Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik vermoed dat Dimitri het vergeten is; ik heb even een link toegevoegd.
Soms gebeurt het dat de auteur het vergeet (dan mag hij een hele dag koffie halen voor iedereen wat mij betreft), maar vaker gebeurt het dat er geen link is; een bericht hadden we dan bijvoorbeeld onder embargo (via mail gekregen bijvoorbeeld), wardoor er niets te linken viel. Soms is het een scoop en zijn we dus zelf de originele bron. Ons beleid is dat we altijd linken naar de bron als we niet zelf de bron zijn.
Soms gebeurt het dat de auteur het vergeet (dan mag hij een hele dag koffie halen voor iedereen wat mij betreft), maar vaker gebeurt het dat er geen link is; een bericht hadden we dan bijvoorbeeld onder embargo (via mail gekregen bijvoorbeeld), wardoor er niets te linken viel. Soms is het een scoop en zijn we dus zelf de originele bron. Ons beleid is dat we altijd linken naar de bron als we niet zelf de bron zijn.
Los van of er een link is of niet: 'Vroeger' had je, als ik het goed heb, in het rijtje "Door", "Datum", "Reacties", "Views", "Feedback" ook de link naar de bron, tegenwoordig staat het 'ergens' in de tekst. Persoonlijk zou ik die vaste locatie graag terug zien komen
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Daar zijn we in 2007 al mee gestopt... Die gaat zeker niet terugkomen.Paul schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:25:
Los van of er een link is of niet: 'Vroeger' had je, als ik het goed heb, in het rijtje "Door", "Datum", "Reacties", "Views", "Feedback" ook de link naar de bron, tegenwoordig staat het 'ergens' in de tekst. Persoonlijk zou ik die vaste locatie graag terug zien komen
@Paul Dat zou suggereren dat er steeds een enkele bron voor het bericht is. Voor veel nieuwsberichten is dat ook wel zo, waarbij we dan wel onze eigen interpretatie, inzichten en kennis gebruiken, maar heel vaak halen we het nieuws uit meerdere bronnen, uit e-mails, uit telefoongesprekken enz.
[ Voor 14% gewijzigd door Olaf op 28-03-2014 10:42 ]
2007 al... Ik heb me al vaker afgevraagd waar ik de bron zou kunnen vinden, want in de gevallen waar ik de bron wilde lezen kon ik het linkje nooit vinden; ik klik maar zelden op de linkjes in de artikelen zelf. Maar blijkbaar komt dus juist het nieuws waar ik meer van weten uit bronnen die jullie niet vrij (kunnen) geven
Oh well 
Edit: Let wel, dat ik de bron probeer te lezen is minder dan 1x per maand
Edit: Let wel, dat ik de bron probeer te lezen is minder dan 1x per maand
[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 28-03-2014 10:52 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Pagina: 1