Geschiedenis van producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 11:37
Hallo,

ik vroeg mij af of Tweakers ook een geschiedenis bijhoud (in de prijsvergelijker) in welke winkels een bepaald product allemaal te koop is geweest.

Zo weet ik dat de prijs van Audioengine 5+ speakers een tijdje geleden €330 euro was bij een bepaalde winkel. Dit kan je ook terug zien in de "Prijsontwikkeling" tabel, alleen kan je er niet bij zien in welke winkel dit is geweest. De enige winkel waarvan hij nu beschikbaar is is Wifimedia, maar daar staat hij al maanden stabiel op €400.

Graag zou ik namelijk de desbetreffende (onbekende) winkel een mail sturen om te vragen of ze de speakers binnenkort weer voor dezelfde prijs in hun assortiment gaan krijgen. Het scheelt toch 17,5% tegenover de huidige nieuwprijs namelijk ;)

Gr

(p.s ik heb dit stukje doorgelezen

Prijzen in de Pricewatch verdwijnen?

Dat klopt. Oude prijzen worden automatisch verwijderd (na 14 tot 180 dagen afhankelijk van de categorie), en shops zonder een PWM-account mogen maar een beperkt aantal prijzen invoeren. Extra prijzen invoeren bij deze shops zorgt ervoor dat eerder ingevoerde produkten weer verdwijnen. Om te voorkomen dat de bezoeker hier nadeel van ondervindt gebeurt dat echter alleen als de shop niet bij de goedkoopste hoort. Een andere reden waarom je prijs kan verdwijnen of een verandering snel weer ongedaan gemaakt wordt is de automatische update. De Pricewatch synchroniseert enkele keren per dag volautomatisch met de databases van shops met een abonnement. Gaat dat fout, zie dan het kopje: "Ik heb een fout in de Pricewatch gevonden". Verder moet je er rekening mee houden dat het landenfilter standaard op "Benelux" staat ingesteld en bijvoorbeeld Duitse shops dus niet in het overzicht komen voor je dat veranderd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee, die informatie bewaren we niet. We kunnen hooguit nog zien hoe duur het was tijdens een clickout op een bepaald moment, maar we bewaren niet expliciet de prijzen uit het verleden.

Overigens is dat stukje tekst dat je quote ietwat verouderd... prijzen worden tegenwoordig doorgaans niet langer dan 1 dag bewaard, prijzen van shops zonder PWM-account is uberhaupt niet meer mogelijk handmatig prijzen invoeren is ook al jaren geleden verwijderd en zo zijn er nog wel meer fouten in die tekst :X

Waar had je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat staat in de Pricewatch FAQ :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Overigens was die prijs van 330 euro blijkbaar van 4Allshops en bood Informatique het voor 355 euro aan pasgeleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 11:37
@ACM

Oke juist ik begrijp het, en zoals @Hooglander1 al zei had ik het uit de FAQ vandaan.

Trouwens hartstikke bedankt dat je alsnog ergens de prijzen vandaan hebt kunnen toveren!:)