Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Systeem compleet herbouwen? Of is het te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik verre van een computertechneut ben. Ik ben er onlangs in geslaagd een SSD aan te sluiten (hierover zo meteen meer), maar voor het uiteindelijke installeren van het OS is er toch een ICT kennis aan te pas moeten komen. Maar dat even ter zijde.

Ik wil binnenkort games streamen. Dit zullen games zijn zoals: Smite, Guildwars 2, Starcraft 2 WoL en misschien Mapelstory (niet lachen a.u.b.). Momenteel lopen al deze games gewoon perfect op mijn systeem (zonder stream aan) op alle hoogste instellingen.

Mooie segway om dan mijn Systeeminfo bekend te maken:
http://i.imgur.com/6NOOtOz.png

Het systeem is nu bijna 4 jaar oud, de RAM is 2x2 van Corsair (als het type erg uitmaakt kan ik dit opzoeken). Er zit een HDD in van een gig of 700 en ik heb er dus onlangs een Samsung SSD 840 EVO in geplaatst.

Streamen gaat prima in die zin dat mijn upload en stabiliteit van de lijn nagenoeg perfect zijn en ik een framedrop van onder de 1% kan realiseren bij het streamen van 4 uur aan 1 stuk.

Het probleem ligt echter bij het streamen dat de game zelf last krijgt van lag, vooral tijdens intensieve battles waar echt een beroep op de computer wordt gedaan. Ik had nu het idee om RAM bij te voegen, maar ik las van alles over meer dan 2 sticks en compatibiliteit met het moederbord.. Na een hoop research kan ik toch niet echt de oplossing op het internet vinden, vandaar dat ik nu hier op jullie een beroep doe.

Is deze rig te redden met een paar upgrades? Is RAM (en welke) erbij genoeg? Of moet ik meerdere onderdelen vervangen (misschien CPU?) zodat het de komende eisen die gepaard gaan met streamen aan zal kunnen?

Alvast bedankt!
-Scardor

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Wat bedoel je met het "streamen" van games?

Verwijderd

Topicstarter
Je gebruikt dan een programma, in mijn geval OBS, waarmee je via een website, in mijn geval twitch.tv eigenlijk je spel broadcast online, zodat andere mensen kunnen meekijken en via een chat interactie kunnen hebben met de streamer (mijzelf).

• P47-Thunderbolt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 07:58
Cool, heb OBS even opgezocht. Staat niks bij kwa vereisten aan hardware om te streamen.
https://obsproject.com/fo...de-read-this-first.11641/
Daar staat iets over log anelyzer misschien dat je dan wat meer weet?

Ha gevonden!
http://help.twitch.tv/cus...how-to-broadcast-pc-games

De systeem vereisten van twitch.tv:

CPU: Intel Core i5-2500K Sandy Bridge 3.3GHz or AMD equivalent
MEMORY: 8GB DDR3 SDRAM

Oplossing voor jouw: 4 gb extra geheugen en kijken of het werkt.
Werkt het niet snellere amd am3 processor.

En dan zou het moeten werken.

Owja jij heb 64 bits windows, heb je ook 64 bits twitch.tv gedownload?

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 17:44
Welke GPU heb je? Om te streamen moet je pc namelijk constant je scherm encoderen, en opsturen naar twitch. Bij de nieuwere gtx kaarten doe je dit best via de shadowplay applicatie, die gebruikt dedicated hardware op de gpu om je stream te encoderen. Anders gebruikt hij meestal de CPU.

Bij OBS zijn er een aantal instellingen. Probeer deze een beetje lager te zetten. Misschien is deze opties proberen? https://obsproject.com/fo...lag-read-this-first.8870/

Edit: ik denk dat ik ge-ninja'd werd :P

[ Voor 4% gewijzigd door gangsta_playa op 27-03-2014 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de ram zou upgraden, is er dan mogelijk nadelig gevolg voor mijn CPU omdat de ram dan op 3 sticks staat? En wat voor RAM zou ik dan het best kunnen halen? Ik wil zeker niet de goedkoopste dingen hebben, mag wel kwaliteit zijn dat ik er dan ook even mee vooruit kan. Ik zal ook even met die settings gaan spelen en kijken of dat iets helpt, bedankt gangsta.

Oh ja ik heb inderdaad wel de 64 bits twitch turbodai.

• P47-Thunderbolt
Hoe krijg je ram op 3 sticks???
64 bits besturing systeem loopt het lekkerst op dual channel geheugen dus 2x2gb plus 2x2gb = 8gb.
Dat maakt 4 sticks totaal.

Als je dit programma: http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html download dan kun je precies zien hoe je moederbord heet, hoeveel ram je hebt wat je virdeokaart is enzo voort.

MSI 770-C45 dat is als goed is je moederbord en die kan 6 kern processor aan, Phenom II X6.
Maximaal geheugen is 16gb. (4x4gb)

En nee ram is niet nadelig voor CPU kan er aleen maar beter op worden

[ Voor 23% gewijzigd door P47-Thunderbolt op 27-03-2014 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou RAM op 3 sticks hebben als ik er nu 1 bij zou doen, maar ik kan er dus het beste 2 bij doen?

RAM is niet zo heel duur toch? dus ik zou in principe ook 8gb kunnen bijplaatsen? Maar ik weet nog altijd niet precies wat voor RAM dan goed zou passen bij mijn huidige systeem.

Ik heb morgen pas tijd om met de obs instellingen te gaan klooien, dat staat voor dan op het programma.

• P47-Thunderbolt
Yups ik zou gaan voor dual channel geheugen.
Ram is eigenlijk best wel wel duur.
pricewatch: Kingston HyperX KHX1333C9D3B1/2G (2 stuks van nodig)
Dat is een dikke 50 euro met versturen.

Om het perfect uit te zoeken moet ik weten hoe je moederbord heet en voorzover ik kon nagaan is dat: MSI 770-C45.

Je computer is niet jong meer!!! zou volgend jaar als windows 9 uit komt een compleet nieuw systeem kopen!!
Dan kun je er weer een poos tegen!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat moederbord type klopt. Compleet nieuw.. vooral de processor dan toch?

• P47-Thunderbolt
Nope gewoon compleet nieuw. Maar is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt doen met computer! Hoeft niet perse als je deze helemaal oke vind hoor. Maar als je meer wilt weten dan kun je me emailen
Pagina: 1