Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 14:09
Ik heb gisteren een 1 TB harde schijf gekocht, ik heb deze geformatteerd in 4 partities.
1.Windows 8 Backup---NFTS
2.Mac OS X Time machine --HFS
3.Personal Files---exFat
4.Public Files--exFat

Ik heb deze op OS X geformatteerd.
Gisteren werd alles zonder problemen weergegeven op de Windows 8 partitie van mijn laptop. Vanochtend deed ik het opnieuw, met bovenstaande eigenschappen. Nu is het zo dat dat de 4e en 2e partitie niet worden weergegeven onder mijn computer in Windows.

Als ik bij schijfbeheer kijk, geeft Windows aan dat partitie 2 en 4 niet geformatteerd zijn. Als ik deze probeer te formatteren krijg ik een foutmelding dat de bewerking niet wordt ondersteund door het object.

Heeft iemand hier een verklaring voor, of beter nog, weet iemand een oplossing?

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HFS filesystem heeft Windows geen ondersteuning voor, dacht ik? Je kunt het beste blijven bij de native filesystems; NTFS voor Windows en HFS voor Mac OSX. Het is jammer dat Apple niet gekozen heeft voor ZFS, want dan hadden ze een echt modern cross-platform filesystem. HFS is weinig compatible met andere platforms. Dus als je doel is één filesystem waarbij zowel Mac als Windows mee overweg kunnen, zou NTFS nog steeds het beste kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 14:09
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:30:
HFS filesystem heeft Windows geen ondersteuning voor, dacht ik? Je kunt het beste blijven bij de native filesystems; NTFS voor Windows en HFS voor Mac OSX. Het is jammer dat Apple niet gekozen heeft voor ZFS, want dan hadden ze een echt modern cross-platform filesystem. HFS is weinig compatible met andere platforms. Dus als je doel is één filesystem waarbij zowel Mac als Windows mee overweg kunnen, zou NTFS nog steeds het beste kunnen zijn.
NTFS werkt niet op elke Mac. Daar moet je aparte software voor hebben. Tuxera NTFS. Daarom dus mijn keus voor exFAT.

Het vreemde is dat de HFS partitie op mijn eigen laptop wel wordt herkend onder Windows, maar dat komt misschien omdat het een Mac is, ook al draai ik windows (dual boot). De HFS is puur voor backup, dus ook die blijft bij HFS, aangezien die toch alleen op Mac(s) gebruikt zal worden.

Maar dat lost mijn probleem nog steeds niet op. De 2e (op alle laptop behalve de mijne) en de 4e partitie (zowel exFAT als op NTFS geformatteerd) worden niet herkend.

Help help help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
Wat verwacht je van de nu onleesbare partities 2 en 4?
Als je partitie 2 gebruikt voor Time Machine, moet je daar sowieso vanaf blijven onder Windows lijkt mij!)
Windows kan niets met HFS en Ex-Fat. Dat weet je. Wat verwacht je er dan van onder Windows?
Dat je ze onder Windows 8 op je iBook worden herkend en bruikbaar zijn (wat volgens mij niet kan omdat Windows dat niet ondersteunt)? Of iets anders?