Cashback verwerken in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:28
Het is een (blijvende) trend geloof ik; Bijna alle fabrikanten hebben wel een reeks Cashback-acties waardoor het product tot wel honderden euro's goedkoper wordt.

In de PriceWatch wordt vergelijken daarom steeds moeilijker zonder eerst ook alle websites van fabrikanten na te gaan en ook nog eens in je hoofd te houden van welke modellen je welke bedragen mag aftrekken.

Zou het niet een prachtige feature zijn, ook ten opzichte van concurrent-prijsvergelijkers, als de community of Pricewatch-modders de mogelijkheid krijgen om een cashback aan een product toe te voegen? Met link naar de voorwaarden/pagina van de fabrikant, Inhoud van de cashback (Item of Geld) en in dien geld, welk bedrag.

Nog mooier zou dan zijn als dat bedrag ook direct van het 'totaalbedrag' wordt afgetrokken (en dit met bijvoorbeeld een icoontje wordt aangeduid). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat veel aanbod in de pricewatch ook grijze import is, zo kocht ik ooit een HTC Sensation en dat bleek een UK model zijn.

Dus stel er zou een cashback actie zijn, dan geld dat alvast niet op zo'n geïmporteerd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:28
Klopt, en je hebt helemaal gelijk want dat gedeelte ontbrak in mijn verhaal, maar dat is eigenlijk de reden dat ik hier nu juist mee kom. Je ziet het nu bijvoorbeeld goed bij de Galaxy S4, die prijsvergelijking klopt van geen kant meer omdat de goedkoopste 6-7 aanbieders geen cashback geven, en de 8e aanbieder dus de goedkoopste is op dit moment. Als aangegeven zou kunnen worden dát er een cashback is, en dus ook wáár die cashback geldig is, wordt het wél een nuttig overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Goed idee! Alleen in uitvoeringen wat minder makkelijk. De Cashback acties worden, zoals je zelf ook al aangeeft gedaan door fabrikanten. De prijzen die wij in de pricewatch tonen, zijn de prijzen die worden gevoerd door webwinkeliers. En inderdaad aan dergelijke Cashback acties zijn vaak voorwaarden verbonden, waardoor wij ze lastig als een soort 'korting' standaard kunnen vermelden.

Wellicht kan het interessant zijn voor webwinkeliers en fabrikanten die een samenwerking hebben hier wat meer op in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je zou eventueel de webwinkels de mogelijkheid kunnen bieden om in hun prijsfeed te vermelden of er een cashback (en zo ja welk bedrag) er op een bepaald artikel van toepassing is?

Dat zou je dan op een of andere manier zichtbaar kunnen maken in de PW.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 16:48
Schopje :)

Tijdens de Black Friday dagen waren er behoorlijk wat cashback acties. Ik hoorde hiervan via topics, niet via de PW. Price alerts zijn daardoor niet afgegaan. Misschien een idee om een icoontje achter de prijs te zetten als een cashback actie is. Dan hoeven jullie niet tot in detail de boel uit te werken en kunnen users toch een notifcatie krijgen.

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1