Toon posts:

MacBook ter reparatie aanbieden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb vorige week mn Macbook Air aangeboden bij de Madia Markt. De ventilatoren blazen heel erg hard als je Youtube kijkt of een bestandje download. Verder zat mijn CMD-toets los.

Ik heb gister de factuur ontvangen en er werd gezegd dat de problemen met de ventilator niet verholpen konden worden aangezien dat in het eerste jaar vermeld moet worden.

Ik dacht altijd dat je standaard 2 jaar garantie had, en ik heb nog een verzekering van de media markt er bij gekocht. Mijn laptop is in augustus pas 2 jaar oud... Volgens mij klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 20:16
Je zegt dat je reeds een verzekering had afgesloten bij aankoop?! Dekt deze verzekering enkel schade, maar geen gebreken? Dat zou ik eens nalezen, eventueel informeren bij de winkel.

Betreffende de garantie, lees dit eens door:
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

Kort gezegd: nee, het is geen harde grens van 2 jaar. Het kan eventueel in je voordeel werken.

Hard blazen doet mijn Mac ook als je YouTube filmpje kijkt of andere oude flash-content. HTML5 filmpjes op YouTube hebben dit probleem niet, Adobe Flash trekt nogal onnodig veel CPU power van de laptop.
Is de losse CMD toets veroorzaakt door een stootje of iets dergelijks? Ik ken je voorwaarden van de verzekering niet, maar het lijkt me dat dit opgelost kan worden. Email of bel eens met een medewerker betreffende de verzekering en wat het precies dekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Stef,

De CMD toets wordt wel vergoed. Ze hebben geweigerd om de ventilator te repareren staat in de mail.
Letterlijk staat er: "Mechanische onderdelen en verbruiksartikelen zijn uitgesloten van aanspraak op garantie buiten het eerste jaar"

Met iMovie blaast hij ook als een gek. Ik denk dat de naam Air daar dan ook vandaan komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:37:
Hallo Stef,

De CMD toets wordt wel vergoed. Ze hebben geweigerd om de ventilator te repareren staat in de mail.
Letterlijk staat er: "Mechanische onderdelen en verbruiksartikelen zijn uitgesloten van aanspraak op garantie buiten het eerste jaar"

Met iMovie blaast hij ook als een gek. Ik denk dat de naam Air daar dan ook vandaan komt :p
Absoluut niet mee akkoord gaan. Je hebt recht op een deugdelijk product, dit dient gewoon onder de garantie gerepareerd te worden. Als je ook nog eens een extra verzekering van de mediamarkt heb is het helemaal belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets dacht ik zelf ook al inderdaad.
Hier is het laatste woordje nog niet over gezegd dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, aangezien het weinig met Macs & Software te maken heeft, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
https://service.mediamark..._warranty&brandname=APPLE
APPLE standaardgarantie

Garantie:
24 maanden

Procedure:
U dient het product aan te bieden bij uw Media Markt vestiging.

APPLE garantie uitzonderingen

Garantie:
24 maanden

Productsoort:
MP3/IPOD TAS/BESCHERMING

Procedure:
U dient het product aan te bieden bij uw Media Markt vestiging.
Ik zie niks over 'verbruiksartikelen max 1 jaar garantie'. Los van het feit of een dergelijk beding geldig is.

Ook hoef je niets te betalen (pas na 2jr):
13.10 Als herstel/omruil buiten de garantieperiode valt en het product is ouder dan 2 jaar, en de
levensduur van het product wordt verlengd, is het redelijk dat de klant meebetaalt aan de
reparatiekosten. (Naar rato van de leeftijd van het product)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, een wat harder blazend ventilatortje, is dat een defect? Als hij niet meer zou draaien wel, nu ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:25:
Tja, een wat harder blazend ventilatortje, is dat een defect? Als hij niet meer zou draaien wel, nu ...
Een defect wellicht niet, maar wel een non-conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
Draakje5 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Een defect wellicht niet, maar wel een non-conformiteit.
Is dat niet afhankelijk van welke geluidswaarden Apple in de specificatie opgeeft?\

Tevens, is dit niet dezelfde bug die ik ook al bij enkele MBP's heb gezien na een upgrade naar mavericks met als mogelijke oplossing (die voor mij iig werkte, maar niet voor iedere gebruiker lijkt het):

“Steps to rest the SMC on a Macintosh Laptop:

1. Shut down the computer.

2. Plug your Mac in, if not already plugged in.

3. Press (left side) Shift-Control-Option & the power button at the same time.

4. Release all the keys and the power button at the same time.

5. Press the power button to turn on the computer.”

[ Voor 51% gewijzigd door Dennism op 27-03-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Die kwam ik ook nog tegen inderdaad:
No it's not normal however please try a SMC reset and see if the loud fan continues:

SMC RESET

Shut down the computer.
Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
Release all the keys and the power button at the same time.
Press the power button to turn on the computer.

PRAM RESET

Shut down the computer.
Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step
Turn on the computer.
Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
Release the keys.

Roger
Daarnaast, is dit erg subjectief natuurlijk. 'Herrie'. Voor de een is het herrie, voor de andere is het wellicht stilletjes.
Ik vind het non conformiteit als een laptop van meer dan 1000 euro een hoop herrie maakt bij het bekijken van een simpel youtube filmpje. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
Dat snap ik, dat zou ik zelf ook vinden, echter persoonlijke meningen zijn niet altijd juridisch juist, vandaar dat ik mij het volgende afvraag: Stel dat Apple in de officiele specs heeft staan dat het maximale geluid van de fan/machine 50dB(A) mag zijn (ws een overdreven getal), is dat het juridisch ook non-conform wanneer de laptop idle 45dB(A) produceert, waar veel minder geluid zou verwachten, maar dus wel onder de maximale opgave van de fabrikant blijft.
Pagina: 1