Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb sinds een week een iPhone 4s 16GB, gekregen omdat mijn werkgever een Galaxy Note 3 gekocht heeft.
In iTunes ( wat een gruwelijk programma) bij het balkje van de verdeling van data staat echter 1,5GB aan "other" data. Op een 16GB iPhone die ik graag volzet met een deel van mijn 35000 nummers is dat nogal veel. Ik heb uiteraard Google doorzocht op dit probleem en veel dingen gevonden en geprobeerd, maar niets haalt het weg.

Het is ook geen data van apps: dat is maximaal 300MB. Ik heb weinig apps, weinig mail, geen iMessages, geen Facetime-gesprekken, geen gesprekdata, geen internetgeschiedenis, ,weinig bijlages, geen bookmarks, gewoon bijna niks. Hebben jullie enig idee wat dit veroorzaakt en wat ik eraan kan doen? Nogmaals, ik heb dus al van alles geprobeerd van Google.

En de batterijduur: ik heb hem vanochtend drie uur gebruikt, twee uur muziek en twee uur screen-on time. Daarna stond de batterij op 65%. Dat kan toch niet normaal zijn? Ik heb weinig apps die GPS gebruiken, de meeste sta ik dat ook niet toe. Het scherm staat niet erg helder, ik heb maar twee mailaccounts, bluetooth staat altijd uit, browsen doe ik bijna niet. Ik ben dus gewoon een lichte gebruiker.

Ik ga hem in elk geval eens kalibreren door hem helemaal leeg te laten lopen en door weer compleet op te laden, maar is er meer wat dit kan veroorzaken? En weten jullie oplossingen of is de accu gewoon gaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
Die other zit vrijwel altijd bij de apps

algemeen > gebruik > kijken hoeveel data de apps nog opslaan > eventueel app verwijderen en opnieuw installeren.

Anders zou ik even clean install doen. Batterijduur kan wel kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
461943 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:29:
<KNIP>

Ik ga hem in elk geval eens kalibreren door hem helemaal leeg te laten lopen en door weer compleet op te laden, maar is er meer wat dit kan veroorzaken? En weten jullie oplossingen of is de accu gewoon gaar?
Voor zo ver ik heb begrepen kun je beter als volgt kalibreren.
Hang de iphone aan een originele lader (niet aan pc).
Houdt nu de home knop en de sluimer knop gelijktijdig ingedrukt totdat het appeltje verschijnt.
Laat beide knoppen los.
Iphone start nu op.
Laat iPhone aan lader totdat deze 100% aangeeft en dan nog minimaal 1,5 uur aan de lader laten.
Ik heb hier goede ervaringen mee met een 2 jaar oude 4s. (maar het is geen wonder middel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Brm-G schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:48:
Die other zit vrijwel altijd bij de apps

algemeen > gebruik > kijken hoeveel data de apps nog opslaan > eventueel app verwijderen en opnieuw installeren.

Anders zou ik even clean install doen. Batterijduur kan wel kloppen...
Ik heb daar gekeken, en die apps hebben samen maximaal 300MB, dat kan nooit die 1,5GB zijn.
chippie777 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:53:
[...]

Voor zo ver ik heb begrepen kun je beter als volgt kalibreren.
Hang de iphone aan een originele lader (niet aan pc).
Houdt nu de home knop en de sluimer knop gelijktijdig ingedrukt totdat het appeltje verschijnt.
Laat beide knoppen los.
Iphone start nu op.
Laat iPhone aan lader totdat deze 100% aangeeft en dan nog minimaal 1,5 uur aan de lader laten.
Ik heb hier goede ervaringen mee met een 2 jaar oude 4s. (maar het is geen wonder middel)
Bedankt voor de tip, zal ik eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 13:52
Batterijduur klopt wel. Dit zou een screen-on time van ongeveer 4/5 uur zijn, dat is wel zo'n beetje gemiddeld voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
marhalm schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:48:
Batterijduur klopt wel. Dit zou een screen-on time van ongeveer 4/5 uur zijn, dat is wel zo'n beetje gemiddeld voor een smartphone.
Ja, nu ik erover nadenk is dat misschien niet zo heel erg raar. Maar op een iPhone met zo'n klein scherm en al die verhalen van mensen had ik beter verwacht. En ik heb ook een telefoon met een 3100mAH batterij, die gaat vier dagen mee. Dus ik ben gewoon wat verwend, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:55
marhalm schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:48:
Nah, batterij moet beter kunnen.

@TS: Welke ios versie staat erop? Bluetooth aan of uit?

Ter vergelijking, dit haal ik op een iP5:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/2014-03-25_10.34.47.png

Veel wifi, dat wel. Maar ook veel iTunes streaming en ik gok zo rond de 4 a 5 uur schermtijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 27-03-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Domino schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:07:
[...]

Nah, batterij moet beter kunnen.

@TS: Welke ios versie staat erop? Bluetooth aan of uit?

Ter vergelijking, dit haal ik op een iP5:

[afbeelding]

Veel wifi, dat wel. Maar ook veel iTunes streaming en ik gok zo rond de 4 a 5 uur schermtijd.
Er staat iOS 7.1 op, Bluetooth staat altijd uit. Je plaatje werkt helaas niet ;) Nu wel. Het zou dan op een iPhone met een kleiner scherm inderdaad beter moeten kunnen. Ik heb de tip van Chippie even uitgeprobeerd, als ik hem vandaag en morgen wat gebruikt heb zal ik even kijken of het verbeterd is.

[ Voor 17% gewijzigd door 461943 op 27-03-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Staat 'Ververs apps op achtergrond' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Domino schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:12:
Staat 'Ververs apps op achtergrond' aan?
Ja, dat staat aan voor Facebook, Gmail, Snapchat, Telegram, Weather en Whatsapp. Ik wil natuurlijk wel notificaties krijgen. Ik maak wel altijd het geheugen leeg ( apps wegvegen zeg maar) nadat ik apps geopend heb. Maakt deze optie veel uit voor je batterij? En krijg je nog notificaties als je het uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Uitzetten. Notificaties komen gewoon binnen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Notificaties gaan niet via de app zelf. De optie 'Ververs apps' bestond in ios 6 en eerder niet eens.

Wat de optie doet is de content in de app geregeld up to date houden zodat jij na het starten niet hoeft te wachten op die content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 10:37
Als je wilt dat je iPhone langer meegaat moet je 3g uitzetten als je het niet nodig hebt.
Ik een keer 6 uur lang muziek via de speaker op z'n hardst afgespeeld waarne de batterij nog 45% over had. Wel met 3g uit.

Ook bij de iphone5, ik was op vakantie in oostenrijk en eerste paar dagen constant 30% batterij om 3 uur smiddags. Toen bleek dat daar 4G was maar niet overal, met als gevolg dat ie constant netwerk zoekt. 4g uitgezet en toen was dit verholpen.

Daarnaast afsluiten van apps wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
3g uitzetten blijf ik onzinnig vinden. Het is een smartphone. De optie ververs app op achtergrond uitzetten scheelt al de helft in batterijtijd

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Oh, dat is wel mooi dan, dan zet ik dat gewoon uit. 3g staat al uit, ik gebruik alleen maar 2g.

The saga continues: ik heb nu ongeveer 3GB aan "other," en wanneer ik wil syncen krijg ik "Could not sync because the connection was lost." Lekker.

En nu zitten we vast op "waiting for changes to be applied.''

Eeenn ook dat is opgelost. Nu nog die "other" data en de batterijduur.

[ Voor 67% gewijzigd door 461943 op 27-03-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
BillSpaarbank schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:20:
3g uitzetten blijf ik onzinnig vinden. Het is een smartphone. De optie ververs app op achtergrond uitzetten scheelt al de helft in batterijtijd
Helemaal eens, het is toch van de gekke dat je 3g gaat uitzetten op een smartphone? Voelt een beejte als een auto parkeren en er dan in gaan zitten :)
Ververs apps op achtergrond heb ik naar aanleiding van deze thread maar eens uitgezet. Ben benieuwd of het scheelt in mijn batterij verbruik en of ik er wat van ga merken in gebruik met mijn apps. (endomondo, vind mijn vrienden, whatsapp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
chippie777 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:41:
[...]

Helemaal eens, het is toch van de gekke dat je 3g gaat uitzetten op een smartphone? Voelt een beejte als een auto parkeren en er dan in gaan zitten :)
Ververs apps op achtergrond heb ik naar aanleiding van deze thread maar eens uitgezet. Ben benieuwd of het scheelt in mijn batterij verbruik en of ik er wat van ga merken in gebruik met mijn apps. (endomondo, vind mijn vrienden, whatsapp)
Op zich heb je daar natuurlijk gelijk in, maar ik heb geen internetabbonement ;) En dan is 3g compleet overbodig. Waarom ik geen internet heb? Duur, niet nodig. En zodra ik het een keer heb wil ik het altijd, dus ik haal het niet zolang ik het niet nodig heb.

Edit: de batterijduur blijft vrij dramatisch. Ik heb de tip van Chippie opgevolgd en na 2 uur standby en 1,5 uur gebruik heb ik nog 69% over.

[ Voor 8% gewijzigd door 461943 op 27-03-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Maar.... maar....

Zonder 3g of elk ander internet abbo komen notificaties via wifi. En laat dat nu net uitgaan als je het scherm uitzet.

Een keer je batterij kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Wi-Fi gaat toch niet uit als je je scherm uit zet? Ik krijg mijn notificaties gewoon netjes door als ik het scherm uit heb. Ik ga hem vandaag inderdaad kalibreren, gisteren heb ik geprobeerd wat chippie zei. De batterij loopt in elk geval ongelijkmatig leeg: in de eerste twee minuten ging er 6% vanaf, en nu staat hij alweer een tijdje op 94%.

Edit: en nu op 84%. Dat is 10% in iets meer dan 50 minuten. Ik post ergens vandaag ook wel even een screenshot met het verloop van de lading van de accu.

[ Voor 18% gewijzigd door 461943 op 28-03-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/23w0gts.png

Toch wel erg slecht. De periode wanneer hij ineens horizontaal liep was toen ik Facebook verwijderde en opnieuw opstartte.

Ik zal wel gek zijn, maar ik snap er niks meer van 8)7

Weet iemand overigens hoe je muziek kan delen via Whatsapp? Ik kan er maar niet achter komen, techneut als ik ben }:O

[ Voor 76% gewijzigd door 461943 op 28-03-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Jawel. Wifi gaat wel uit als je het scherm uitzet. Neem aan dat de iphone zonder mobiele data om de zoveel tijd wifi aanzet om te kijken of er nog wat op hem wacht.

Muziek delen via wa kan niet. Apple legt stevige beperkingen op wat 3rd party apps wel en (vooral) niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Nouja, dan gaat hij Marktplaats en V&A op ( uiteraard met een waarschuwing voor de accu.) Koop nog wel een keer een iPhone, maar als hij niet normaal mee kan op een accu en geen MP3's kan delen dan is hij voor mij niet nuttig genoeg. In elk geval iedereen bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik heb zelf een 5s, maar de problemen die jij noemt lijken me wel op te lossen.

Kijk vooral naar:

- Background app refresh
- Frequent locations
- Automatische downloads
- Siri's raise to speak functie
- Het parallax effect van de achtergronden
- System services
- Locatie-instellingen (en dan met name de apps waar een paars pijltje bij staat).

Mocht dit allemaal optimaal staan en je telefoon gaat niet ongeveer 2 dagen mee dan is er wel echt iets met de accu.

De "Other data" kun je tot in detail bekijken bij Settings -> Usage (wel even op Show all tappen).

Dat je MP3's niet kan delen via WhatsApp vind ik redelijk logisch, aangezien de iTunes Store en het feit dat de iPhone niet gemaakt is voor mensen die niet normaal willen betalen voor hun muziek.

Er zijn wel genoeg andere apps die dit kunnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Fusajiro op 29-03-2014 21:37 . Reden: toevoeging ]

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Fusajiro schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:49:
Ik heb zelf een 5s, maar de problemen die jij noemt lijken me wel op te lossen.

Kijk vooral naar:

- Background app refresh
- Frequent locations
- Automatische downloads
- Siri's raise to speak functie
- Het parallax effect van de achtergronden
- System services
- Locatie-instellingen (en dan met name de apps waar een paars pijltje bij staat).

Mocht dit allemaal optimaal staan en je telefoon gaat niet ongeveer 2 dagen mee dan is er wel echt iets met de accu.

De "Other data" kun je tot in detail bekijken bij Settings -> Usage (wel even op Show all tappen).

Dat je MP3's niet kan delen via WhatsApp vind ik redelijk logisch, aangezien de iTunes Store en het feit dat de iPhone niet gemaakt is voor mensen die niet normaal willen betalen voor hun muziek.

Er zijn wel genoeg andere apps die dit kunnen.
toon volledige bericht
Hee, thanks voor de tips :)
Heb toevallig vandaag de baterij gekalibreerd, maar hij blijft raar doen. Nu is het vooral inconsistent.
Echt alles wat je zegt heb ik bekeken, en staat uit. Alleen een paar apps hebben locatie toegang, maar dat zijn alleen de systeemapps. Daar zou het dus niet aan moeten liggen.

Heb ook een reset gedaan, en ben nu alles handmatig opnieuw aan het instellen om zeker te weten dat het daar niet aan ligt. Die other data is nu ongeveer 1GB, niet echt ernstig maar wel raar.

Ik ga dus vandaag eens kijken hoe hij het doet na het kalibreren van de batterij, misschien moet hij nog even "settlen" na de kalibratie. Maar voor nu is er geen pijl op te trekken.

Heb overigens zelf altijd op Android gewerkt, vandaar dat ik het raar vind dat ik geen MP3's kan delen. Maar goed, daar valt ook wel mee te leven. Alleen met een smartphone in je broekzak van nieuw 700 Euro vind ik het een beetje dom om geen MP3's te kunnen delen. Er is echt niemand die de moeite gaat nemen om hele albums te delen via Whatsapp hoor ;) Sowieso is muziek downloaden niet illegaal, maar dit is uiteraard een hele andere discussie dus OT.

[ Voor 18% gewijzigd door 461943 op 30-03-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Muziek downloaden niet nee. Maar jij bied het aan via whatsapp, en dat is dan wettelijk wel weer verboden.

Apple heeft het hele muziek en video gedeelte stevig afgegrendeld, ik denk ook niet in de laatste plaats voor hun itunes store. Ze verdienen er nu eenmaal bakken met geld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Domino schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:37:
Muziek downloaden niet nee. Maar jij bied het aan via whatsapp, en dat is dan wettelijk wel weer verboden.

Apple heeft het hele muziek en video gedeelte stevig afgegrendeld, ik denk ook niet in de laatste plaats voor hun itunes store. Ze verdienen er nu eenmaal bakken met geld mee.
Daar heb je een punt ja.
Pagina: 1