[win7] Melding "This device can perform faster" verbergen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Elke keer als ik mijn telefoon aansluit op mijn pc, krijg ik deze melding in een ballon rechtsonder. Hoe krijg ik die melding weg? Overal, werkelijk o-ver-al wordt aangeraden om in de device manager de betreffende USB host controller properties te openen en op de tab Advanced een vonkje uit te zetten. Maar ik heb géén tab Advanced op de host controller properties. En ook niet op alle root hubs, gewone hubs, MTT hubs, en devices die erop aangesloten zijn (met de "Devices by connection" optie).

Een andere optie die soms geboden wordt is om simpelweg op de melding te klikken; dan moet je een windowtje krijgen waar ook zo'n vinkje in staat om de melding in het vervolg te onderdrukken. Maar als ik op de betreffende melding klik, gaat die weg en gebeurt er verder helemaal niets.

Telefoon waar het om gaat is een Nexus 5, die is USB 3.0.
Hij is aangesloten op een USB 2.0 hub.
Die is weer aangesloten op een USB 3.0 poort die achterop zit, direct aan het moederbord.

De chipset van deze pc is een Intel Z87, met in de device manager een "Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller". Ik heb vandaag nog de nioeuwste USB 3.0 van intel gedownload en geinstalleerd, versie 2.5.3.34 om precies te zijn. Maar ik kan nog steeds nergens een optie vinden om die vervelende melding uit te schakelen.

Bij USB 2.0 kan dit gewoon. Deze pc heeft ook een USB 2.0 host controller, en daarop zit die Advanced tab gewoon, en het betreffende vinkje ook. Maar daarop zit de hub - en uiteindelijk m'n telefoon - niet aangesloten, dus die uitzetten helpt niets.

Maar wat nu? Waar/hoe zet ik zo'n melding uit?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een USB2.0 hub hebt, waarom zou je 'm dan überhaupt aan een USB3 poort hangen? Koop een USB3 hub of hang 'm aan een USB2 poort.

Heb je al op 't moersleutel-icoontje geklikt om meldingen te configureren?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De hub is een monitor, dus daar koop je niet zomaar een nieuwe van. En hij hangt aan een USB 3.0 poort omdat de 2.0 poorten allebei bezet zijn met andere 2.0 apparaten.

Moersleuteltje helpt inderdaad... Ben benieuwd of dit zo blijft als ik een nieuwe versie van de driver installeer.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

_Thanatos_ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:45:
Elke keer als ik mijn telefoon aansluit op mijn pc, krijg ik deze melding in een ballon rechtsonder. Hoe krijg ik die melding weg?...
Bij mij gaat-ie altijd vanzelf weg
Gewoon wat minder koffie drinken; af en toe een kopje thee?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==