[VOIP] Hoe 112 bellen met N300A IP?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 14:11
Beste medetweakers,

Binnen mijn familie maken we sinds geruime tijd met veel plezier gebruik van VOIP, met behulp van de N300A IP en dit bevalt prima.

Enkele dagen geleden werd mijn tante echter dusdanig onwel dat ze besloot om 112 te bellen, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat niet niet werkte! Gelukkig woont haar zus twee deuren naast haar en kon ze daar 112 bellen en is alled goed afgelopen. Toch ben ik er erg van geschrokken dat 112 bellen niet werkt.

Mijn vraag is dan ook simpel: hoe kan ik ervoor zorgen dat 112 bellen werkt? We gebruiken de N300A IP als IP telefoon, met justvoip als uitgaande lijn en budgetphone als ingaande lijn. Een vaste lijn hebben we geen van allen meer. Ik heb zelf al wat gezocht op internet en ik vermoed dat het een kwestie is van 112 doorschakelen naar +311412<regiocode>112. Ik weet het echter niet zeker en omdat het zo belangrijk is wil ik zeker weten dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 15:59
Je gebruikt een buitenlandse club om je uitgaande gesprekken af te handelen. Daarbij is er haast altijd een voorwaarde gesteld dat men niet verantwoordelijk is voor het afhandelen van gesprekken naar noodnummers. Zo ook in het geval van JustVoip:

http://www.justvoip.com/terms_of_use

7.4 No Emergency Services. You expressly agree and understand that the Dellmont Software is not intended to support or carry emergency calls to any type of hospital, law enforcement agency, medical care unit or any other kind of emergency service. Dellmont, its Affiliates or Dellmont Staff are in no way liable for such emergency calls.

Je kan inderdaad +31141200112 proberen (dit is het nummer waar calls heen gaan als de regio onbekend is (Driebergen)) maar ik geef je geen garantie dat dit via JustVoip gaat werken.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09
112 routeren over budgetphone.

inloggen, settings, dailing plans, 112 en daarbij connection de budgetphone lijn opgeven

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/112n300.png

Over justvoip of andere betamax klonen zou ik 112 niet gaan routeren, als dat al werkt.

Hetzelfde kun je ook voor de gemeentenrs doen, ik gok dat die ook niet werken via justvoip enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 14:11
Ok, heel erg bedankt voor de hulp! Ik ga er direct mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11
Misschien late reactie, maar je zult 112 over je voip line van budged phone moeten laten lopen. Fixed line heb je waarschijnlijk niet meer.