• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 17:34

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Hallo iedereen,

Heb sinds een tijdje een nieuwe pc (zie inventaris) maar loop steeds tegen een probleem aan wat ik niet kan oplossen laat staan dat ik de oorzaak weet... :( ik draai overigens Windows 8.1 64 bit

ik heb 8gb aan geheugen en dat vult zich automatisch, zie screenshots
zoals ook te zien is gebruikt er niks zoveel bij elkaar om uberhoud bij de 8gb totaal te komen, dat vind ik nog het vreemste.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IovNSR0.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XLoxv16.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mLVuJ8G.png

alvast bedankt!!!

[ Voor 4% gewijzigd door psyy138 op 27-03-2014 16:46 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoiets heet een memory leak. Een software fout ergens.
Nu is je grootste process de lolclient en daar waren wel problemen mee. Kijk eens of er fixes zijn voor je game.
In case you experience problems using LOLClient.exe, you can do the following:
1) uninstall the program using the Control Panel ⇒ Add/Remove programs ⇒ League of Legends
2) search the support area on the RiotGames website.

Maar kan ook aan wat anders liggen, deze is gewoon meest voor de hand liggend.

Edit, ik zie nu ook dat lolclient veel te veel cpu gebruikt. Daar zit dus wellicht een fout.

[ Voor 9% gewijzigd door Reepje op 27-03-2014 17:05 ]

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 14:03
Dit soort dingen heb ik ook meegemaakt.

Onbekende software die op een vreemde manier het geheugen van Win 8.1 vol gooien.

Als je alles bij elkaar optelt, kom je belange na niet bij 7,5 GB

DPC Chef-kok :)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Ik zie dat je een Samsung 840 EVO SSD hebt. Staat TurboWrite RAPID mode daarbij aan? Gebruik je de Samsung Magician applicatie voor SSD's, en heb je met die app ook de instellingen van je pc aangepast voor SSD's?

TurboWriteRAPID neemt in elk geval een deel van je geheugen in beslag, minimum 2GB dacht ik.

Verder is het vrij normaal dat je geheugen zich voor een vult, leeg geheugen is ook maar onbenut geheugen. Het wordt pas een probleem als je geheugen niet snel genoeg plaats maakt voor nieuwe zaken indien nodig (en zoveel als het bij jou is, is ook wel uitzonderlijk veel).

Voor de rest, zoals Reepje zegt eens proberen zonder LoL een tijd op te starten, en Chrome sluiten terwijl je games speelt. Windows 8 kan vrij goed selecteren welke programma's mogen opstarten bij een verse boot, dus bekijk daar eens wat er zoal vanzelf opstart.

EDIT: geen TurboWrite maar RAPID, TurboWrite staat automatisch al aan. Ik heb nog een 830 SSD dus heb het zelf nog niet gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door MacPoedel op 27-03-2014 18:06 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De taskmanager geeft niet altijd alle sub processen en het geheugen weer. Probeer eens procesexplorer: http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

Verwijderd

Als je toch aan het downloaden bent pak dan gelijk deze mee: http://technet.microsoft....ysinternals/ff700229.aspx Het kan zijn dat er een driver probleem is waardoor het geheugen vol wordt getrokken.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
ik heb net mijn pc opnieuw opgestart en dan ziet het er zo uit;
maar dan kom ik nog niet op op 31% van 8gb , circa 2,5gb in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ugSXZb8.png
MacPoedel schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:00:
Ik zie dat je een Samsung 840 EVO SSD hebt. Staat TurboWrite RAPID mode daarbij aan? Gebruik je de Samsung Magician applicatie voor SSD's, en heb je met die app ook de instellingen van je pc aangepast voor SSD's?

TurboWriteRAPID neemt in elk geval een deel van je geheugen in beslag, minimum 2GB dacht ik.

Verder is het vrij normaal dat je geheugen zich voor een vult, leeg geheugen is ook maar onbenut geheugen. Het wordt pas een probleem als je geheugen niet snel genoeg plaats maakt voor nieuwe zaken indien nodig (en zoveel als het bij jou is, is ook wel uitzonderlijk veel).

Voor de rest, zoals Reepje zegt eens proberen zonder LoL een tijd op te starten, en Chrome sluiten terwijl je games speelt. Windows 8 kan vrij goed selecteren welke programma's mogen opstarten bij een verse boot, dus bekijk daar eens wat er zoal vanzelf opstart.

EDIT: geen TurboWrite maar RAPID, TurboWrite staat automatisch al aan. Ik heb nog een 830 SSD dus heb het zelf nog niet gebruikt.
was vergeten de SSD goed in te stellen via Samsung Magican, dit heb ik nu wel gedaan, het ziet er in ieder geval al beter uit, maar meestal was het memory probleem groter ter mate ik me pc langer heb aanstaan.

[ Voor 81% gewijzigd door psyy138 op 27-03-2014 18:58 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt rechtsonderin trouwens een belangrijke melding. :+

Waarschijnlijk virusscanner, of geen firewall

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zo is het normaal, maar je hebt Lol niet opgestart. Dat is dus wel een verschil met je eerste post.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:36:
Je hebt rechtsonderin trouwens een belangrijke melding. :+

Waarschijnlijk virusscanner, of geen firewall
windows 8 :/ :O , moest me account verifiëren
Reepje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:59:
Zo is het normaal, maar je hebt Lol niet opgestart. Dat is dus wel een verschil met je eerste post.
kopt, lol stond niet aan.

ik heb nu mijn pc ook aan laten staan omdat ik weg ging, maar nu ik terug ben lijkt alles nog normaal.
dus vraag ik me af of het driver installeren van de SSD en hierbij ook het configureren het probleem heeft opgelost of dat het komt omdat ik lol niet opgestart hebt. ik zal morgen is verder kijken.

ik hoop op het beste 8)

alvast bedankt iedereen O-) O-) O-)

[ Voor 17% gewijzigd door psyy138 op 27-03-2014 21:57 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Bedankt iedereen :) zoals het er nu uit ziet heb ik geen probleem meer met me ram geheugen

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Nog steeds wel raar.

Met de lolclient open + chrome en flink wat tabs zit ik zo rond de 4.62GB aan RAM gebruik. Ik zou lol gewoon een schone installatie geven.
Pagina: 1