Toon posts:

OEM of IN-A-BOX?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke is beter als ik een P3 haal? En zal die IN-A-BOX beter OC baar zijn (ik heb gehoord dat deze de BETERE cpu zijn die uit de FABRIEK komen?) Maar als ik een GROTER cooler erop wil plaatsen dan kan ik die INTEL COOLER er niet af krijgen...

Groetjes,

Dreamy :)

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
D8 dat er geen verschil tussen zat. (behalve dan dat je de ene in een doosje krigjt + nog wat extra's)

Verwijderd

In a Box is met koeler..en die intel koelers blijken vrij goed te zijn dus is een goede keuze. OEM is zowel processor als koeler los

Verwijderd

ze zouden idd beter zijn (boxed) en de cooler eraf halen is toch niet zon probleem?? of gaat het hier om een Slot1 versie???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 13:02 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
ze zouden idd beter zijn (boxed) en de cooler eraf halen is toch niet zon probleem?? of gaat het hier om een Slot1 versie???
Nee het zijn die normale..maar die INTEL COOLERS zitten echt MUURVAST op CORE.....

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

coolers zitten in het doosje naast de processor tenminste bij intel PIII en waarom een nieuwe cooler kopen als je toch niet van plan bent over te clocken

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 13:10 schreef rambo-2001 het volgende:
coolers zitten in het doosje naast de processor tenminste bij intel PIII en waarom een nieuwe cooler kopen als je toch niet van plan bent over te clocken
Weet je het zeker???!?! Dus IN-A-BOX PENTIUM III zitten de coolers LOS?!?!?! Want bij de celeron 400 zat hij MUURVAST....

Jawel hoor ben van zeker te gaan OC...dus daarom wil ik perse een 100mhz bussnelheid P3....want als het goed is kunnen die verder ge OC worden. Toch?

• _Bullet_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 15:33
Ik heb pasgeleden nog een in-de-box cellie 633 gehaald en daar zit de cooler los in het doosje. Dus ik denk dat het bij een PIII hetzelfde is.

• Sonic
  • Laatst online: 21-08 09:18
in a box is gewoon het zelfde als de oem alleen krijg je bij de box versie een cooler (die je er gewoon weer afkan krijgen) en er zit verder GEEN verschil tussen bijde

komen uit de zelfde fabriek en zijn bijde gewoon intel

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:34
Op zaterdag 09 juni 2001 13:33 schreef Sonic- het volgende:
in a box is gewoon het zelfde als de oem alleen krijg je bij de box versie een cooler (die je er gewoon weer afkan krijgen) en er zit verder GEEN verschil tussen bijde

komen uit de zelfde fabriek en zijn bijde gewoon intel
Je vergeet de casebadge :) + de 3 jaar garantie van Intel op een boxed

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
en het mooie doosje wat er omheen zit en mooi als decoratie staat ;-)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb de retail koeler van mijn PIII750 FCPGA gehaald. En nu op mijn PIII1000(Uit een Dell dimension 4100) gezet (met artic silver en PIII spacer). En ik o/c mijn PIII1000@1144 zonder problemen. De bottleneck is het geheugen wat niet lekker op cas222 draait als ik sneller ga. De temp van de PIII o/ced met de Intel koeler is nu.....49,0C En dat is prima.

Wel heeft mijn case een koeler (ANTEK koeler) onder de voeding aan de achterzijde. Verder is dit een normale Penguin case van Alternate.

Ik vind de Intel PIII koelers prima. En ze zijn wel van de processor te halen

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 13:27 schreef Dreamy het volgende:

daarom wil ik perse een 100mhz bussnelheid P3....want als het goed is kunnen die verder ge OC worden. Toch?

Euh, nee. Ja oke, je haalt misschien een hoger aantal mhz, maar als je een 133mhz PIII overclockt dan krijg je uiteindelijk toch een sneller systeem, omdat je niet alleen je cpu opfokt, maar je hele systeem. (fsb's van 160 zijn niet uitzonderlijk!)

Ikzelf heb een PIII 866, en die rent nu op een fsb van 165! 1072mhz dus! >:)

Verwijderd

die koelers van intel zijn echt perfect mijn p3 1000@1250-> fsb166, wordt met full load niet warmer als 45graden.

En niet te vergeten: de Intel-koeler van een 1Ghz zijn best wel errug *groot*... (groter dan van <= 933, maar da wist je misschien al :) )
Dussuh, In-a-box is prima... (tenzij je zelf al een dikke koeler hebt liggen)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Op zaterdag 09 juni 2001 13:35 schreef biobak het volgende:

Je vergeet de casebadge :) + de 3 jaar garantie van Intel op een boxed
[/offtopic] Yo biobak wat voor FSB kan dat 815 EP mobo van jou aan? tot 150? [/offtopic]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
oem= kaal en los

in a box=mooi doosje koeler+procc op mekaar

boxed=in mooi doosje, maar koeler+procc zitten nog los (naast mekaar)

uiteraard krijg je bij de onderste 2 mooie papietjes en een badje.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• JungleJim
  • Laatst online: 00:18
Er schijnt wel verschil te zitten tussen een boxed en OEM PIII:

De boxed PIIIs komen uit het midden van de plak silicium waarvan de PIIs gemaakt worden, de OEMs zitten aan de rand. Daardoor zouden boxed PIIIs beter overklokbaar zijn.

Of dit echt waar is weet ik niet, maar als je de OC database op overclockers.com bekijkt, zie je dat de boxed CPUs wel wat hoger komen (OEM en boxed PIIIs hebben een andere s-spec).

Bij een boxed PIII zit de cooler er los bij, dus je kunt er zo een andere cooler op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 15:36 schreef SunStorm het volgende:

[..]

Euh, nee. Ja oke, je haalt misschien een hoger aantal mhz, maar als je een 133mhz PIII overclockt dan krijg je uiteindelijk toch een sneller systeem, omdat je niet alleen je cpu opfokt, maar je hele systeem. (fsb's van 160 zijn niet uitzonderlijk!)

AHA Als dat zo is...dan ga ik minstens voor een P3 733....:)

TX

Dreamy

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 13:27 schreef Dreamy het volgende:

[..]

Weet je het zeker???!?! Dus IN-A-BOX PENTIUM III zitten de coolers LOS?!?!?! Want bij de celeron 400 zat hij MUURVAST....Dreamy :)
ik kocht laatst ook een p3, ook gewoon een losse koeler, en hij gaat er ook weer heel makkelijk af, zit gewoon een beetje pasta onder op de plek vd core.
Prima coolertje trwns (geen oc, maar wel lage temp)

Verwijderd

Topicstarter
OK TX guys! Ik heb HEEL VEEL TIPS gekregen! Ik ga morgen naar AHOY! (pc dumpdag) Ik ben voorbereid!

Maarre ik twijfel nog tussen een (ze zijn allebei ongeveer even duur!)
733 OC >> 5.5 * 180 = 990 OF
850 OC >> 8.5 * 133 = 1130

(Dit is wel de MAX maar om het te vergelijken...heb ook gekeken bij www.overclockers.com dus het is ZEER mogelijk.....)

Dreamy!

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
zelf de 850 op 1040 helaas wel op 1,85 volt, maar ja mijn alpha houd hem wel kewl..

de 700, en de 750 schijnt wel makkelijk op 133 te krijgen te zijn.. een soort celly 366 die altijd (nou ja bijna altijd) wel op 100 wou... maar ja denk niet dat je die 800 en er boven op 133 krijgt..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

euh.. garantie is volgensmij ook anders... op een oem zit 1 jaar garantie op (ook vanuit de fabriek) en bij de "in a box" versie zit drie jaar fabrieks garantie op.. tenminste zo was het tot voorkort :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 09 juni 2001 15:36 schreef SunStorm het volgende:

[..]

krijg de meines niet hoger(P3 800) dan fsb van 140(want ik heb een standaard intel cooler erop):S

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40

MaDLiVe

.-Observer-.

Het scheen dat OEM proc's al sneller tegen hun max frequentie aanzitten in tegenstelling tot boxed proc's die beter overclockbaar zijn.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Kev0867
Op zaterdag 09 juni 2001 19:37 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

krijg de meines niet hoger(P3 800) dan fsb van 140(want ik heb een standaard intel cooler erop):S bij een fsb van 150max.. kan hij de C: schijf niet vinden

• Sonic
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op zaterdag 09 juni 2001 19:39 schreef MaDLiVe het volgende:
Het scheen dat OEM proc's al sneller tegen hun max frequentie aanzitten in tegenstelling tot boxed proc's die beter overclockbaar zijn.
denk het niet ik heb hier een CULS2-C met een P3 1 Ghz ik kan makkelijk een fsb van 170 pakken 180 gaat ook alleen dan gaat ie raar doen zegt hij dat me G-force geen 3dkaart is enzo :) maar het maakt dus niets uit mijn versie was dus ook een oem

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 19:37 schreef Kev0867 het volgende:

krijg de meines niet hoger(P3 800) dan fsb van 140(want ik heb een standaard intel cooler erop):S
Wat voor mobo heb je? Als het een gigabyte is, kun je het "waarschijnlijk" wel vergeten, want die staan erom bekend dat het niet bepaald "tweakmobo's" zijn.
Ik heb er zelf ook een gehad, en die kwam idd ook niet hoger dan 140mhz.

En anders kan het aan je kaarten liggen, netwerkkaarten, dvd-kaarten noem maar op.
Je pci-kaarten kunnen maar een mhz of 41/42 MAX aan, dus daar zit waarschijnlijk de bottleneck...

Verwijderd

die in een box zijn toch lekker handig met koeler en al

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op die active heatsink van de p3 1GHz zit gewoon een vet super makkelijk kliksysteem. (Als je hiermee een core verneukt kan je beter gaan vissen en van computers afblijven)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog mee ervaringen met de P3 EB?

Dreamy!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien nog wat TESTJES (reviews ofzo) hoeveel de Pentium 3 sneller is dan de Celly op gelijk clocksnelheid...

En is de Pentium 3 sneller of de Duron? En hoeveel sneller is de Pentium 3 EB vergeleken met de Pentium 3 E.....?

Jaja ik zit nog met veel Q's!

Dreamy! :)

• Kev0867
Op zaterdag 09 juni 2001 21:28 schreef SunStorm het volgende:

[..]

Wat voor mobo heb je? Als het een gigabyte is, kun je het "waarschijnlijk" wel vergeten, want die staan erom bekend dat het niet bepaald "tweakmobo's" zijn.
Ik heb er zelf ook een gehad, en die kwam idd ook niet hoger dan 140mhz.

En anders kan het aan je kaarten liggen, netwerkkaarten, dvd-kaarten noem maar op.
Je pci-kaarten kunnen maar een mhz of 41/42 MAX aan, dus daar zit waarschijnlijk de bottleneck...
haha niet lache he!?, heb een jetway V.99AS-L A09+onboard sound,chipset: Via Apollo pro plus (ja het is k*tzooi maar ik had hem voor free :) )

daarbij kan je hem instellen als: (en ondergeklokt),133,140,150 en bij 140 wordt hij heet en via de health monitor programma wordt hij dan 48 graden met burn-in wizzard van sisoft sandra(10min) en op default wordt hij zo 40.. met een standaard intel koeler erop..

ohw ja de kaarten zijn: Asus 7100 GF2 MX, en een realtec netwerkkaart

• Kev0867
Op zondag 10 juni 2001 00:54 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

haha niet lache he!?, heb een jetway V.99AS-L A09+onboard sound,chipset: Via Apollo pro plus (ja het is k*tzooi maar ik had hem voor free :) )

daarbij kan je hem instellen als: (en ondergeklokt),133,140,150 en bij 140 wordt hij heet en via de health monitor programma wordt hij dan 48 graden met burn-in wizzard van sisoft sandra(10min) en op default wordt hij zo 40.. met een standaard intel koeler erop..

ohw ja de kaarten zijn: Asus 7100 GF2 MX, en een realtec netwerkkaart
dus ik kom niet verder dan een 800@840 en dat is al link :), maar ja deze pc is even een tussendoortje en is niet van mij dus maakt nix uit, je moet tevreden zijn met wat je te leen krijg wat gratis is :P

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 00:58 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

dus ik kom niet verder dan een 800@840 en dat is al link :), maar ja deze pc is even een tussendoortje en is niet van mij dus maakt nix uit, je moet tevreden zijn met wat je te leen krijg wat gratis is :P
Das zeker waar! Hmm, ben toch bang dat het aan je mobo ligt. Vriend van me heeft ongeveer hetzelfde probleem als jij, maar dan heeft hij een gigabyte mobo met via-Apollo-nog-iets-chipset.
Dat ding kan ook alleen maar op 140, 150fsb worden opgeklokt.
Oh ja, als je dan toch een nieuw mobo wil gaan kopen, haal je een Cusl2-C!!
Beste mobo wat ik gehad heb, zeker wat overklokken betreft. :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op zondag 10 juni 2001 02:16 schreef SunStorm het volgende:

[..]

Das zeker waar! Hmm, ben toch bang dat het aan je mobo ligt. Vriend van me heeft ongeveer hetzelfde probleem als jij, maar dan heeft hij een gigabyte mobo met via-Apollo-nog-iets-chipset.
Dat ding kan ook alleen maar op 140, 150fsb worden opgeklokt.
Oh ja, als je dan toch een nieuw mobo wil gaan kopen, haal je een Cusl2-C!!
Beste mobo wat ik gehad heb, zeker wat overklokken betreft. :)
Maybe, maar weer het bekende verhaal dat die maar Max. 512 MB kan aansturen, dus hou daar rekening mee.

Zie ook: [topic=157817]

Verwijderd

Dat van dat geheugen is inderdaad waar, maar wees nou eens eerlijk: hoeveel procent van de tweakers heeft niet genoeg aan 512 mb??
Ikzelf heb op het moment nog meer dan genoeg aan mijn 256 mb!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op zondag 10 juni 2001 02:27 schreef SunStorm het volgende:
Dat van dat geheugen is inderdaad waar, maar wees nou eens eerlijk: hoeveel procent van de tweakers heeft niet genoeg aan 512 mb??
Ikzelf heb op het moment nog meer dan genoeg aan mijn 256 mb!
Mijn ervaring is dat je sneller geheugen tekort hebt dan je denkt. Toen ik mijn huidige computer kocht, dacht ik ook dat ik nooit aan de 192MB zou komen (dat was zooo veel) maar het zit er nu wel in (ben destijds begonnen aan 64MB, dat was toen _veel_ (3 jaar terug)

• JungleJim
  • Laatst online: 00:18
Op zondag 10 juni 2001 02:24 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Maybe, maar weer het bekende verhaal dat die maar Max. 512 MB kan aansturen, dus hou daar rekening mee.

Zie ook: Asus CUSL2-C & max geheugen
En er zijn nog een paar dingen waar je bij de CUSL2-C rekening mee moet houden: als je FSB boven de 145MHz gaat, schakelt het moederbord automatisch naar AGP2X ipv AGP4X. Bovendien zet het moederbord ook een paar andere instellingen op een veiligere waarde, om de zaak stabieler te maken.

Dit is allemaal wel te verhelpen met een speciale getweakte BIOS, zie http://www.x86-secret.com/i815twken.php.

En wat geheugen betreft: je moet ook oppassen of je single of double sided DIMMs gebruikt! Je kunt namelijk niet alle banken met double sided SIMMs vullen, want dan kan het geheugen alleen op 100MHz.

Verder is het een prima plankje, erg stabiel. Dat geheugen 'probleem' geldt overigens voor alle i815 moederborden, dus niet alleen voor de CUSL2-C.

• Kev0867
Op zondag 10 juni 2001 12:19 schreef JungleJim het volgende:

En er zijn nog een paar dingen waar je bij de CUSL2-C rekening mee moet houden: als je FSB boven de 145MHz gaat, schakelt het moederbord automatisch naar AGP2X ipv AGP4X.
haha deze mobo kan maar agp2x!!! is dat erg met een GF2??

Verwijderd

Agp 2x of 4x boeit nog geen meter, want er zijn toch nog geen toepassingen voor agp 4x voor zover ik weet.
Ach ja, in time we'll learn..

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
ik heb een p3 slot 1 en daar zit zo'n koeler op het probleem is als je een betere koeler wil hebben is ie heel moeilijk te krijgen en als je een grotere heb gaan ie over 1 geheugen bank heen dat zag ik staan op internet dus dat werkt ook nie echt lekker
Pagina: 1