Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vanleeuwen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-02-2015
Mijn HP Z200 workstation doet het prima met het bijgeleverd 4GB (2x2GB DDR3 ) geheugen, Zie [hier], het betreft de I5-660. Nu wil ik graag upgraden naar 8 Gb (2x4Gb).

Bij de leverancier heb ik advies gevraagd, die beval 2 reepjes Kingston KTH9600BS/4G aan en toen die het niet deden (zie hieronder) de Kingston KVR13N9S8/4.

In beide gevallen geven de modules (alleen of per twee) het effect dat de pc start, maar dan in het windows startscherm vastloopt met een blauw scherm (het geheugen wordt wel herkend). De error messages op de BSOD wisselen. Memtest86 loopt ook vast als ik het geheugen wil testen, maar het gegeven dat de modules het individueel ook niet niet doen, lijkt niet te wijzen op een defect. Ik heb het BIOS naar de laatste versie van HP geupdate. Ook heb ik gezocht naar opties als memory shadowing in het BIOS, dat zou uit moeten, maar die optie was er niet.

Ik ben een beetje einde raad. Eventuele optie is om HP geheugenmodules te kopen, maar die kosten 100 euro het stuk en hebben een week levertijd. Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank!

[ Voor 0% gewijzigd door b.vanleeuwen op 27-03-2014 12:10 . Reden: typo2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nu weet je hoe HP oa zijn geld verdient.

Ik neem aan dat je aan het kijken bent om je computer wat sneller te maken.

Je kan waarschijnlijk veel beter een SSD plaatsen. Dat maakt de hele boel stukken sneller. Bovendien hoef je je dan niet meer zoveel zorgen te maken dat je te weinig geheugen hebt, want het swappen naar een SSD is razendsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vanleeuwen
Is dit echt een soort lock-in van HP?

Het gaat mij eigenlijk primair om het draaien van een simulatie programma dat circa 3GB vraagt, daarnaast wil ik dan nog door kunnen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nou nee, moet wel kunnen hoor.
In principe zou het niet zo kieskeurig hoeven te zijn.

Probeer de bovenste in de pricewatch eens, meest populair dus wie weet?

http://tweakers.net/categ...NzUFUWWKOklW0kqGJUmxtbS0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op de Kingston site zie ik geen getest geheugen voor de Z200 staan:

http://www.kingston.com/u...specific/desktop_notebook

Het kan best zijn dat zij dus gewoon geen geheugen hebben wat goed werkt in de Z200. Crucial heeft het wel dus misschien moet je die eens proberen:

http://www.crucial.com/st...?mtbpoid=C17A6838A5CA7304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vanleeuwen
Bedankt, ik ga dan maar eens bellen om nog een setje te bestellen. Nog nooit zoveel problemen gehad met wat simpel geheugen bijplaatsen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het systeem zit standaard ECC geheugen(Error-correcting code memory), op de 1x1gb na.
Ik denk dat er gewoon ecc geheugen in dit systeem moet, en het geheugen wat je hebt gekocht is geen ecc geheugen.
Probeer eens ecc geheugen, is volgens mij wel wat duurder.
Ik zie nu dat die crucial link ook aangeeft dat je ecc geheugen nodig hebt, dus dat is het probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
inderdaad, in onze Z2x0 computers (in de andere Z reeksen ook trouwens) zit allemaal registered geheugen

die kan je best vervangen met hetzelfde type en helaas is registered geheugen duurder dan gewoon geheugen
de prijs die wij betalen bij HP is trouwens wat minder en een best nette prijs
misschien moet je eens proberen onderhandelen met HP?
Pagina: 1