Youtube: en ff kijken hoe moeilijk het is. Je moet wat schroeven maar het kan prima.
Ik heb hier 's gekeken, was eerste resultaat wat er kwam op Youtube en het ziet er inderdaad niet moeilijk uit maar ik zie dat de lens ook meevervangen word. Nu zegt die site dat het originele achterkanten zijn van apple maar dat lijkt me sterk voor die prijs: zou die lens dan van mindere kwaliteit zijn (waardoor mindere fotos) of niet? Iemand een idee?
Geen ervaring met de achterkantjes, maar het losmaken gaat met 2 kleine schroefjes aan de onderkant. Check even of je de juiste schroevendraaiers al hebt. Achterkant vervangen is een piece of cake.
Zou voor een iphone 4 eigenlijk gewoon een goedkopere achterkantje gebruiken.
Zou voor een iphone 4 eigenlijk gewoon een goedkopere achterkantje gebruiken.
Ja, dat heb ik gzien in het filmpje, houd niet veel in en zo'n schroevedraaier kost ook niet veel.FlyEragon schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:41:
Geen ervaring met de achterkantjes, maar het losmaken gaat met 2 kleine schroefjes aan de onderkant. Check even of je de juiste schroevendraaiers al hebt. Achterkant vervangen is een piece of cake.
Is ook mijn idee, maar het enige wat me doet twijfelen is die lens, zou dat nu dezelfde kwaliteit zijn als een origineel of niet?Zou voor een iphone 4 eigenlijk gewoon een goedkopere achterkantje gebruiken.
99,99% is van mindere kwaliteit, de witte variant zie je namelijk ook heel snel verkleuren
39
Natuurlijk is ie van mindere kwaliteit, maar hij bedoelt specifiek of de "lens" van mindere kwaliteit is. Volgens mij zit de camera (met lens) gewoon in de behuizing. Het achterkantje beschermt de camera volgens mij enkel is dus meer een (transparant) filter.
Ik denk dat de invloed op je foto's hiervan nihil is.
Ik denk dat de invloed op je foto's hiervan nihil is.
heb de mijn laats vervangen door een 'namaak' achterkant, iets van 8 euro.
kwaliteit van de foto's is gelijk, de echte lens zit geloof ik in de camera module zelf.
bij mij zat er wel klein bescherm folietje op het het transparante gedeelte van de achterkant, die wel even weghalen.
kwaliteit van de foto's is gelijk, de echte lens zit geloof ik in de camera module zelf.
bij mij zat er wel klein bescherm folietje op het het transparante gedeelte van de achterkant, die wel even weghalen.
Anoniem: 151099
Aan de onderkant zitten 2 kleine schroefjes, deze maak je zo los en je schuift de achterkant er net zo makkelijk af als elke telefoon met standaard achterkant (bv galaxy s4).
Gewoon zelf doen, wel ff opletten dat je het juiste torx schroevendraaiertje erbij krijgt.
Gewoon zelf doen, wel ff opletten dat je het juiste torx schroevendraaiertje erbij krijgt.
Had je niet meteen mijn reactie kunnen copy-pastenGoVegan schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:00:
heb de mijn laats vervangen door een 'namaak' achterkant, iets van 8 euro.
Als ik het hier zo lees dan denk ik dat ik dan toch maar zo'n fake achterkantje ga proberen. Zou er dan nog verschil zitten tussen eentje van 10 of 20 euro of zouden jullie dan gewoon voor de goedkoopste gaan? Als je googelt vind je zoveel sites die zoiets verkopen, zullen over 't algemeen wel dezelfde zijn zeker?
Ik verkoop ze *reclame 7 euro inc. verzendkosten en schroevendraaien* en inderdaad de lenzen zijn van mindere kwaliteit. De orginele lens is volgens mij namelijk ook van safierglas waar de vervangende dat niet heeft. Er zijn dan ook mensen die deze overzetten wat opzich wel te doen is.
En voor dat geld koop je er 5 en zodra die verkleurt verander je hem weer en olee.davevogel0 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:16:
Ik verkoop ze *reclame 7 euro inc. verzendkosten en schroevendraaien* en inderdaad de lenzen zijn van mindere kwaliteit. De orginele lens is volgens mij namelijk ook van safierglas waar de vervangende dat niet heeft. Er zijn dan ook mensen die deze overzetten wat opzich wel te doen is.
Ik heb je een PB gestuurd mocht je een goeie achterkant willen overnemen, dus ook met originele led diffuser. De achterkantjes die je op internet veelal vind zijn allemaal namaak met hele dikke marges 
Check deze video over hoe je de verschillen kan spotten.
YouTube: How to tell the difference between a Real and Fake iPhone 4 and 4S
Check deze video over hoe je de verschillen kan spotten.
YouTube: How to tell the difference between a Real and Fake iPhone 4 and 4S
[ Voor 33% gewijzigd door hdtracer op 28-03-2014 14:25 ]
Er zijn idd veel crap kwaliteit onderdelen van de iPhone op internet te koop. Ik heb positieve ervaringen met iFixit.com. Het is niet de goedkoopste en wordt meestal verstuurd vanaf de USA.
Hdtracer: Ik ben wel benieuwd wat jou bron is dan?
Hdtracer: Ik ben wel benieuwd wat jou bron is dan?
🌞🍃
Als je een 100% originele wil hebben dan heb je als bedrijf zijnde natuurlijk Twindiss (leverancier) en voor de consument Replacedirect ( de zelfde eigenaar / toko )
Verder durf ik geen " originele kanalen te noemen in Nederland "
[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 01-04-2014 18:12 ]
Volgens mij verkoopt Replacedirect ook geen originele onderdelen. Ze verkopen zelfs iPhone schermen en achterkantjes in andere kleuren en zetten er dan OEM bij?Mektheb schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:12:
Als je een 100% originele wil hebben dan heb je als bedrijf zijnde natuurlijk Twindiss (leverancier) en voor de consument Replacedirect ( de zelfde eigenaar / toko )
Die zijn inderdaad niet origineel, OEM is namelijk nooit origineel.Brm-G schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:10:
[...]
Volgens mij verkoopt Replacedirect ook geen originele onderdelen. Ze verkopen zelfs iPhone schermen en achterkantjes in andere kleuren en zetten er dan OEM bij?
Twindiss is echter wel een distri die OOK originele heeft, en alternatieven gemaakt door merken als Yanec etc Bluebasic, en Twindiss = Replacedirect.
Dus er zullen inderdaad ook alternatieven tussen zitten.
Bij twijfel heb je alleen Apple zelf als referentie.
Daar kun je helaas zelf niet los onderdelen aanschaffen..Mektheb schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:13:
[...]
Die zijn inderdaad niet origineel, OEM is namelijk nooit origineel.
Twindiss is echter wel een distri die OOK originele heeft, en alternatieven gemaakt door merken als Yanec etc Bluebasic, en Twindiss = Replacedirect.
Dus er zullen inderdaad ook alternatieven tussen zitten.
Bij twijfel heb je alleen Apple zelf als referentie.
Toch bedankt voor info! Zelf ervaring met onderdelen van Twindiss?
Twindiss heb ik zeker ervaring mee, altijd goed geweest met leveren etc.
Echter een stuk duurder dan Ebay of iets maar goed dat is ook vanwege Garantie import etc.
Apple repareert ook amper, ruilt alleen om.
Echter een stuk duurder dan Ebay of iets maar goed dat is ook vanwege Garantie import etc.
Apple repareert ook amper, ruilt alleen om.
[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 02-04-2014 15:39 ]
Twindiss is echt belachelijk duur. Daarnaast hebben ze alleen OEM & Bluebasic. Geen origineel.
Een medewerker vertelde dat ze in gesprek waren met een andere leverancier om zo betere prijzen aan te kunnen bieden.
Een medewerker vertelde dat ze in gesprek waren met een andere leverancier om zo betere prijzen aan te kunnen bieden.
Bij de Apple Store vervangen ze de achterkant voor €30. Voor dat geld zou ik zelf echt niet gaan kloten met (inferieure) namaak achterkantjes.
GSMParadise in Rijswijk, koste mij geloof ik 15 euries en ze zijn snel en goed.
Pagina: 1