ASUS ROG Strix SCAR 17 G733QS | 5900HX | RTX 3080 16GB | 32GB RAM | QHD
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Als het het recorden een videostream betreft vindt ik het wel vreemd dat hij het niet zou redden. Gezien het om sequentieel schrijven gaat. Dit zou prima met 80MB/s moeten gaan. Nieuwe schijven halen zelfs 100~140Mb/s.
Probeer is een stukje op je 840 EVO op te nemen en kijken hoeveel FPS hij dan kan recorden. De meeste films zijn trouwens ook maar 25 FPS. Is het geen instelling of een vast gegeven?
Ik kan geen echte goede benchmarks vinden, of Hdd's en SSD staan door elkaar.Morress schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:45:
google hdd-review/test/benchmark....
Daarbij doel ik ook een beetje op de ervaring van de tweakers.
Wellicht kan je nuttig bijdragen aan dit topic door links te plaatsen naar website's waar goed vergelijkmateriaal staat met sorteerfuncties.
I.p.v. vertellen om te googlen, want alles is te vinden op Google? Waarom hebben we dan nog forums om elkaar te helpen?
Omdat een forum is om eventueel te discussieren, niet om informatie in te winnen. We zijn geen vraagbaak of database, we zijn een community. We willen je best helpen, maar een beetje eigen initiatief is wel het minste wat je kunt doen.skywalker1 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Ik kan geen echte goede benchmarks vinden, of Hdd's en SSD staan door elkaar.
Daarbij doel ik ook een beetje op de ervaring van de tweakers.
Wellicht kan je nuttig bijdragen aan dit topic door links te plaatsen naar website's waar goed vergelijkmateriaal staat met sorteerfuncties.
I.p.v. vertellen om te googlen, want alles is te vinden op Google? Waarom hebben we dan nog forums om elkaar te helpen?
Zo ben ik wel benieuwd hoe het kan dat het niet lukt. Probeer eens te recorden naar de HDD en zie hoe snel dat gaat en record vervolgens hetzelfde, maar dan naar een ssd. Dat zou dan met een veel hogere framerate moeten gaan? En hoe staat dat dan in verhouding met de weg te schrijven data?
Wat zijn de verdere specs van je pc?, welke resolutie schrijf je weg?
Dit was de zesde hit op Google:skywalker1 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:53:
[...]
[...]
http://www.tomshardware.c...-2013/benchmarks,134.html
Los van de andere opmerkingen die zijn gemaakt, lijkt op basis van de average write speed de Seagate Barracuda 7200.14 de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben.
http://www.tomshardware.c...e-h2benchw-3.16,2904.html
ja ik neem op een andere schijf op,als de game staat! Het is geen vaste instelling want met de SSD lukt dit wel!
@Reepje
Als ik record naar de HDD dan blijft de frame rate op 25fps staan, record ik naar mijn SSD dan gaat hij door tot 60fps.ik heb gelezen dat de hdd's ongeveer 45MB/s moeten wegschrijven om stottervrij beeld (30+fps) te genereren. Ik haal rond de 40MB/s. Resolutie is 1080P@120fps beeldscherm maar 1080P@60fps ingesteld op dxtory. Volgens mij is een half uurtje recorden goed voor een 300-400GB aan ruwe data, wat je daarna weer verwerkt. (heb me hier nog niet echt mee bezig gehouden, omdat het opslaan al niet werkte) Mijn specs zijn:
i7 4770K @ 4.4 Ghz
Asus GTX780 DC2OC
2x4GBVengeance Pro @2333mhz
Samsung 840 Evo 500GB / Pro 128gb
[ Voor 32% gewijzigd door skywalker1 op 28-03-2014 12:47 ]
Verwijderd
Ten derde, als je een nieuwe schijf voor recorden zoekt, neem dan of de red series van wd of seagate barracuda 7200.14 2tb schijf of meer.
Kan je met Mirillis Action ook aparte audio kanalen instellen/opnemen, en afzonderlijk van elkaar afspelen?
Verwijderd
Daarbij haal ik momenteel niet eens de 30FPS, dus dan heb ik geen goed beeld!
Schrijven naar verschillende schijven is een NO GO, aangezien ik maar op 1 hdd plaats heb!
Verwijderd
Maar je neemt op in een veel te hoge kwaliteit. Zodra je een 10minuten filmpje upload naar youtube in 1080p. Dan is hij na afloop nog maar 300mb groot! Dus waarom zou je al die terrabytes opnemen als je ze toch niet gebruikt? Probeer is op te nemen met de H.264 codec dat lukt vast veel beter!skywalker1 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:32:
ik wil FullHD opnemen en ook uploaden op youtube, zit in een game community en uploaden veel vids van BF3/BF4. Als ik hogere fps opneem, kan ik o.a. later dingen in slowmo in betere kwaliteit laten zien.
Daarbij haal ik momenteel niet eens de 30FPS, dus dan heb ik geen goed beeld!
Schrijven naar verschillende schijven is een NO GO, aangezien ik maar op 1 hdd plaats heb!
Ik weet inmiddels dat de
WB Blacks, Seagate Constellation en de Seagate Barracuda 7200.14 tot de snelste HDD's behoren!
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT