• Plnda
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb net de volgende pc inelkaar gezet,

i7 4770k (stock cooler)
Asus Maximus VI Impact
Fractal Design Node 304
Asus R9 280x

Nu wilde ik windows installeren op de nieuwe machine en zie ik in de bios dat de idle temps 78 graden zijn
ik heb de bios geupdate naar de laatste firmware maar het is niet beter geworden. Ik heb meerdere keeren de cpu cooler losgemaakt nieuwe thermal paste aangebracht maar nog steeds blijft de temperatuur op 78 graden. schommelt tussen (70 en 78). De koeler is goed door het moederbord heen.

Ik sta perplex waar kan dit aan liggen ?

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:27
Probeer eerst eens en CMOS reset, misschien staat je CPU op een veel te hoog voltage o.i.d.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

CPU FAN niet aangesloten, Koelpasta verkeerd aangebracht, brakke diode in je cpu (temperatuur sensor). Laatste optie, lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Lip op 28-03-2014 00:59 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Plnda
!mark schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:58:
Probeer eerst eens en CMOS reset, misschien staat je CPU op een veel te hoog voltage o.i.d.
Ga ik zo proberen !
Lip schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:58:
CPU FAN niet aangesloten, Koelpasta verkeerd aangebracht, brakke diode in je cpu (temperatuur sensor). Laatste optie, lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk.
Fan is aangesloten, koelpasta is stock die bij de processor kwam

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-01 14:37
Heb je je processor overclocked? En hoe (waarmee) meet je de temperaturen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is er wel airflow in je kast? CPU koeler moet wel koele lucht aangeleverd krijgen natuurlijk.

https://discord.com/invite/tweakers

• Plnda
Heb zojuist de gehele moederbord uitgetrokken en gezien dat een pin niet helemaal door het moederbord gedrukt was. Na 3e keer nieuwe koelpasta en goed door het blok geduwd te hebben draait hij stock op 36 graden ipv 78. Mijn fout bedankt voor alle snelle reacties !

Edit :

Kan iemand mij een goede cpu koeler aanraden die past in een node 304 ?

[ Voor 13% gewijzigd door Plnda op 28-03-2014 01:42 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Tot 165mm staat er op de site.

Wil je overklokken?

• Plnda
Ik hou het wel in mn achterhoofd, maar ik wil mn processor gewoon lekker koel houden zonder al teveel lawaai

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Verwijderd

Heb je te veel koelpasta aangebracht?
Pagina: 1