Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

~ 2000 mails in outlook 2010 --> naar externe HDD plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.
Sinds begin vorig jaar heb ik reeds ~ 2000 mails verzameld in mijn Ms outlook.
Outlook is hierdoor erg sloom geworden.

Nu zou ik die graag backuppen in de vorm van E-mails op een externe harde schijf.

Vroeger heb ik dit nog gedaan met Windows Live Mail, daar kon dit eenvoudig via exporteren.
Ik heb dus gekeken bij Outlook --> "importeren & exporteren" --> maar daar vind ik enkel "Personal Folder File .pst" :(

Via Copy & Paste heb ik ook al geprobeerd, maar hij kopieert 20 mail en dan stopt hij zonder een foutmelding te geven en zonder vast te lopen.

Iemand ideeën :?

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:47
Probeer de archiveer optie.

Bestand -> Archief

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:21

@r!k

It is I, Leclerq

Nieuwe pst aanmaken op die schijf en je mail vervolgens naar die pst slepen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie !
Hier kan ik zeker al iets mee, zo wordt mijn outlook uiteraard sneller.

Het was eigenlijk de bedoeling om de mails los op te slaan en niet in een .pst file

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:28:
Bedankt voor de snelle reactie !
Hier kan ik zeker al iets mee, zo wordt mijn outlook uiteraard sneller.

Het was eigenlijk de bedoeling om de mails los op te slaan en niet in een .pst file
Dan selecteer je ze in outlook en plak je ze in een map op je externe HDD.. werkt bij mij prima!
Je pst file comprimeren, via opties kan trouwens helpen dat hij niet meer vast loopt. en niet alles in 1 keer kopieëren zal ook helpen..

[ Voor 14% gewijzigd door mr_zippey op 28-03-2014 10:34 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
2000 mails zegt niet zoveel, dit aantal zal voor Outlook in ieder geval geen probleem mogen zijn.
Hoe groot is je PST bestand?

Mails verplaatsen naar je harde schijf kan ik niet aanraden, je raakt je hele mail conversaties kwijt.
Emails met dezelfde subject zullen rare namen krijgen zoals "Subject (01)" of iets dergelijks.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toch wil je het in een pst-file doen, m.i. Als ook copy-paste niet gaat dan kan je evt. zelf een script maken, dan zal je dus eerst bijv. VBA moeten leren als niemand een tool kent. Maar de mails in een PST-file archiveren ligt toch veel meer voor de hand.

Overigens: een paar duizend mails is niet veel. Ik heb de afgelopen 12 maanden alleen al aan uitgaande mails 2x zoveel in mijn PST staan, laat staan inkomend en de periode ervoor. Dat mag geen reden zijn voor vertraging. Of heb je bijv erg weinig geheugen?

edit:

[google=outlook bulk export mails] geeft voorbeeldcode van een script: http://answers.microsoft....3d-42d8-b36c-248c412071d8

Dat wil je echter niet zomaar loslaten op je systeem zonder ongeveer te snappen wat er staat.

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 28-03-2014 10:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:39:
Toch wil je het in een pst-file doen, m.i. Als ook copy-paste niet gaat dan kan je evt. zelf een script maken, dan zal je dus eerst bijv. VBA moeten leren als niemand een tool kent. Maar de mails in een PST-file archiveren ligt toch veel meer voor de hand.

Overigens: een paar duizend mails is niet veel. Ik heb de afgelopen 12 maanden alleen al aan uitgaande mails 2x zoveel in mijn PST staan, laat staan inkomend en de periode ervoor. Dat mag geen reden zijn voor vertraging. Of heb je bijv erg weinig geheugen?

edit:

[google=outlook bulk export mails] geeft voorbeeldcode van een script: http://answers.microsoft....3d-42d8-b36c-248c412071d8

Dat wil je echter niet zomaar loslaten op je systeem zonder ongeveer te snappen wat er staat.
Mijn .pst file is afgerond 25 Gb
Het zit hem in de bijlagen die ik verzend & ontvang.

De computer zou voldoende sterk moeten zijn.
Het is een HP - HPE-450be
I7 870 @ 2.93 Ghz
16 Gb ram

Buiten met de mail zijn er geen snelheidsproblemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bestand -> Archief werkt niet :(

ik krijg: "fout bij archiveren van map Verwijderde items, Postvak IN enz"

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt een nieuw gegevensbestand aanmaken (Bestand -> Account instellingen -> Account instellingen -> tabblad gegevensbestanden)
Dan handmatig mails ernaartoe slepen.

Archief doet hetzelfde, maar dan automatisch.

Ohja, check je pst ook eens op fouten (bestandje: scanpst.exe in je installatiemap). Helpt mogelijk al meteen met de snelheid, en anders misschien met het archiveren.

[ Voor 12% gewijzigd door defusion op 28-03-2014 11:24 ]

Pagina: 1