Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikp77
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoi allen,
Ik kan binnenkort weer een nieuwe phone uitzoeken. Heb momenteel een HTC One V en ben blij dat ik na 2 jaar van dat trage ding af ben. Ik wil echt iets snellers, heb m'n oog laten vallen op de Nexus 5. Lijkt perfect, maar nu de nieuwe HTC One er is, verwacht ik dat de oude ook flink gaat zakken in prijs. Is dat nog een geschikt alternatief voor de Nexus? Ik vind hem er beter uitzien en verwacht ook wel een betere bouwkwaliteit.

Nexus heeft de betere specs maar misschien kan iemand me overtuigen van de voordelen van de oude One?

Ik wil niet te veel kwijt. Zowel maandelijks (max 25 euro pm) als bijbetalen voor toestel (150 is echt max, liefst <100). Iphone, S4 of nieuwe One zijn dus geen opties. Vandaar deze twee toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Ligt eraan wat je wilt.
De HTC One (M7) heeft een kleiner scherm dan de Nexus en is ook ietjes minder groot. Houd er rekening mee dat ze beide voor je waarschijnlijk (in het begin) als koelkasten aanvoelen in vergelijking met je htc one V.
Daarnaast heeft de One een snapdragon 600 terwijl de nexus een snapdragon 800 heeft. In praktijk maakt dit weinig verschil als je geen extreem zware games e.d. op je mobiel speelt.
Dan zit je ook nog dat de Nexus als snelste een nieuwe android versie krijgt. Wat dan ook weer een vershil is, HTC heeft de Sense schil. De Nexus heeft een kale android.
Verder moet je erop letten als je ze met een abonnement koopt dat dan meestal de Nexus 16GB versie wordt meegeleverd en niet de 32GB versie. Bij de HTC One is dit 32GB. Beide zijn niet uitbreidbaar met SD kaart.

De verschillen zijn niet heel groot. Het komt dus voor je zelf aan op smaak (sense - kale android) en schermgrote (4.7 inc - 5 inch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 20:24

Bolletje

Moderator Harde Waren
Als je kijkt naar de specificaties lijkt de HTC One misschien iets kleiner, maar het tegenovergestelde is waar in de werkelijkheid; de HTC One lijkt groter, is minder makkelijk te bedienen dan de Nexus 5, en is ook merkbaar zwaarder. Althans, dat vind ik. Het grote voordeel van de HTC One t.o.v. de Nexus 5 zijn de goede speakers. Ook de camera's van de HTC One zijn beter.

Het verschil tussen de Snapdragon S600 (in de HTC One) en S800 (in de Nexus 5) ga je waarschijnlijk niet merken.

Ik heb zowel de HTC One een tijdje in gebruik gehad en gebruik op het moment de Nexus 5.

De S4 is op het moment trouwens goedkoper dan de HTC One. Er loopt een 100 euro cashbackactie. De Samsung S4 heb ik trouwens ook nog heel even gehad, en hoewel ik normaal niet fan ben van Samsung, vond ik dat een prima toestel. :) Grote voordelen van de S4 zijn de verwisselbare accu en het microsd-slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikp77
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Zijn inderdaad voordelen, maar ik ben echt geen Samsung-liefhebber. Het is me wat te plastic allemaal. De Nexus5 is natuurlijk ook kunststof, maar vind ik toch mooier.

Performance is voor mij het belangrijkst. Beide toestellen zijn natuurlijk vele malen sneller dan m'n huidige One V, dus ik ga er sowiezo dik op vooruit, maar is daar nog iets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
En als je echt iets goedkoops zoekt, waarom dan geen Moto G (die ook erg goed wordt beoordeeld) inclusief een sim-only abonnement? Wel niet het allernieuwste of iets dergelijks, maar erg sterke prijs/kwaliteit verhouding inclusief een erg goedkoop abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een Moto G is wel weer een stuk langzamer dan een Nexus 5 of HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb sinds een paar dagen een Nexus 5 en ik kan je vertellen dat dat zeker geen slechte keus is.

En wat betreft speaker kwaliteit, wie gebruikt er nu ook regelmatig de speakers?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Leo1010 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:04:
Ik heb sinds een paar dagen een Nexus 5 en ik kan je vertellen dat dat zeker geen slechte keus is.

En wat betreft speaker kwaliteit, wie gebruikt er nu ook regelmatig de speakers?
Mee eens. Ik heb ook een Nexus 5 en ik begrijp al dat gezeur om die speaker niet. Een telefoon koop je niet voor goed geluid. Als je goed geluid wil dan koop je een koptelefoon of een goede speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De S4 heeft nog 100 euro cashback toch?

| live and give like no one else |

Pagina: 1