Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarom zouden 2 politiewagens op deze manier rijden?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Vanmorgen op de snelweg hier in Vlaanderen, twee politiewagens met zwaailicht, geen sirenes. Twee identieke Audi A6-sen met zwart geblindeerde ramen, wel tegen een reglementaire 120 km/u. Ze bleven op de linker rijstrook.

Hoewel een rijstrook zo ongeveer anderhalve keer de breedte van de gemiddelde wagen is, viel het me op dat de voorste wagen consequent helemaal links de rijstrook reed, bijna tegen de vangberm, en de tweede wagen uiterst rechts, bijna op de streep tussen de rijstroken.

Nieuwsgierig als ik ben, vraag ik me natuurlijk af waarom ze dat zouden doen. Het enige wat ik zelf kan bedenken is, om te verhinderen dat een motorrijder met slechte bedoelingen naast hen zou kunnen komen rijden (maar dan is er natuurlijk nog de rechter rijstrook waar gewoon ook wagens reden en van waaruit ook een aanslag gepleegd kan worden). Iemand een idee?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Zo heeft de achterste altijd de meeste kans op uitwijken en meer zicht op de weg voor hem. Zie het als baksteen rijden bij een groep motoren.

Overigens, deze hoort in VV.

SG >> VV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Dat zie je juist vaak gebeuren als ze dat op hoge snelheid doen, hiermee vergroten ze hun zichtbaarheid voor de auto's die voor hun rijden. Zo moet je ze wel zien in 1 van de 3 spiegels. Maar waarom ze dat doen bij 120 km/u snap ik niet, training misschien?

Verwijderd

Ik zou de politie bellen en navragen hoe dat zit.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meestal zijn dat speciale eenheden van de politie bezig met transport van personen oid.

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 11:12
Senor Sjon schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:14:
Zo heeft de achterste altijd de meeste kans op uitwijken en meer zicht op de weg voor hem.
[mbr]SG >> VV[/]
Zouden de voertuigen dan niet juist andersom moeten rijden? Dus de voorste auto zo ver mogelijk rechts? Dan heeft de achterste auto ook visie op wat er recht voor hem gebeurd..

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan zit de voorste alleen tegen de achterbumper van de auto's voor hem te kijken, je wilt juist verder vooruit kunnen zien. :Y)

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 14:57
De politie hoeft zich niet aan verkeersregels te houden. Ook niet als sirenes en zwaailichten uit staan.
Check dit blog van een politieagent

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:50
Vervoer van Volkert?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zit/zat die in België dan?

Virussen? Scan ze hier!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:43
Gelgersma schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:59:
De politie hoeft zich niet aan verkeersregels te houden. Ook niet als sirenes en zwaailichten uit staan.
Dat vraag ik me af. De verhalen op TV zijn altijd heel anders en ook het feit dat agenten gestraft worden bij overtredingen, doet mij vermoeden dat je het mis hebt.
Een blog van een agent is geen wetboek.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch is het zo... Vrijwel alle regels mogen overtreden worden in dienst van het uitvoeren van de politietaak.

Dat zegt dus niet dat het nooit een overtreding is.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 18:24

sjaak

un giorno credi

MikeyMan schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:55:
Toch is het zo... Vrijwel alle regels mogen overtreden worden in dienst van het uitvoeren van de politietaak.
In Nederland dus over het algemeen alle regels op artikel 5 en 8 na. (gevaarlijk rijgedrag en alcohol in het verkeer.)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gelgersma schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:59:
Interessant stuk. Ik vroeg het me weleens af, zeker als ik weer eens een motoragent een rare manoeuvre zie maken.

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Als ik me niet vergis is dit een techniek om auto's aan de kant te laten gaan. Als je helemaal links rijdt van de weg (eventueel met groot licht) dan ziet valt de persoon welke voor je rijdt dit direct in zijn linker spiegel.

Normaal gesproken doe je dit wel alleen als je hard rijdt, ik weet niet hoe druk het op de weg was? De tweede auto zou dan idd rechts gaan rijden voor 1. het zicht en 2. zorgen dat andere auto's goed zien dat er 2 "achter elkaar" komen en niet ertussen proberen te glippen ofzo?

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Tealiciouss schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Zouden de voertuigen dan niet juist andersom moeten rijden? Dus de voorste auto zo ver mogelijk rechts? Dan heeft de achterste auto ook visie op wat er recht voor hem gebeurd..
Als in de achterste de vip zou zitten dan zou je in jou geval niet naar links kunnen uitwijken - daar zit dan de middenberm.

Zal waarschijnlijk te maken hebben met zichtbaarheid naar andere weggebruikers toe.

Op vlak van tussenglippen gaat dat niet zoveel doen - meeste mensen die dat zouden proberen gaan echt wel zien dat er nog een 2e aankomt ook.
Pagina: 1