[DirectAdmin] Backup naar Synology

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Dag Tweakers,

Ik zou graag willen dat mijn VPS met DirectAdmin automatisch backups maakt naar een Synology die thuis staat. Op dit moment krijg ik volgende foutmelding als ik dat probeer:

Could not connect to IPADRES -- try again later: Connection timed out.
ncftpls: cannot open IPADRES : could not connect to remote host, but can try again.
/usr/bin/ncftpls returned error code 1
FTP information invalid.

Op de forums van DirectAdmin kan ik niet veel terugvinden buiten de DNS aan te passen in "/etc/resolv.conf".
Dit zal mijn probleem niet oplossen omdat ik met een IP adres werk en niet met een hostnaam.

De poort die ik gebruik staat open. Ik kan zelf van op elke locatie met dezelfde credentials inloggen.
Ook de Synology in de DMZ zetten helpt niet.

Iemand nog tips die ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

Je gebruikt wel je externe ip van de nas? heb je vanaf de server al geprobeerd een FTP sessie op te zetten?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Midas.e schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:59:
Je gebruikt wel je externe ip van de nas? heb je vanaf de server al geprobeerd een FTP sessie op te zetten?
Ik gebruik inderdaad het externe IP, en ook de juiste poort.
Vanaf de server via command line kan ik ook geen connectie maken met de Synology via FTP (via wget of ncftpls). Hij blijft dan maar proberen om te connecten maar dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

stefve1 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:14:
[...]

Ik gebruik inderdaad het externe IP, en ook de juiste poort.
Vanaf de server via command line kan ik ook geen connectie maken met de Synology via FTP (via wget of ncftpls). Hij blijft dan maar proberen om te connecten maar dat lukt niet.
heb je uberhaupt getest of de port open staat? http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
niet dat je sftp open hebt staan ofzo? daarnaast, FTP is niet echt meer van vandaag de dag. beter stap je over naar rsync over ssh zodat je backup's ook veilig over worden gezet.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Midas.e schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:18:
[...]

heb je uberhaupt getest of de port open staat? http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
niet dat je sftp open hebt staan ofzo? daarnaast, FTP is niet echt meer van vandaag de dag. beter stap je over naar rsync over ssh zodat je backup's ook veilig over worden gezet.
De poort staat zeker open. Zoals ik zei in mijn eerste post, ik kan bv met filezilla perfect de ftp gebruiken van buitenaf met net dezelfde gegevens.

Dat van SSH en rsync is een goed idee, maar ik denk dat directadmin dit niet ondersteund? Ik ga dat zeker onderzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29
stefve1 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:55:
[...]

De poort staat zeker open. Zoals ik zei in mijn eerste post, ik kan bv met filezilla perfect de ftp gebruiken van buitenaf met net dezelfde gegevens.

Dat van SSH en rsync is een goed idee, maar ik denk dat directadmin dit niet ondersteund? Ik ga dat zeker onderzoeken!
DirectAdmin heeft niet zoveel te maken met Rsync/SSH. Je hebt een VPS, dus je hebt neem ik aan ook SSH toegang? Dat is genoeg. Je Synology ondersteunt ook SSH/Rsync, kwestie van een scriptje schrijven dat verbinding maakt met je VPS, whatever jij gekopieerd wilt hebben, ook daadwerkelijk Rsync'd en dat door Task Scheduler op je Synology automatisch laten uitvoeren.

Doe ik ook voor een aantal websites, werkt prima.

• stefve1
Na een lange tijd ben ik weer even bezig geweest met dit probleem op te lossen, en ik heb het probleem nu ook gevonden. De firewall van mijn VPS blokkeerde namelijk de uitgaande poorten voor de ftp.

Nu is mijn vraag of het verstandig is om de basis ftp poorten 21 en die passieve poorten reeks (uitgaande, tcp) gewoon te openen op mijn vps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Deze kun je gewoon uitgaand openzetten.

Zoiets als dit:
-A OUTPUT -p tcp --dport 21 -m state --state NEW,ESTABLISHED -j ACCEPT
-A OUTPUT -p tcp --dport 20 -m state --state ESTABLISHED -j ACCEPT
-A OUTPUT -p tcp --sport 1024: --dport 1024: -m state --state ESTABLISHED,RELATED,NEW -j ACCEPT

Eventueel aanpassen aan je eigen firewall layout.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1