Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik weet me er geen raad mee! Het gaat om een gejailbreakte iphone 4 met ios 7.04.

Gisteravond kon ik niet slapen en installeerde een Cydia-tweak ("Doubletap"). Na het springboard te hebben gerestart kreeg ik het lockscreen, maar als ik unlockte of uberhaupt wat deed (het Control Screen oproepen of de telefoon proberen uit te schakelen met de rode slider), kreeg ik een reset.

Na diverse pogingen (uiteraard ook een harde reset) heb ik geprobeerd de iphone the herstellen. Ik kon immers niet meer bij Cydia om de tweak te uninstallen. Affijn, Itunes aangeslingerd. Een backup maken ging niet, daarvoor moet je eerst unlocken en het cijferslot invoeren. Dat lukte niet, want dan reset de iphone. Dan maar een oude backup terugzetten. Dat ging ook niet, want ik moest eerst "Zoek mijn Iphone" op de iphone uitzetten.

Na wat Googlewerk heb ik geprobeerd om via Icloud.com mijn iphone te wissen van de "Zoek mijn Iphone"- feature. Dat lukte en mijn iphone, die op dat moment verbonden was met Itunes (via kabeltje), kreeg kennelijk instructies want ik zag een appeltje in beeld met daaronder een balkje dat steeds langer werd. Vervolgens een scherm met het bekende ronddraaiende "bloemetje" in het midden.
EDIT: later kwam ik erachter dat ik mijn iphone heb gewist via icloud.com, terwijl ik dacht dat ik mijn iphone alleen ontdeed van de "zoek mijn iphone functionaliteit". Misschien had ik de boel kunnen redden als ik die fout niet had gemaakt.. /EDIT

Vervolgens gebeurt er niets. Hoe lang ik ook wacht. Vannacht heeft letterlijk de hele nacht het bloemetje gedraaid. Pas als ik een harde reset geef (home+aan/uit 10 sec.), krijg ik eerst een appel in beeld, en wordt het lockscreen weer getoond. Automatisch na een paar seconden -ik doe dus niets- komt weer het appeltje met de balk in beeld vervolgens na een paar tellen het bloemetje. Dit gebeurt zowel aangesloten op Itunes als zonder verbinding.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Continu het bloemetje in beeld, alleen met een harde reset zie ik weer even het unlockscreen maar na een paar seconden het appeltje met balk en dan weer het bloemetje.

Wat kan ik doen? Ik heb overigens een sterke voorkeur om ios 7.04 te houden en nog niet naar 7.1 te gaan, maar wat moet moet.

[ Voor 15% gewijzigd door tbenschop2 op 30-03-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:03
hem in DFU mode zetten en dan, iOS 7.1 er op flashes (of 7.4 als je daar nog de install thingy van hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
DFU mode! Had ik nog niet aan gedacht. Ik heb het net geprobeerd en Itunes zegt inderdaad dat hij hem kan herstellen. Althans, bijwerken en herstellen. En bijwerken is naar ios 7.1.
Ik ga even op zoek naar hoe ik dit met een oude ios kan doen. Als iemand het antwoord alvast heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit kan helaas niet, Apple forceert je de nieuwste versie te gebruiken. Heb zelf geen iPhone meer, maar zoek eens op BLOB. Ik dacht dat deze op Cydia werden bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:51
tbenschop2 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:13:
DFU mode! Had ik nog niet aan gedacht. Ik heb het net geprobeerd en Itunes zegt inderdaad dat hij hem kan herstellen. Althans, bijwerken en herstellen. En bijwerken is naar ios 7.1.
Ik ga even op zoek naar hoe ik dit met een oude ios kan doen. Als iemand het antwoord alvast heeft hoor ik het graag!
Je dient de oude iOS (die er al op staat) te downloaden.
Je drukt op de herstel knop in iTunes met de shift knop ingedrukt en terwijl je die ingedrukt hebt op herstellen. Op die manier kan je de 7.0.4 rom selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Bedankt, ik ga het nu proberen.
Ik heb de IPSW gedownload van ipswdownloader.com en ga het proberen met de shift-inhouden-truuk.

edit:
foutmelding. TUURLIJK.
Er heeft zich een onbekende fout voor gedaan (3194). Ik ga zoeken of ik daar iets mee kan.

[ Voor 90% gewijzigd door tbenschop2 op 28-03-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:51
tbenschop2 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:20:
Bedankt, ik ga het nu proberen.
Ik heb de IPSW gedownload van ipswdownloader.com en ga het proberen met de shift-inhouden-truuk.

edit:
foutmelding. TUURLIJK.
Er heeft zich een onbekende fout voor gedaan (3194). Ik ga zoeken of ik daar iets mee kan.
Ja let op je kan niet downgrade, alleen dezelfde iOS versie of hoger.

Waarom niet gewoon officieel herstellen zonder een andere rom/via shift.

Jailbreak zal ook wel voor 7.1 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@JeroenC: Bedankt voor je reactie. Ik wil ook niet downgraden, ik had 7.04 en wil weer 7.04.
Helaas lukt dit niet. Net 7.06 geprobeerd maar dat werkt ook niet..

Ik wil inderdaad graag de jailbreak houden. Ga nog even verder Googlen om te kijken of ik toch de 7.04 of 7.06 er op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tbenschop2 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:42:
@JeroenC: Bedankt voor je reactie. Ik wil ook niet downgraden, ik had 7.04 en wil weer 7.04.
Helaas lukt dit niet. Net 7.06 geprobeerd maar dat werkt ook niet..

Ik wil inderdaad graag de jailbreak houden. Ga nog even verder Googlen om te kijken of ik toch de 7.04 of 7.06 er op kan krijgen.
Dat gaat je niet lukken zonder Blob van Cydia. Flash dus maar gewoon de nieuwste.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ik ben bang dat je gelijk hebt.

By the way: ik zie nu pas dat ik vannacht, toen ik mijn Iphone uit de "zoek mijn Iphone"-functie wilde halen via icloud.com, ik in plaats daarvan mijn Iphone heb gewist. :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er heeft zich een onbekende fout voor gedaan (3194).
Ik denk dat de jailbreak software de hosts file van je PC heeft aangepast, haal die even weg en probeer t opnieuw.

Eventueel, gebruik een andere PC waar de jailbreak software niet op staat.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Bedankt, in mijn host bestand staan geen Apple verwijzingen. Ik denk dat de foutmelding komt doordat Apple de oude ios niet meer signt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:09
Aangezien je iPhone gejailbreakt was lijkt het me aannemelijk dat cydia de blobs heeft gesaved. Heb je trouwens de meest recente versie van iTunes? Weet je zeker dat je de juiste IPSW hebt? Er zijn namelijk vaak meerdere versies te vinden (3.1, 3.2 en 3.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ik ben nu nog wat andere IPSW's aan het proberen (7.1 beta 2)
Het Cydia blobs verhaal is voor mij onbekend (zoveel weet ik er niet van af)..

edit: ook 7.1 beta 2 lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
voor de Beta moet je iPhone toch geregistreerd staan als developer device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Hmm nou ja, heb 7.04, 7.06 en 7.1 beta 2 geprobeerd. Steeds de foutmelding. Ben nu maar "gewoon" 7.1 aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@Billspaarbank: Had de link al gezien. Tonyumbrella heb ik uiteindelijk niet geprobeerd (dacht dat het niet zou lukken, misschien had ik het een kans moeten geven).

Bedankt allemaal, telefoon doet het weer, ben helaas wel mijn jailbreak kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 22:40
Ik denk dan gelijk aan cydia safe mode (https://cydia.saurik.com/safemode/).
Had je die geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Je kunt een IPWS installeren door de (op een Mac) Alt-knop in te houden als je op herstellen drukt. Moet je natuurlijk wel een IPWS hebben…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

Waarom had je niet geprobeerd op te starten met Cydia in de safe mode, zodat je de tweak weg kon halen?
Dan had je wellicht je JB kunnen behouden.

Overigens is er volgens mij voor een i4 al wel een Jailbreak beschikbaar, wel tethered.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 241612 op 28-03-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Kan niet. Heb ik een tijdje geleden ook geprobeerd, en ik ben 100% zeker dat ik alles geprobeerd heb om dat te doen, maar het kan gewoon echt niet. Met andere woorden: je bent je jailbreak kwijt. Maar dat had je zelf ook al door.

[ Voor 8% gewijzigd door 461943 op 28-03-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@Mitch: bedankt. De safe mode is bij mijn weten een modus die automatisch opstart als het systeem gecrashed is. Je krijgt dan een melding dat je in de safe mode zit zodra je je springboard opent. Ik heb dat al diverse malen gehad in het verleden, hij vraagt dan meteen of je opnieuw wil opstarten en dan is het probleem verholpen.

Mijn probleem was dat ik helemaal niet meer bij het springboard kon.

[ Voor 3% gewijzigd door tbenschop2 op 30-03-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Je kan een semi-restore proberen op http://semi-restore.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

tbenschop2 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:52:
@Mitch: bedankt. De safe mode is bij mijn weten een modus die automatisch opstart als het systeem gecrashed is. Je krijgt dan een melding dat je in de safe mode zit zodra je je springboard opent. Ik heb dat al diverse malen gehad in het verleden, hij vraagt dan meteen of je opnieuw wil opstarten en dan is het probleem verholpen.

Mijn probleem was dat ik helemaal niet meer bij het springboard kon.
was het niet dat je moest booten met een volume key?

iig, om substrate safe te booten..
If you find that your device won't boot, you can force Cydia Substrate to not run by holding down the volume up key while the Apple boot logo is visible. This requires version 0.9.3997 or newer. Devices without a capable version can be forced into Safe Mode from a ramdisk or ssh by typing:
Helaas ben je nu echter al de JB kwijt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Als je de volgende keer nou eens wat eerder reageert, Coldstream! ;)

Toch nog een vraagje over dit onderwerp: ik zie op mijn harde schijf nig wel een mapje genaamd SHSH. Zou daar die blobs in kunnen staan van mijn laatste jailbreak (maand geleden ongeveer)?
Zo ja, weet iemand hoe ik tinyumbrella kan wijzen naar deze map om te kijken of dit bruikbaar is?

EDIT:
Hmm dat mapje is waarschijnlijk door Tinyumbrella aangemaakt (afgelopen vrijdag). Ik dacht dat het was aangemaakt toen ik mijn jailbreak uitvoerde (maand terug). Geen automatisch gesavede blobs dus. Ik krijg trouwens wel een andere foutmelding van Itunes als ik de TSS server van Tinyumbrella aan zet en dan probeer ios 7.04 te herstellen: error 11. Maar goed, niet gelukt dus.

Iedereen bedankt in ieder geval!

[ Voor 37% gewijzigd door tbenschop2 op 01-04-2014 11:03 ]

Pagina: 1