Aloha,
Deze week een nieuwe MBPr aangeschaft. Kek dingetje en een stuk sneller dan mijn oude MBP uit 2010. Maar één ding valt op: scrollen in de programmalijst óf lange, goedgevulde webpagina's gaat tergend langzaam. En dat mag je niet verwachten van deze nieuwe notebook. Mijn oude MBP scrollt gemakkelijker door pagina's of het menu heen, terwijl de nieuwe uit maar liefst twee videokaarten beschikt. Wat te doen?
Op het web kom ik met de zoekterm best wat tegen, maar echte oplossingen worden niet geboden: slow scrolling Mavericks, slow scrolling MBPr.
- Opnieuw installeren Mavericks?
- PRAM reset: bood geen soelaas
Hardwareoverzicht:
Modelnaam: MacBook Pro
Modelaanduiding: MacBookPro11,3
Processornaam: Intel Core i7
Processorsnelheid: 2,3 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 6 MB
Geheugen: 16 GB
Intel Iris Pro en GeForce 750M
Deze week een nieuwe MBPr aangeschaft. Kek dingetje en een stuk sneller dan mijn oude MBP uit 2010. Maar één ding valt op: scrollen in de programmalijst óf lange, goedgevulde webpagina's gaat tergend langzaam. En dat mag je niet verwachten van deze nieuwe notebook. Mijn oude MBP scrollt gemakkelijker door pagina's of het menu heen, terwijl de nieuwe uit maar liefst twee videokaarten beschikt. Wat te doen?
Op het web kom ik met de zoekterm best wat tegen, maar echte oplossingen worden niet geboden: slow scrolling Mavericks, slow scrolling MBPr.
- Opnieuw installeren Mavericks?
- PRAM reset: bood geen soelaas
Hardwareoverzicht:
Modelnaam: MacBook Pro
Modelaanduiding: MacBookPro11,3
Processornaam: Intel Core i7
Processorsnelheid: 2,3 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 6 MB
Geheugen: 16 GB