externe harde schijf is ''lokale schijf''

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 10:53
hallo,

In mijn computer staat mijn harde schijf als een lokale schijf. In schijfbeheer staat de schijf nog wel aangegeven als schijf 1 (F:). Hoe kan ik dit weer een normale externe harde schijf laten zijn? Het is trouwens een Seagate expension desktop.

Dirk van Galen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vrij normaal hoor.

Is er iets wat nu niet lukt dan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-04 18:03

thof

FP ProMod
Ik zie het probleem ook niet, externe schijven worden toch altijd op een zelfde manier getoond als een interne schijf tegenwoordig? Gewoon netjes loskoppelen via hardware veilig verwijderen, wachten tot lampje niet mer knippert, stekker er uit en klaar.

Wellicht bedoeld de TS iets anders?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
oh sorry dan. Ik heb het feit dat het een ''lokale'' schijf is dan verkeerd begrepen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-04 18:03

thof

FP ProMod
Misschien kun je een screenshot en aangeven wat je precies bedoeld met "lokale" schijf en wat er volgens jou niet klopt. Dan hebben we iets meer informatie en kunnen we ook iets duidelijkere uitspraken doen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
hallo, hier een screenshot. Ik heb het over schijf F

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2w2ecmd.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door tweaker1706 op 27-03-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is vrij normaal hoor, het is immers een lokale schijf (in tegenstelling tot een netwerkschijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
Het maakt dus niet uit dat dit eerst als een externe harde schijf beschreven was (wat het nog steeds is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat wil je horen? dan zeggen we dat voor je ....

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tweaker1706 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:09:
Het maakt dus niet uit dat dit eerst als een externe harde schijf beschreven was (wat het nog steeds is)?
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat daar stond dat het een externe disk was. Het is local disk, networkdisk of removable disk. Of iets extern of intern is maakt daarbij eigenlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 21:00
Lokale schijf is de naam volgens mij wat je er aan gegeven hebt. Klik maar eens op de schijf en met f2 kun je dan de naam wijzigen in bv "Externe Schijf". (<:

[ Voor 1% gewijzigd door benniep op 28-03-2014 09:25 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

benniep schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:24:
Lokale schijf is de naam volgens mij wat je er aan gegeven hebt. Klik maar eens op de schijf en met f2 kun je dan de naam wijzigen in bv "Externe Schijf". (<:
Dat kan op zich, maar je zult merken dat de naam in dat vakje nu niet 'Lokale Schijf' is, maar niet gevuld is. Windows zet voor schijven zonder label de naam 'Lokale Schijf' (of bij mij 'Local Disk') neer.

De iets meer technische uitleg: Je kan op 2 manieren opslag aansluiten via USB, namelijk met een USB-opslagapparaat en een USB-SATA-brug (of PATA met oude schijven). De laatste wordt in Windows weergeven als lokale schijf, de eerste als verwisselbare schijf. Mocht je nog willen weten 'waarom?', dan heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er moet ergens een bitje zijn wat je aan en uit kan zetten. maar er was iets met w8 en dat het daat handiger was om die bit als een normale schijf te zetten en niet als removable.

Ik meen dat hier eerder iet over is gezegd op het forum

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat zouden dan de opties (uit mn hoofd bij gebrek aan Windows) 'optimaliseren voor snel gebruik' en 'optimaliseren voor snelle verwijdering' zijn? Dat veranderen heeft dacht ik geen effect op waar de schijf weergeven wordt in Windows Verkenner.
Pagina: 1