Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebbeken
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo,

Ik ben een poosje bezig geweest met een systeem samen stellen.
Ik had gekozen als behuizing de "Cooler Master Storm Scout 2 Advance". vanwege z'n vele koel opties, ATX form factor en handvaten. (Makkelijk voor een LAN party)

Nu stuit ik op iets dat heet "CPU koeler maximum hoogte" bij de behuizing.

Als mobo had ik de "ASRock Z87 extreme 6" gekozen met een "Intel Core i7 4771" als processor.
Als CPU koeler wilde ik graag de "Be Quiet! Dark Rock 3" gebruiken vanwege zn lage dB.

De CPU koeler is 160 mm hoog en de behuizing heeft een CPU koeler maximum hoogte van 162 mm.
Theoretisch gezien zou het dus moeten passen, alleen nu zijn mijn vragen:

- Heeft iemand ervaring met deze combinatie van componenten?

- Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie welke invloed kunnen hebben op de hoogte van de CPU koeler waardoor deze niet meer zou kunnen passen? (Zorgt de Mounting set bijv. voor meer hoogte ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebbeken
Niemand die mij hiermee uit de voeten kan helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
mijn gevoel zegt dat het niet past. hoogte in kast is gemeten vanaf de backplate. hoogte van de koeler + mobo + afstandhoudertjes is vrijwel zeker meer dan 2mm.

soms wil een deur nog wel eens wat extra ruimte bieden omdat de want niet is meergekend, in dat geval heb je een kansje.

je kunt de winkel waar je het besteld ook even vragen zodat ze voor verzending even kunnen kijken het zou lukken.

mijn advies neem een kleinere koeler, er zijn wel meer stille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je geeft in feite antwoord op de vraag zelf; cpu-koeler zou 2 mm speling hebben met 't zijpaneel. als 't goed is is die hoogte inclusief de mounting dus moet 't gewoon passen. soms wil er nog wel eens een fan in 't zijpaneel zitten die je dan moet verwijderen om 't passend te maken, dat is in dit geval niet zo. ook zullen de fanopties aan de zijkant gevuld kunnen worden omdat deze niet in de weg zitten.

even los hiervan; heb je niet liever een lichtere koeler/waterkoeler? aangezien je aangeeft de PC te willen verplaatsen van en naar LAN-parties is 't misschien handig om niet de zwaarste koeler aan 't moederbord te laten hangen, in zo'n systeem zou een closed waterloop nog niet erg misstaan en haalt een enorme druk van 't moederbord af.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebbeken
dezejongeman schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:26:
mijn gevoel zegt dat het niet past. hoogte in kast is gemeten vanaf de backplate. hoogte van de koeler + mobo + afstandhoudertjes is vrijwel zeker meer dan 2mm.
Daar dacht ik dus ook aan alleen wist niet precies hoe het te verwoorden. De backplate bedoel je toch die dubbele wand mee ?

En bedankt voor je comment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebbeken
NLBUURMAN schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:26:
je geeft in feite antwoord op de vraag zelf; cpu-koeler zou 2 mm speling hebben met 't zijpaneel. als 't goed is is die hoogte inclusief de mounting dus moet 't gewoon passen. soms wil er nog wel eens een fan in 't zijpaneel zitten die je dan moet verwijderen om 't passend te maken, dat is in dit geval niet zo. ook zullen de fanopties aan de zijkant gevuld kunnen worden omdat deze niet in de weg zitten.
Geld voor de hoogte van een moederboard dan ook een vaste maat ? of in elk geval de hoogte van de CPU socket t.o.v. de "Backplate" ?
even los hiervan; heb je niet liever een lichtere koeler/waterkoeler? aangezien je aangeeft de PC te willen verplaatsen van en naar LAN-parties is 't misschien handig om niet de zwaarste koeler aan 't moederbord te laten hangen, in zo'n systeem zou een closed waterloop nog niet erg misstaan en haalt een enorme druk van 't moederbord af.
Waterkoeling klinkt ook wel heel aantrekkelijk als je het zo brengt ;) had er zelf eigenlijk nog helemaal niet zo bij stil gestaan of uberhaupt naar waterkoeling gekeken.

thx voor de comment en tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
De Noctua NH-D14 is ook 160mm hoog en die past in de CM Storm Scout 2 Adv.

zie bijv.: YouTube: How To Build A Gaming Computer, FX8350, 990FX UD7, CM Scout II, Noctua NH-D14

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebbeken
Ben zelf ook nog weer verder aan het zoeken gegaan en ik kwam dit tegen.

http://www.custompcreview...m-scout-2-review/15824/4/

Een review over de CM storm scout 2 (niet de advanced)

Hier word een Phanteks PH-TC14PE in de behuizing geplaatst van 171 mm hoog welke gewoon past.
Volgens de site van CM mag in de CM storm scout 2 ook een CPU koeler van max 162 mm hoog.........
Word er bij CM een veiligheidsmarge van bijna een cm aangehouden dat ze vermelden dat de CPU cooler max 162 mm hoog mag wezen (zelfs als er geen ventilatoren op het zijpaneel worden gebruikt, met ventilatoren op het zijpaneel mag de CPU cooler max iets van 144 hoog zijn dacht ik ergens gelezen te hebben).

Vreemd, maar de cooler welke ik uitgezocht heb zou dus wel moeten kunnen. Alleen ben ik nu van plan over te gaan op water koeling (Corsair Hydro H75) ;)
Pagina: 1