Hallo allemaal,
ik heb gister een nieuwe pc geïnstalleerd met w7.
Alles netjes voor elkaar en alles werkt (ook de draadloos internet verbinding).
Nu de pc mee genomen naar mijn tante waar de dongel van was en de pc daar aangezet.
In eerste instantie kreeg ik geen verbinding met de sitecom router welke hoort bij de sitecom x3 dongel/adapter.
na een herstart kreeg ik wel verbinding maar geen internet.
heb wel een gateway maar kan niet inloggen op de router.
Alles gereset (router en modem) zelfde verhaal.
andere usb poort maakt geen verschil. soms lijkt het even goed, start ik chrome op valt het weer weg voor de pagina kan laden.
Een andere laptop gepakt makt zo verbinding, telefoon maakt zo verbinding. Een oude dell laptop van 12 jaar oud zo verbinding.
Wat zou er mis kunnen zijn, ik zie het netwerk kan verbinden maar krijg geen internet toegang met deze pc terwijl het bij mij thuis prima werkte (niet op een sitecom router).
Inmiddels heb ik een andere router geprobeerd (tp-link) zelfde euvel.
Andere usb adapter ook zelfde probleem.
Een keer trok ik de pc naar voren en had ik even verbinding maar kort daarna was deze weer weg.
Nu met een homeplug alles tijdelijk aangesloten en alles werkt als een speer.
Maar ik wil weer naar de dongel, hoe dit te realiseren, ik weet het niet meer...
Bas
ik heb gister een nieuwe pc geïnstalleerd met w7.
Alles netjes voor elkaar en alles werkt (ook de draadloos internet verbinding).
Nu de pc mee genomen naar mijn tante waar de dongel van was en de pc daar aangezet.
In eerste instantie kreeg ik geen verbinding met de sitecom router welke hoort bij de sitecom x3 dongel/adapter.
na een herstart kreeg ik wel verbinding maar geen internet.
heb wel een gateway maar kan niet inloggen op de router.
Alles gereset (router en modem) zelfde verhaal.
andere usb poort maakt geen verschil. soms lijkt het even goed, start ik chrome op valt het weer weg voor de pagina kan laden.
Een andere laptop gepakt makt zo verbinding, telefoon maakt zo verbinding. Een oude dell laptop van 12 jaar oud zo verbinding.
Wat zou er mis kunnen zijn, ik zie het netwerk kan verbinden maar krijg geen internet toegang met deze pc terwijl het bij mij thuis prima werkte (niet op een sitecom router).
Inmiddels heb ik een andere router geprobeerd (tp-link) zelfde euvel.
Andere usb adapter ook zelfde probleem.
Een keer trok ik de pc naar voren en had ik even verbinding maar kort daarna was deze weer weg.
Nu met een homeplug alles tijdelijk aangesloten en alles werkt als een speer.
Maar ik wil weer naar de dongel, hoe dit te realiseren, ik weet het niet meer...
Bas