Kabel management

Pagina: 1
Acties:

• oscarfish1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik ga samen met een vriend twee nieuwe systemen aanschaffen, en ik vroeg mij af welke kabels ik hier nog eventueel voor nodig zal hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,04€ 328,08
2MSI B85-G43 Gaming€ 88,04€ 176,08
2WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,85€ 93,70
1Aerocool XPredator X3 Devil Red Edition€ 80,99€ 80,99
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,-€ 93,-
2Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 45,90
2Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 109,08
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
2Crucial M500 2,5" 240GB€ 91,04€ 182,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,86

Dit is mijn gedachte over wat ik denk nodig te hebben:

Processor; verbonden met mobo zonder kabel.
Processor koeling; verbonden met mobo met onbekende kabel.
SSD; verbonden met mobo met SATAIII kabel.
HDD; verbonden met mobo met SATAIII kabel. (Word toch 2x standaard meegeleverd met mobo)
Case fans; verbonden met mobo met onbekende kabel. (Hoe werkt dit? Wat heb ik hiervoor nodig om de meegeleverde fans aan te sluiten?)
RAM; verbonden met mobo zonder kabel.
Voeding; verbonden met mobo met PCI-E kabel? Verbonden met GPU met onbekende kabel. (Welke kabels heb je hier eigenlijk voor nodig allemaal, waar vebind ik deze allemaal mee?)
GPU; verbonden met mobo zonder kabel, verbonden met scherm met HDMI kabel, verbonden met voeding met onbekende kabel.

Ik heb voor de rest geen flauw idee wat er allemaal standaard meegeleverd wordt, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij hiermee te helpen? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat onze moederborden met twee maal SATAIII komen. Ik neem aan dat de voeding ook met standaardkabels zal komen en zo, maar hoeveel?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp :)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt geen extra kabels nodig.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Zoals gezegd, je hebt geen extra kabels nodig.

Maar met een beetje zelf zoeken kom je ver mee... In pricewatch staat namelijk een link naar de fabrikant sites.

*geplukt van de fabrikant site*
Afbeeldingslocatie: http://www.seasonicusa.com/images/G-series/G-series-450-550-650-03-550.jpg

• nachtnet
  • Laatst online: 23:18
Mag ik zeggen dat ik hoop dat je niet zelf deze systemen in elkaar gaat zetten? Volgens mij zou deze informatie binnen de basiskennis moeten vallen. Zeker als je al drie jaar op Tweakers geregistreerd bent.

maar in antwoord op je vragen lijk je alleen een HDMI kabel nodig te hebben en mogelijk een 220v kabel van je voeding naar je stopcontact (als die niet al bij je voeding meegeleverd wordt.)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:49:
een 220v kabel van je voeding naar je stopcontact (als die niet al bij je voeding meegeleverd wordt.)
Meestal zit er wel een stekker bij de voeding :+

[ Voor 28% gewijzigd door Reepje op 27-03-2014 13:53 ]

• oscarfish1
nachtnet schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:49:
Mag ik zeggen dat ik hoop dat je niet zelf deze systemen in elkaar gaat zetten? Volgens mij zou deze informatie binnen de basiskennis moeten vallen. Zeker als je al drie jaar op Tweakers geregistreerd bent.

maar in antwoord op je vragen lijk je alleen een HDMI kabel nodig te hebben en mogelijk een 220v kabel van je voeding naar je stopcontact (als die niet al bij je voeding meegeleverd wordt.)
@Nachtnet: Bedankt voor de hulp, maar de opmerking erbij was een beetje misplaatst; je verwijt mij geen ervaring te hebben met iets wat ik nog nooit gedaan heb. Also, waar zou ik deze basiskennis op moeten doen? Het is niet alsof je dit ziet bij de specificaties op Tweakers, of alsof ze je dit leren op de basisschool. Het feit dat ik 3 jaar geregistreerd sta wil nog niet zeggen dat ik al drie jaar lang eigen systemen bouw en een eigen winkelketen opgezet heb. Alstublieft, als u kritiek geeft, houd het constructief AUB.

@De rest: Bedankt voor alle hulp, nu toch wat zekerder geworden dat ik er niets bij hoef te bestellen; dat kan altijd later nog als er echt iets ontbreekt. Enkele tutorial videos op Youtube later twijfel ik alleen nog of de isolator-stukjes tussen mobo en de achterplaat van de kast meegeleverd worden. Hartelijk dank voor de hulp allemaal.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Bij je systeemkast worden afstandsbusjes meegeleverd. Dit zit allemaal in de installatiekit.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• oscarfish1
Owkee, hartelijk dank allemaal, al mijn vragen zijn beantwoord ^^

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:26
Ik zou als ik jou was toch echt iemand anders die pc in elkaar laten zitten, als je youtube filmpjes had gekeken had je gezien dat alle kabels, en mobo standoffs erbij zitten.

• nachtnet
  • Laatst online: 23:18
oscarfish1 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:15:
[...]

@Nachtnet: Bedankt voor de hulp, maar de opmerking erbij was een beetje misplaatst; je verwijt mij geen ervaring te hebben met iets wat ik nog nooit gedaan heb. Also, waar zou ik deze basiskennis op moeten doen? Het is niet alsof je dit ziet bij de specificaties op Tweakers, of alsof ze je dit leren op de basisschool. Het feit dat ik 3 jaar geregistreerd sta wil nog niet zeggen dat ik al drie jaar lang eigen systemen bouw en een eigen winkelketen opgezet heb. Alstublieft, als u kritiek geeft, houd het constructief AUB.
Mag ik je dan vragen of je ooit eerder een pc van binnen bekeken hebt en al dan niet gedeeltelijk hebt ge(de)monteerd?

Ik probeer alleen te voorkomen dat je iets gaat beginnen waar je misschien nog niet voldoende informatie /ervaring van hebt. Jazeker ik ben ook ooit begonnen mijn eerste pc uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Kennis van je eigen pc en de onderdelen die je hebt is een goed dat waardevol is.

natuurlijk zal ik in eventuele volgende topics van je over de bouw van je pc (indien mogelijk) proberen een passend antwoord te geven.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
oscarfish1 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:10:
Ik ga samen met een vriend twee nieuwe systemen aanschaffen, en ik vroeg mij af welke kabels ik hier nog eventueel voor nodig zal hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,04€ 328,08
2MSI B85-G43 Gaming€ 88,04€ 176,08
2WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,85€ 93,70
1Aerocool XPredator X3 Devil Red Edition€ 80,99€ 80,99
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,-€ 93,-
2Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 45,90
2Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 109,08
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
2Crucial M500 2,5" 240GB€ 91,04€ 182,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,86

Dit is mijn gedachte over wat ik denk nodig te hebben:

Processor; verbonden met mobo zonder kabel.
Processor koeling; verbonden met mobo met onbekende kabel.

SSD; verbonden met mobo met SATAIII kabel.
HDD; verbonden met mobo met SATAIII kabel. (Word toch 2x standaard meegeleverd met mobo)
Case fans; verbonden met mobo met onbekende kabel. (Hoe werkt dit? Wat heb ik hiervoor nodig om de meegeleverde fans aan te sluiten?)
RAM; verbonden met mobo zonder kabel.
Voeding; verbonden met mobo met PCI-E kabel? Verbonden met GPU met onbekende kabel. (Welke kabels heb je hier eigenlijk voor nodig allemaal, waar vebind ik deze allemaal mee?)
GPU; verbonden met mobo zonder kabel, verbonden met scherm met HDMI kabel, verbonden met voeding met onbekende kabel.

Ik heb voor de rest geen flauw idee wat er allemaal standaard meegeleverd wordt, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij hiermee te helpen? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat onze moederborden met twee maal SATAIII komen. Ik neem aan dat de voeding ook met standaardkabels zal komen en zo, maar hoeveel?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp :)
Processorkoeling zit muurvast op de processor door een klem, het stroomkabeltje gaat ergens in je moederbord (te vinden in de handleiding).

Verder is een computer bouwen redelijk simpel. Aan de achterkant van de behuizing verwijder je het plaatje waar connectorgaten zijn voorgeboord. Die vervang je door 1 die in de doos van het moederbord zit.

Haal het moederbord uit de de zak en kijk waar de gaatjes zitten voor de schroeven, zorg dat je in je behuizing op die plekken een "spacer" schroeft waar een schroef in geschroefd kan worden. Plaats de processor en koeler buiten de kast op het moederbord, net als het geheugen. Zet het moederbord erin en je bent bijna klaar :)

De kabels passen over het algemeen maar op 1 manier en lijkt dus ingewikkelder dan het is :) Gewoon goed de handleiding van het moederbord erbij houden.

Kabeltjes voor drives zitten in de doos van het moederbord.

De onderdelen die je op de lijst hebt staan, is dat de definitieve lijst? Want ik mis 1 voeding, 2 videokaarten en 2 monitoren net als de randapparatuur zoals toetsenborden/speakers/muizen. Of hebben jullie nog losse onderdelen?

• oscarfish1
Ik recycle mijn oude voeding, de videokaarten (r9 290) worden beiden tweedehands gekocht, en de randapparatuur wordt in mijn geval gerecycled, en ik het geval van mijn vriend wordt zijn muis en toetsenbord gerecycled, en zijn monitor wordt zijn TV.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Het enige waar ik altijd nog een handleiding bij nodig heb zijn alle kleine stekkertjes van de voorkant van de behuizing naar het moederbord (power, reset, hdd led, etc), de meeste andere dingen spreken voor zich.

Welke voeding ga je zelf recyclen?

Verwijderd

Dus je gaat r9 290 in cf doen? Dan zou ik toch voor een voeding van minimaal 700W gaan.
weet je zeker dat de stekkers die je nodig hebt ook op je gereyclede voeding zitten?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:42:
Dus je gaat r9 290 in cf doen? Dan zou ik toch voor een voeding van minimaal 700W gaan.
weet je zeker dat de stekkers die je nodig hebt ook op je gereyclede voeding zitten?
Het gaat om 2 pc's ;)
Pagina: 1