Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Textarea in bootstrap modal niet editable eerste keer

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Ik heb nu toch iets vreemds: ik heb een knop die een bootstrap modal opent. Vanuit die modal wordt een tweede modal geopend met daarin een textarea. Nu is de eerste keer dat ik de tweede modal open de textarea niet te bewerken of zelfs te selecteren in Chrome, de tweede keer wel. In IE werkt het prima. Werkend voorbeeld hier.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?

[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 27-03-2014 23:35 ]

Roomba E5 te koop

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Hier Win8.1 x64 laatste chrome gewoon te editten.

edit:
Toch niet

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 27-03-2014 23:23 ]

• sig69
Vaag, hier echt niet. Win 7 met laatste chrome overigens

Roomba E5 te koop

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Hier werkt het ook niet, Win7 Firefox, hint: bekijk de errors in de console

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Textarea werkt prima in Win7 met Chrome 33/34 beta en Firefox 28 volgens browserstack, heb je het ook al getest zonder extensies of gekeken naar wat voor errors je in je javascript console langs ziet komen ?

[ Voor 1% gewijzigd door C0rnelis op 28-03-2014 11:22 . Reden: iets te snel gelezen 8)7 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sowieso is een modal vanuit een modal natuurlijk al raar vanuit UX perspectief; je zou de vorige modal eigenlijk moeten sluiten en een nieuwe openen als er een vervolgactie is lijkt me.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
code:
1
RangeError: Maximum call stack size exceeded

Verder Met Rob3: Dubbele modal lijkt me nou niet bepaald een fijne oplossing. Je kan dat natuurlijk op meerdere manieren oplossen:

- Vorige modal sluiten
- In je root actie de vervolgoptie opnemen in plaats van in je 1e modal
- De 1e modal geen modal maken maar een zelfstandige pagina

• sig69
FotW schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:19:
Hier werkt het ook niet, Win7 Firefox, hint: bekijk de errors in de console
Firefox doet het hier ook niet inderdaad, had ik nog niet getest. In Chrome zag ik geen errors in de console, in Firefox komt er zat langs maar zo op het eerste oog zie ik niets wat dit zou kunnen veroorzaken.
C0rnelis schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:20:
Textarea werkt prima in Win7 met Chrome 33/34 beta en Firefox 28 volgens browserstack, heb je het ook al getest zonder extensies of gekeken naar wat voor errors je in je javascript console langs ziet komen ?
Extensies heb ik niet.
RobIII schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:25:
Sowieso is een modal vanuit een modal natuurlijk al raar vanuit UX perspectief; je zou de vorige modal eigenlijk moeten sluiten en een nieuwe openen als er een vervolgactie is lijkt me.
Het is niet zozeer een vervolgactie, maar meer een doorklikken naar meer details. Of het UX technish zo hoort valt over te discussieren natuurlijk, maar het blijft raar dat de textarea de eerste keer niet editable is.

Roomba E5 te koop

• FotW
Als je je tabindexes van die modals afhaalt werkt het wel, is overigens gewoon op Google te vinden

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Het werkt hier wel zodra je de tabindex="-1" weghaalt op het "onderliggende" dialog

• sig69
Ah held! Dat werkt inderdaad, thanks!

Roomba E5 te koop

• FotW
En daarom zou dus eigenlijk de 1e modal moeten sluiten, zoals RobIII al aangaf
Pagina: 1