ZYXEL NSA325 V2 blijft op unitialized staan..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardh77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11-2021
Goedenavond,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een ZYXEL NSA325 V2. Deze blijft echter bij status:UNITIALIZED staan. Wanneer ik op de "Run Initialization Wizard" knop druk moet ik inloggen en zegt het systeem dat de nas niet reageert. Dit terwijl er wel een IP adres en MAC adres in het configuration scherm. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08 10:28
Nee,geen idee. Zit er wel een schijf in?

Heb ook deze week een Zyxel gekocht, en werkt prima. Inpluggen, even kijken in je router welk IP-adres (of nmap) er is bijgekomen en dat intypen in je browser. Hup admin scherm.

Bijgeleverde CD's gebruik ik als onderzetter voor kamerplanten, je hebt ze echt niet nodig. Installeren alleen maar Windows meuk, en altijd verouderde versies.

Wel gelijk in de admin een schijf aanmaken, anders kan je geen firmware updaten etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardh77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11-2021
Er zit wel een 1TB Sata HDD in..het lampje brand ook gewoon groen.. best wel frustrerend dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08 10:28
Waar lees je die statusmelding?
Wat gebeurt er als je het ip adres (http://192.168.0.???) opent in je browser
Dan kan je inloggen en dan dien je onder Storage > Volume een Internal Volume aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
Als je het ip-adres van de nas niet weet gebruik dan een 'alias'. Dan zoekt de computer de nas zelf op. De alias voor ZyXEL nas is: NSA<modelnummer>:

NSA320
NSA325

Voor de ZyXEL NSA-325-v2, de alias is:

NSA325-v2

(niet hoofdlettergevoelig)

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements