Valve de volgende overnamekandidaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Na de recente overnames van FB (WhatsApp en Oculus :() vroeg ik me af hoe groot de kans is dat Valve de volgende kandidaat is voor een overname door een van de grote dataminende conglomeraten?

Valve hoeft het vanuit economisch perspectief niet te doen aangezien het het meest winstegevende bedrijf is op aarde per medewerker. Daarnaast heeft Valve (Gabe) zich altijd eigenwijs gedragen en is het zijn eigen koers blijven varen.

Valve heeft mij als eindgebruiker altijd centraal gesteld (zo voelt het voor mij) en is hierdoor schatrijk geworden. Met alle liefde blijf ik ze de rest van mij leven sponsoren als ze op de huidige eigenwijze koers blijven varen.

Echter nu ook een, in mijn ogen, voormalig correct bedrijf als Oculus zijn ziel hoereert aan de hoogste bieder begin ik toch te twijfelen om verder te investeren in mijn steam-collectie als ik die binnenkort toch bij het oud vuil kan zetten door overname door Google of Facebook.
Daarnaast is Valve voor dataminers een uitzonderlijk lekker hapje gezien Steam

Mijn vragen aan jullie, weten jullie of Valve of Gabe zich ooit op enige wijze heeft uitgelaten over:
-dergelijke 'evil' bedrijven
-overnames door dergelijke bedrijven (bijvoorbeeld recent bij OR)
-zelfstandigheid Valve in de toekomst
-[trollmode]Half-life 3[/] :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:48
Nihil, die nemen eerder zelf bedrijven over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:00
Ik betwijfel het. Valve is momenteel enorm veel waard, en dat hebben ze niet alleen te danken aan hun enorm waardevolle IP's, maar ook aan het steam platform, dat inmiddels de 60 miljoen gebruikers gepasseerd is, en enorm veel omzet en winst genereerd voor Valve. Het bedrijf dat Valve wilt overnemen, zal dus diep in de buidel moeten tasten denk ik. Voor facebook zijn ze te duur, die heeft afgelopen tijd ook al iets van 13 miljard dollar gespendeerd. Naar wat ik begrepen had, is valve echter nog steeds een private held company, waardoor gedetailleerde financiele data ontbreekt. Ik kan me echter wel voorstellen dat valve meer waard is dan 10 miljard. Misschien zelfs wel 20 miljard. Maar, gabe newell is een eigenwijze man die zijn eigen koers vaart, maar dat is iets goeds en heeft het bedrijf flink op de kaart gezet. In het verleden waren er geïnteresseerden (in 2011 een bod van 1 miljard op steam), maar gabe heeft niet toegehapt. En dat is maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Geschatte waarde is +/- 2 miljard dollar
Nettowinst per medewerker >200.000 dollar maar <500.000 (kan het cijfer niet meer vinden maar meen tussen de 200k en 400k)

200.000*350 medewerkers = >70.000.000 winst p.j.
500.000*350 medewerkers = <175.000.000 p.j.

Hopelijk laat GabeN zich hier binnekort over uit (edit, bedoel dus of Valve altijd zelfstandig blijft)

[ Voor 43% gewijzigd door eL_Jay op 27-03-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 23:57

4bit

Onward, to futility!

Ooit was er eens gelekt dat er enkele grote bedrijven Valve wilden opkopen (oa EA). Daarop volgde:
But Newell admitted that Valve would likely disintegrate – that its independent-minded workers would scatter – before a multi-billion dollar publisher would swoop in and purchase the Source Engine studio. "It’s way more likely we would head in that direction than say, 'Let’s find some giant company that wants to cash us out and wait two or three years to have our employment agreements terminate,'" he said.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Niet echt aannemelijk. Google en Facebook hebben geen bijzondere interesse in de gamesindustrie. Het feit dat Facebook OculusVR heeft overgenomen heeft weinig te maken met het feit dat de Rift bijzonder geschikt is voor games, maar eerder met ongeveer alle mogelijke andere toepassingen op gebied van social media in de toekomst.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabe Newell heeft ooit eens gezegd dat hij het bedrijf liever kapot laat gaan dan hij het verkoopt. In tot hoeverre hij zich daar puntje bij paaltje aan houd is natuurlijk de vraag maar ik zie dat niet zo snel gebeuren. Valve's marktpostitie is dermate sterk dat ze zelf bij "de grote jongens" horen.

Beter ook niet wat Valve onder een EA petje gaat natuurlijk binnen een maand de aankondiging van Half Life 3 inhouiden welke vervolgens in 80 verschillende DLC uitgebracht word. :')

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:45:
Gabe Newell heeft ooit eens gezegd dat hij het bedrijf liever kapot laat gaan dan hij het verkoopt.
Kijk dat is waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:44:
Niet echt aannemelijk. Google en Facebook hebben geen bijzondere interesse in de gamesindustrie.
Neen, maar Microsoft daarentegen wel. De markt voor games-OS'en, de Windows Store, de console-markt, de games-markt zelf, het wijlen GFWL, etc. zijn allemaal punten waar bij MS de beslissing kan vallen om de grootste concurrent niet te bestrijden maar gewoon over te nemen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 17:41
Voor de volledigheid
Mr. Newell said that there was a better chance that Valve would “disintegrate,” its independent-minded workers scattering, than that it would ever be sold.

“It’s way more likely we would head in that direction than say, ‘Let’s find some giant company that wants to cash us out and wait two or three years to have our employment agreements terminate,’ ” he says.
Bronnetje

Dus inderdaad. Volgens mij heeft Gabe ook wel eens gezegd dat ze genoeg geld op de bank hebben om alle huidige werknemers nog jaren door te betalen. Valve zie ik echt niet snel van richting veranderen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

Cyphax

Moderator LNX
anandus schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:44:
[...]
Neen, maar Microsoft daarentegen wel. De markt voor games-OS'en, de Windows Store, de console-markt, de games-markt zelf, het wijlen GFWL, etc. zijn allemaal punten waar bij MS de beslissing kan vallen om de grootste concurrent niet te bestrijden maar gewoon over te nemen.
"gewoon over te nemen", kan dat altijd? Microsoft zou het waarschijnlijk wel interessant vinden maar Gabe Newell heeft zich minder dan positief uitgelaten over Windows 8 en de store die daarbij komt. Sowieso heeft Gabe 13 jaar bij MS gewerkt. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
eL_Jay schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:41:
[...]

Kijk dat is waar ik naar op zoek ben.
Kijk ook even naar het handboek voor nieuwe medewerkers van Valve:
http://www.valvesoftware.com/jobs/index.html

Valve en zijn medewerkers zitten daar voornamelijk vanwege de liefde voor het vak en liefde voor games. Geld verdienen is noodzakelijk om te kunnen bestaan en medewerkers van brood te kunnen voorzien maar het is in geen geval de hoofd doelstelling.

Door het handboek voor nieuwe medewerkers door te nemen krijg je meteen een idee van de sfeer en bedrijfs filosofie bij Valve. Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken over een overname...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
ChojinZ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:55:
[...]

Heb ik gelezen (heb met vrienden onlangs een it-bureau opgericht gebaseerd op de ideologie van Valve minus GabeN)
Er is echter ook 1 vrouw ooit ontslagen en die schets een stuk minder positief beeld ;)
http://www.vg247.com/2013...que-management-structure/ De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ChojinZ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:55:
[...]

Valve en zijn medewerkers zitten daar voornamelijk vanwege de liefde voor het vak en liefde voor games. Geld verdienen is noodzakelijk om te kunnen bestaan en medewerkers van brood te kunnen voorzien maar het is in geen geval de hoofd doelstelling.

Door het handboek voor nieuwe medewerkers door te nemen krijg je meteen een idee van de sfeer en bedrijfs filosofie bij Valve. Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken over een overname...
Lol.. elk bedrijf heeft zo'n 'filosofie' in hun handboek staan. Elk bedrijf heef als doel winst te halen, ook Valve, en ze zijn er nog goed in ook. MS staat bekend als een stelletje geldwolven door veel te veel te verdienen, maar natuurlijk is Valve in dat opzicht geen haar beter.
Ik moet altijd een traantje wegpinken als ik lees hoe 'Valve' en 'Gabe' worden opgehemeld en verafgod worden. Het is gewoon een bedrijf dat centen wil verdienen. En de medewerkers daar werken er ook om van te leven. Net zoals bij Facebook, net zoals bij MS. Ik denk dat het uiteindelijk ook geen reet uitmaakt bij elke van deze bedrijven je als IT'er terecht komt.
En ook een overname is helemaal niet uit te sluiten. Had je 3 dagen geleden gezegd dat OculusVR overgenomen zou worden door Facebook dan had iedereen je uitgelachen. Dat zou 'held' Luckey toch nooit doen? :D Reken maar als Luckey het kan, kan Gabe het ook.

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 27-03-2014 17:08 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
eL_Jay schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:03:
[...]

Heb ik gelezen (heb met vrienden onlangs een it-bureau opgericht gebaseerd op de ideologie van Valve minus GabeN)
Er is echter ook 1 vrouw ooit ontslagen en die schets een stuk minder positief beeld ;)
http://www.vg247.com/2013...que-management-structure/ De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden
Dat verhaal ken ik. De vraag is dan: wie spreekt de waarheid? Zoals je zelf al zegt: waarschijnlijk ligt die ergens in het midden.
Wel 1 kanttekening: Waarom is er maar 1 iemand naar buiten getreden met dit verhaal. Als, wat zij schets, waar is, dan zou je toch meer klokkenluiders verwachten.
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:07:
[...]

Lol.. elk bedrijf heeft zo'n 'filosofie' in hun handboek staan. Elk bedrijf heef als doel winst te halen, ook Valve, en ze zijn er nog goed in ook. MS staat bekend als een stelletje geldwolven door veel te veel te verdienen, maar natuurlijk is Valve in dat opzicht geen haar beter.
Ik moet altijd een traantje wegpinken als ik lees hoe 'Valve' en 'Gabe' worden opgehemeld en verafgod worden. Het is gewoon een bedrijf dat centen wil verdienen. En de medewerkers daar werken er ook om van te leven. Net zoals bij Facebook, net zoals bij MS. Ik denk dat het uiteindelijk ook geen reet uitmaakt bij elke van deze bedrijven je als IT'er terecht komt.
En ook een overname is helemaal niet uit te sluiten. Had je 3 dagen geleden gezegd dat OculusVR overgenomen zou worden door Facebook dan had iedereen je uitgelachen. Dat zou 'held' Luckey toch nooit doen? :D Reken maar als Luckey het kan, kan Gabe het ook.
In een ander topic heb jij al bewezen geen volwassen discussie te kunnen voeren en dat je vooral bezig bent met woorden verdraaien en eigen interpertatie's (zo heb ik nooit gezegd dat winst draaien geen doel is van Valve). Doe je nu weer. En wat ik toen zei, geldt ook nu:

:w

[ Voor 47% gewijzigd door ChojinZ op 27-03-2014 17:17 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ChojinZ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:09:
[...]

Dat verhaal ken ik. De vraag is dan: wie spreekt de waarheid? Zoals je zelf al zegt: waarschijnlijk ligt die ergens in het midden.
Wel 1 kanttekening: Waarom is er maar 1 iemand naar buiten getreden met dit verhaal. Als, wat zij schets, waar is, dan zou je toch meer klokkenluiders verwachten.

[...]

;w
Waarom? Zo schokkend zijn de onthullingen niet, behalve misschien voor de hardcore gamer die niets van het bedrijfsleven af weet. Geen enkel miljardenbedrijf wordt gerund door een grote groep die omgaat alsof ze elkaars beste vrienden zijn terwijl ze allemaal evenveel te vertellen hebben. Dat bestaat simpelweg niet. En handboeken, mission statements etc dat zijn allemaal mooie praatjes. In geen enkel handboek staat dat de no1 prioriteit het verdienen van geld boven alles is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:07:
[...]

Geloof me als ik zeg dat een baan bij Valve bij de connaisseur gewilder is dan een baan bij Google ;)
Verschil is dat Valve een goed (en gratis Steam) product aanbied aan haar klanten en deze daar met plezier geld aan uitgeven. Integenstelling tot een facebook waar een magere gratis dienst wordt geleverd en ik het product ben dat verkocht wordt. (google is ook niet hosanne, maar de diensten android, gmail, drive en docs zijn wel heel erg fijn en voor mij zelfs essentieel helaas).

Daarnaast heb ik een beter beeld bij Gabe dan bij een Fuckey, hij is imo voor gamedistrubutie wat bill gates (ekte held _/-\o_ ) voor operating systems is. Maar je hebt gelijk de toekomst zal het leren, al denk ik dat GabeN al meer geld heeft dan hij de rest van zijn leven met normaal (wel 10 supercars, maar geen eigen 747/A380) luxe consumeren op kan maken en het daar dus niet voor hoeft te doen. Ik denk dat status (die die nu dus als I-net held en hoop in bange dagen heeft) voor hem belangrijker is dan nog meer geldjes.
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Waarom? Zo schokkend zijn de onthullingen niet, behalve misschien voor de hardcore gamer die niets van het bedrijfsleven af weet. Geen enkel miljardenbedrijf wordt gerund door een grote groep die omgaat alsof ze elkaars beste vrienden zijn terwijl ze allemaal evenveel te vertellen hebben. Dat bestaat simpelweg niet. En handboeken, mission statements etc dat zijn allemaal mooie praatjes. In geen enkel handboek staat dat de no1 prioriteit het verdienen van geld boven alles is.
Ik heb het gevoel dat je niet echt weet waarover je praat. Nu ben ik geen insider maar ik kan je wel vertellen dat Valve een significant ander bedrijf is dan Facebook, EA, Google, Ford, Samsung, Apple General Electric, Shell, Lockheed Martin, BHP Billiton etc.etc. en hoewel het soms sektarische trekjes heeft verwacht ik in de toekomst meer van dergelijke bedrijven (waarbij niet duidelijk is of winstmaximalisatie belangrijker is dan ideologie)

[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jay op 27-03-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

eL_Jay schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:22:
[...]

Geloof me als ik zeg dat een baan bij Valve bij de connaisseur gewilder is dan een baan bij Google ;)
http://money.cnn.com/maga...14/list/?iid=BC14_sp_full

Ik zie hier geen Valve tussen staan. Wel Google op no 1 trouwens. Dus wat is jouw bron dat iedereen nog veel liever bij Valve zou willen werken?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Any company that is at least five years old and has more than 1,000 U.S. employees is eligible.
http://money.cnn.com/maga...x.html?iid=BC14_fl_method

Total Valve Employees ~330 (2013)
Wikipedia: Valve Corporation
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb er verder geen verstand van maar zolang een bedrijf geen aandelen publiek uit geeft kan een vijandige overname volgens mij niet plaats vinden. Ik weet niet op Oculus aandelen is gaan uit geven maar hun CEO is in ieder geval akkoord gegaan met de deal van Facebook. Als een bedrijf Valve wil overnemen moet het management echt wel akkoord gaan en ik denk niet dat zoiets mogelijk is als Newell het niet wil. Tenzij Newell opeens de macht over zijn bedrijf verliest. Beide zaken zijn heel onwaarschijnlijk en niet iets om je druk over te maken. En zolang Valve geen publiek genoteerd bedrijf is waar iedereen met geld meer dan 50% van de aandelen kan kopen ...

Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 27-03-2014 20:47 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Kain_niaK schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:44:
Ik heb er verder geen verstand van maar zolang een bedrijf geen aandelen publiek uit geeft kan een vijandige overname volgens mij niet plaats vinden. Ik weet niet op Oculus aandelen is gaan uit geven maar hun CEO is in ieder geval akkoord gegaan met de deal van Facebook. Als een bedrijf Valve wil overnemen moet het management echt wel akkoord gaan en ik denk niet dat zoiets mogelijk is als Newell het niet wil. Tenzij Newell opeens de macht over zijn bedrijf verliest. Beide zaken zijn heel onwaarschijnlijk en niet iets om je druk over te maken. En zolang Valve geen publiek genoteerd bedrijf is waar iedereen met geld meer dan 50% van de aandelen kan kopen ...

Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb.
Niemand heeft het over vijandige overname. Was meer de vraag van heeft GabeN ooit zijn mening over overname van Valve. En blijkbaar is hij er net zo op tegen als ik ;) (nu maar afwachten of een wortel van een paar miljard $ zijn mening doen veranderen)
Pagina: 1