn met meer dan 2GB Vram en gamedeveloppers willen hun game aan zo veel mogelijk mensen kunnen verkopen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Robbedem op 28-03-2014 17:43 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Monitortje moet wel gaan, is gewoon een HD ding,

Het klopt dat devs natuurlijk hun game aan zo veel mogelijk mensen willen slijten, maar er komt natuurlijk een punt dat bepaalde engines gewoon niet meer genoeg hebben aan 2GB, en juist Frostbite, van Battlefield, is erg hongerig naar geheugen.

• IkBenBeter
  • Laatst online: 29-10-2025
2GB is begint nu al een bottleneck te worden. Om Insane of Very high te draaien op Titanfall heb je minstens 3GB nodig

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
IkBenBeter schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:26:
2GB is begint nu al een bottleneck te worden. Om Insane of Very high te draaien op Titanfall heb je minstens 3GB nodig
wait whut? met die "super" graphics?:O volgens mij ligt het vooral nog aan de resolutie waarmee je speelt. 2GB moet meer dan genoeg zijn voor 1080p, als je hoger gaat is het wel handig om meer te nemen. maar dan moet die ook een grotere bus hebben :)

voor streamen zou ik inderdaad voor de amd octa core gaan, geeft je net wat meer kracht bij het streamen dan de intel.

gametag: estruqiarixs

Pagina: 1