Toon posts:

windows 8.1 HD 4600 met 32 inch led tv probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mini atx pc met Asus H 81M Plus moederbord. Dit moederbord heeft een HD 4600 graphics chip.
Als monitor heb ik een 32 inch led tv, deze is full HD.
De TV heb ik via HDMI op de Asus aangesloten. Hierbij krijg ik geen juiste beeldverhouding en mis zaken op het bureaublad ( alsof je moet scrollen maar dat kan niet) bijv. grotendeels de iconen in de taakbalk links onder. De intel HD 4600 staat ingesteld op 1920 bij 1080.
Zodra ik de TV via VGA aansluit krijg ik wel alles te zien maar is het in de breedte uitgerekt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je TV staat wrs op overscan. Een oude relic die we over hebben gehouden van het PAL en NTSC tijdperk. Sommige TV denken dit ook op een digitaal signaal te moeten doen. Debiel natuurlijk, dus ik hoop voor je dat je het uit kunt zetten, anders klagen bij de leverancier dat je HDMI niet naar behoren werkt :P

De instelling, als dat het probleem is, zou ergens in het menu van je TV moeten zitten.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reuze bedankt voor de tip, dit was inderdaad het euvel!
Nog een vraag; omdat het scherm relatief groot is zouden wat mij betreft alle iconen en teksten etc. een stuk kleiner mogen, nu heb ik dit in windows al op klein gezet, maar het is me niet klein genoeg. letters zien er korrelig uit.
Zou ik in dat geval dan uit moeten gaan van een hogere resolutie dan 1920 bij 1080? En zo ja, kan de inte HD 4600en de Tv het aan? Of ben ik dan gebonden aan een losse videokaart?