• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03-2025
Hoi Medetweakers,

Onlangs heb ik een laptop besteld en ontvangen :o , helaas bleek in deze laptop de verkeerde videokaart aan wezig te zijn.
Nu heb ik geregeld dat ik een nieuwe gpu krijg en de oude mocht ik gewoon houden !

Dus ik dacht je hoort vaak dual gpu setups enzo maar dan voor gewone computers.
Zou het mogelijk zijn om een dergelijke setup te maken voor mijn laptop ?

Ik denk het wel en wil de uitdaging wel aangaan :

De videokaarten zijn :
  • nvidea k1100m
  • nvidea k2100m
Laptop:
  • Dell precision m4800
in deze laptop is een expresscard aanwezig die op de pci bus is aangsloten,
dus inprincipe zou het kunnen denk ik :o

zoals hier : http://www.techradar.com/...p-graphics-adaptor-915616
en deze thread : http://www.tomshardware.c...aptop-expresscard-adapter

Heeft iemand hier ervaring mee of kan advies geven, of eventueel meehelpen ?

mvg

pwghost

[ Voor 8% gewijzigd door pwghost op 27-03-2014 22:05 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik neem aan dat het een MXMkaart is. Notebooks met 2 MXMsloten heb ik nog nooit gezien, dus ik denk eerlijk gezegd dat dat nooit gaat werken. Je kunt een externe kaart gebruiken via een expressbus adapter, maar dan moet je dus iets hebben waar je een MXMkaart in kunt stoppen.
Maar dan de vraag, wat wil je ermee?

• pwghost
TERW_DAN schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:09:
Ik neem aan dat het een MXMkaart is. Notebooks met 2 MXMsloten heb ik nog nooit gezien, dus ik denk eerlijk gezegd dat dat nooit gaat werken. Je kunt een externe kaart gebruiken via een expressbus adapter, maar dan moet je dus iets hebben waar je een MXMkaart in kunt stoppen.
Maar dan de vraag, wat wil je ermee?
hobby, tweaken (tweakers ... tweaken dacht ben hier dan wel goed) en nieuwe kennis opdoen !

snap ik, er zit ook 1 mxm slot in de computer maar de expresscard slot in de computer is een pci 16 keer verbinding dus dat bied wel een mogelijkheid verder heb je nog usb3.0 displayport en hdmi en esate wat allemaal ook mogelijkheden bied.

weet alleen niet hoe begin ik met zoiets als dit ? :o :D

Verwijderd

Als de eigenschappen van een mxm slot overeenkomt met die van een pcie dan is het idd misschien mogelijk. de vraag is over je software en hardware het kan ondersteunen?

Je moederbord kan waarschijnlijk het extra vermogen niet leveren, daar zul je dus een aparte voeding voor nodig hebben. Daarnaast zal je de losse kaart ook moeten koelen.

maar goed als kan mogelijk zijn, hou er wel rekening mee dat je laptop zo'n 2k kost;)

• pwghost
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:56:
Als de eigenschappen van een mxm slot overeenkomt met die van een pcie dan is het idd misschien mogelijk. de vraag is over je software en hardware het kan ondersteunen?

Je moederbord kan waarschijnlijk het extra vermogen niet leveren, daar zul je dus een aparte voeding voor nodig hebben. Daarnaast zal je de losse kaart ook moeten koelen.
Bedankt voor je reactie :D ik denk ook wel dat de kaart extern gevoed moet worden, maar msichien zou dit wel kunnen met de adapter van de laptop zelf (is o180w bij 19,5 v).

De specs van mxm heb ik hier gevonden : http://mxm.borec.cz/Doc/Electro_mech_spec.pdf
en de specs van pci express :
maar goed als kan mogelijk zijn, hou er wel rekening mee dat je laptop zo'n 2k kost;)
Daar ben ik me bewust van, heb het immers zelf betaald :) gelukkig heb ik ook nog een D620/D630 of een D830 liggen en ik weet dat sommige ook een dergelijke kaart hebben. Dus ik ga eerst daarop proberen alsvoren ik het op de precision aansluit !

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik gooi je vraag naar Videokaarten en Beeldschermen toe, daar past 'ie wat beter. Op het moment dat je besluit de GPUs met het handje op je moederbord te solderen ben je van harte welkom in EL :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• pwghost
oke sprite_m, helaas gaat het hele plan niet door omdat dell opeens wel de videokaart terug wil en doet moeilijk ...... :o

jammmer :(
Pagina: 1