Ik zoek een vervanging voor mijn huidige benzine verstoker.
Ik rij nu een Renault Scenic RX4 en betaal me helemaal scheel aan allerhande kosten om het ding op de weg te houden (het is verder een geweldige bak om in te rijden, een liefhebbers auto)
Het plan is een goedkopere auto te nemen omdat ik nu het gevoel heb geld door de WC te spoelen (rij nu langere afstanden naar mijn werk tegen minder gunstige reiskosten vergoeding)
Huidige auto:
Renault Scenic RX4
Rijklaar gewicht 1440 KG
Verbruik gem. 8,5 liter per 100KM (volgens boordcomputer, max snelheid op snelweg 100KM/uur ivm het verbruik op hogere snelheden...)
Nieuwwaarde ongeveer 30K (ivm verzekering)
Nu wil ik iets simpels waar wel een beetje ruimte inzit. Moet 4/5 deurs zijn (kinderen)
Liefst met airco (het verlies van ECC neem ik op de koop toe).
Verdere wensen: Licht in gewicht (ivm wegen belasting), zuinig, betrouwbaar en acceptabele KM stand.
Reeds gevonden:
Suzuki Ignis 1.3
Suzuki WagonR+ 1.2 / Opel Agila 1.2
Fiat Punto 1.2 (16 kleppen)
Nissan Micra
Kia Picanto (eigenlijk iets te klein maar wel goedkoop rijden..)
Budget: de te kopen auto mag 2 tot 2,5 K kosten en moet gebouwd zijn na 2001.
Nu wil ik niet zozeer vragen wat ik moet kopen, dat is mede afhankelik van het aanbod.
Wat ik wil weten is of er mensen hier specifiek ervaringen hebben met een van de genoemde auto's en specifieke punten kunnen noemen waarop ik moet letten. En evt. vanaf welke KM stand de auto qua onderhoud op flinke kosten mag rekenen.
Tips van merken/types om eens naar te kijken zijn uiteraard welkom.
Ik rij nu een Renault Scenic RX4 en betaal me helemaal scheel aan allerhande kosten om het ding op de weg te houden (het is verder een geweldige bak om in te rijden, een liefhebbers auto)
Het plan is een goedkopere auto te nemen omdat ik nu het gevoel heb geld door de WC te spoelen (rij nu langere afstanden naar mijn werk tegen minder gunstige reiskosten vergoeding)
Huidige auto:
Renault Scenic RX4
Rijklaar gewicht 1440 KG
Verbruik gem. 8,5 liter per 100KM (volgens boordcomputer, max snelheid op snelweg 100KM/uur ivm het verbruik op hogere snelheden...)
Nieuwwaarde ongeveer 30K (ivm verzekering)
Nu wil ik iets simpels waar wel een beetje ruimte inzit. Moet 4/5 deurs zijn (kinderen)
Liefst met airco (het verlies van ECC neem ik op de koop toe).
Verdere wensen: Licht in gewicht (ivm wegen belasting), zuinig, betrouwbaar en acceptabele KM stand.
Reeds gevonden:
Suzuki Ignis 1.3
Suzuki WagonR+ 1.2 / Opel Agila 1.2
Fiat Punto 1.2 (16 kleppen)
Nissan Micra
Kia Picanto (eigenlijk iets te klein maar wel goedkoop rijden..)
Budget: de te kopen auto mag 2 tot 2,5 K kosten en moet gebouwd zijn na 2001.
Nu wil ik niet zozeer vragen wat ik moet kopen, dat is mede afhankelik van het aanbod.
Wat ik wil weten is of er mensen hier specifiek ervaringen hebben met een van de genoemde auto's en specifieke punten kunnen noemen waarop ik moet letten. En evt. vanaf welke KM stand de auto qua onderhoud op flinke kosten mag rekenen.
Tips van merken/types om eens naar te kijken zijn uiteraard welkom.
[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 28-03-2014 12:12 ]