Toon posts:

Is voeding krachtig genoeg voor videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben een redelijke leek in het samenstellen van pc's. Maar ik zit ondertussen aan mijn 3e pc die ik zelf zal samen stellen.
Vraagje, ik kocht voor mijn broer:
- graphische kaart: club radeon r9 270 (heeft zogezegd 700W nodig)
- power supply: corsair cx 430 (430W)

Zal de voeding volstaan om de kaart te voorzien? Ik kocht deze 2 tesamen omdat ze voorgesteld werden in de BBG van deze site (bij budget gaming pc). Ik ging er dus vanuit dat ze compatibel waren.
Voor ik ze uit de verpakking haal, zal dit werken?

Alvast bedankt voor de hulp

ex3m

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.ph/files/img/2013/11/Power_Consumption_R9_Series_NVIDIA.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Waarom stellen ze dan op de verpakking van die kaart voor om een voeding te hebben die 700 watt levert.
Raar, maar in ieder geval bedankt voor de gerust stelling.

mvg

ex3m

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-02 13:04

two

Omdat er ook goedkope voedingen zijn zoals die van MS-Tech en Huntkey, deze noteren het piekvermogen vaak op de voeding en daarom schrijven ze 700W op. Dus eigenlijk zodat de GPU minder snel eruit knalt bij slechte voedingen.

Signature

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Precies zoals hierboven gezegt word. Er zijn helaas erg veel voedingen die zeer slecht zijn. Door 700W op de doos te zetten is de kans groot dat het ook met deze voedingen werkt. Een tijdje terug een PC gehad met een MS-Tech voeding van 550W die onderuit ging nadat de CPU geupgrade was naar een 120W model. Met alleen de CPU stressen ging de hele PC onderuit. Die voeding kon dus nog niet eens 200W stabiel leveren.

De voeding die jij hebt is niet het beste wat er is maar het is ook zeker niet slecht. De voeding zal met deze setup zeker geen problemen geven.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Komt goed inderdaad. Het is een degelijke PSU.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-02 13:04

two

Ik heb de voeding ook, en ik heb een Radeon 6850 met een X6 1055T (125W), tijdens games nog nooit ergens last van gehad, ook niet tijdens minen.

Signature

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA.

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen!

Bedankt voor alle feedback! Ik ben weer een stukje wijzer.
Pagina: 1