https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Graag klaar hebben voor 5 april. Yes, sir!
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Welkom Camulos alles goed ?
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Heb trouwens altijd al eens met Witlof in een team willen zitten, gewoon omdat het kan
Not just an innocent bystander
Was wat kwijt. De vrouw verstopt alles waarvan ze denkt dat het niet goed voor me is.....
Maar het is terecht. Kratje ijs- en ijskoude

De koeien zijn aan het werk dus wij kunnen aan het bier. Tast toe
Alles lekker, moest maar weer es ff meedoen (wat actiever)Camulos schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:13:
@amberjr: joah joah... gaat lekker, net terug van 3 weken lang jungletochten in Surinamejij?
Heb trouwens altijd al eens met Witlof in een team willen zitten, gewoon omdat het kan
@kuuke je weet wat ze zeggen over vrouwen..... je kan beter koeien houden
[ Voor 10% gewijzigd door amberjr op 30-03-2014 15:54 ]
Verwijderd
Majesteit, ga eens bier haluh!Xaverius schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:15:
Waar staat dat bier nou ook al weer....
* Xaverius schuift wat dozen heen en weer, blaast wat stof weg...
Ik zit op dit moment op maximaal, blijkbaar doen twee x5690's niet zoveel meerWitlof schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:49:
Morgen gaat het beginnen. Zijn we er allemaal klaar voor? Ik probeer nog wat harder te gaan, maar beloof niets
Misschien dat ik de 980X nog een paar dagen kan aanslingeren (wordt verkocht aan broertje, loopt nu te stof happen).
Gamertag for Xbox: R0SSI
Validation pending (533)
Ik heb nu 256 pending jobs en er zijn nu 66 in progress. Ik neem aan dat pending jobs, jobs zijn die nog gevalideerd moeten worden? Daarnaast nu ook ingeschreven bij de challenge!Witlof schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:21:
Pending credits lopen langzaam ook op. Als ik inlog staat er nu dit bij tasks:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door R0SSI op 31-03-2014 11:28 ]
Top R0SSI. Een peak RAC stampede, is weer eens wat anders. Ben benieuwd.R0SSI schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:27:
[...]
Daarnaast nu ook ingeschreven bij de challenge!
Hier nog even de invite link en code voor geïnteresseerden:
https://www.theskynet.org...ite_code=9b353f&locale=en
9b353f
en de site link natuurlijk:
http://www.theskynet.org/challenges/28?locale=en
[ Voor 9% gewijzigd door EektheMan op 31-03-2014 11:46 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Aah, dus ik moet even een paar extra machines aanslingeren voor een paar dagenEektheMan schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:45:
[...]
Top R0SSI. Een peak RAC stampede, is weer eens wat anders. Ben benieuwd.
Hier nog even de invite link en code voor geïnteresseerden:
https://www.theskynet.org...ite_code=9b353f&locale=en
9b353f
en de site link natuurlijk:
http://www.theskynet.org/challenges/28?locale=en
Ben ook aan het kijken naar android BOINC app. Iemand ervaring hiermee? Ben benieuwd wat mijn telefoon doet. Dit is iig wat hij nu aangeeft. Is ongeveer de helft van de i3. Zeker niet slecht.
Galaxy note 2:
Measured floating point speed 1017.63 million ops/sec
Measured integer speed 2746.31 million ops/sec
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz
Measured floating point speed 2880.5 million ops/sec
Measured integer speed 10033.63 million ops/sec
Intel(R) Core(TM) i3 CPU M 350 @ 2.27GHz
Measured floating point speed 2041.45 million ops/sec
Measured integer speed 6182.66 million ops/sec
Yep, korte sprint is voldoende. Maar hoe langer je rent, hoe beter de yoghurt smaakt.R0SSI schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:07:
Aah, dus ik moet even een paar extra machines aanslingeren voor een paar dagen
Leuk, zelfs een SETI.Netherlands team member is overgeschakeld naar DPC om mee te doen aan de challenge.
Ik heb het draaien op een Tegra 3. Een oud beestje. Doet gemiddeld 2 taken per dag. Vervelend is wel dat het niet geheel stabiel is. Sommige applicaties veroorzaken een fout in de berekening en dat is dan best zonde van de geinvesteerde 40 a 50.000 CPU sec.JelleMan schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:24:
Ben ook aan het kijken naar android BOINC app. Iemand ervaring hiermee? Ben benieuwd wat mijn telefoon doet. Dit is iig wat hij nu aangeeft. Is ongeveer de helft van de i3. Zeker niet slecht.
Ik zou verder BOINC zelf de maximale waarden laten instellen via de ingebouwde benchmarking. Temps etc handmatig hoger zetten levert toch wel een risico op. Zie het Android BOINC draadje hier.
[ Voor 23% gewijzigd door EektheMan op 31-03-2014 17:39 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Maar we gaan eens kijken. Het aftellen is begonnen. Nog 8 uurtjes

De bijdrage zal niet immens zijn, maar alle beetjes helpen
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Evo155 AKA Uplinksweetlake
En zo niet, dan niet
May the Cow be with you!
Ik zie al wel een paar nieuwe namen die nog niet in de OP staan. Ziet iemand de mogelijkheid om die lijst te actualiseren? Anders probeer ik het morgenavond. Zal eerder helaas geen tijd hebben

Bron: http://pogs.qik.nl/stampe...e=2014-04-01&user=2000003
[ Voor 18% gewijzigd door Witlof op 01-04-2014 21:47 ]
Verwijderd
Net wel een prachtige vastlopert gehad en ik verdenk skynet ervan (eerste vastloper in 2 jaar....) dat kan nog weleens een lange maand worden...
Weet je zeker dat je mij erbij wilt hebben?
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Leden:
Zonar | 2135 |
amberjr | 7776 |
Los Alcoholicos~Xaverius | 10006 |
Arjant2 | 10020 |
[NGS~Dropshot | 15020 |
[DPC]maarten1001 | 15353 |
Los Alcoholicos~jpiwf | 15666 |
[DPC]Division_Brabant~Witlof | 15697 |
Evo155 | 15817 |
[DPC]Division_Brabant~DJKlungel | 15864 |
Grutte Pier [Wa Oars]~R0SSI | 15874 |
jelleman | 15955 |
[DPC]DeApen~Grubeater | 16027 |
Los Alocholicos~Thekip | 16068 |
[DPC]DeApen~Kuuke | 16095 |
APCIII | 16102 |
Camulos | 16121 |
Bluefall | 16224 |
Dorus | 16238 |
[DPC]Division_Brabant~itsalwaysme | 16240 |
[DPC]Division_Brabant~Totalmind | 16244 |
Chill'92 | 16393 |
Los Alcoholicos~Oddy | 16287 |
Mocht het lijstje niet kloppen, dan hoor ik het graag.
Wel grappig. DPC heeft inmiddels dik 200 leden. Gisteren om 18:00 hadden we er precies 100. Een dikke verdubbeling dus op de eerste dag van de Stampede (mede dankzij de Tweakers.net Post)
En voor de liefhebbers een IRC kanaal: http://irc.tweakers.net/Next

[ Voor 5% gewijzigd door Witlof op 03-04-2014 12:14 . Reden: IRC kanaal toegevoegd ]
Alleen nog niet in de stats geloof ik?
Edit: nu wel
[ Voor 60% gewijzigd door Arjant2 op 02-04-2014 14:36 ]
Wie missen we nog in de stats?
[ Voor 23% gewijzigd door Witlof op 02-04-2014 20:11 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Dorus op 02-04-2014 21:36 ]
Spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door Witlof op 02-04-2014 22:58 . Reden: Op m'n iPad ]

Hier loopt de pending WU's alleen maar verder op.....
Validation pending (1222)
[ Voor 28% gewijzigd door Witlof op 03-04-2014 12:15 ]
Mijn pending wu's lopen ook aardig op, ik heb nu meer pending dan op voorraad. Zelf's enkele Wu's van het eerste uur staan nog op pending (totaal: In uitvoering (77) · Controle in behandeling (85) · Geldig (245))
Hier 308 op pending, vanavond zal ik tijdelijk een beestje bijschakelenWitlof schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:13:
Hier loopt de pending WU's alleen maar verder op.....
[...]
Edit: Hoe kan het dat sommige computers wu's veel sneller valideren? Bijvoorbeeld die van Grandpa die doen nogal wat en ook nog eens snel...
[ Voor 22% gewijzigd door R0SSI op 03-04-2014 15:32 ]

[ Voor 6% gewijzigd door Witlof op 04-04-2014 10:59 ]
Niet mijn team maar dan nog.R0SSI schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:52:
[...]
Hier 308 op pending, vanavond zal ik tijdelijk een beestje bijschakelen
Edit: Hoe kan het dat sommige computers wu's veel sneller valideren? Bijvoorbeeld die van Grandpa die doen nogal wat en ook nog eens snel...
Moet je voor de grap eens kijken bij de validation pending tasks een op Workunit klikken dan zie je dat hij wacht op de andere task van een andere gebruiker.
Meestal lost een project dit op door een soort geschat puntenaantal te geven. (Meestal het correcte aantal mits er geen fouten zijn) .
Hoe zal het deze keer gaan?
Gaan de zakelijke koeien(parken) uit? Gaan de thuis-koeien extra lange dagen maken?
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Als het zo blijft zal het spannend worden!
Door de week staat-ie overdag uit. Denk dat-ie dan max.12 uur aan staat.
Mijn voorstel is wel om de volgende stampede in de winter te houden. Heb nu een raampje open moeten zetten om de warmte af te voeren. Mja, andere optie is om over te stappen op rommel van Intel. Die geeft tegenwoordig volgens mij aanmerkelijk minder warmte af tegen hetzelfde of helaas zelfs een beter rendement.
Iemand nog een computerparkje in z'n achterzak zitten? Ik heb m'n laptop al meedraaien, al vind dat ding het niet leuk, 90 graden en ventilator op standje stofzuiger
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Met HaantjeKuuKe schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 04:22:
Mijn voorstel is wel om de volgende stampede in de winter te houden. Heb nu een raampje open moeten zetten om de warmte af te voeren

Ik blijf het vaag vinden dat ze alles dubbel doen. Ten eerste hoe vaak maakt een computer nu een fout? Eens in de 100.000 jaar ofzo? veel kan het niet zijn, ik vraag me ook af of je echt veel mist als je die fouten gewoon accepteert, immers is de input ook van allerlei omstandigheden afhankelijk en zeker niet 100% betrouwbaar (hele vreemde resultaten kun je altijd nog statisch eruit filteren, daarnaast zullen de meeste computerfouten gewoon corrupte WU's op leveren die je er ook zo uitpikt). Zoals ze het nu doen halveer je praktisch de capaciteit van het project.
Nuja, de insteek zal wel wetenschappelijk zijn "we willlen 100% zekerheid", toch vraag ik mij af hoeveel WU's daadwerkelijk opnieuw gedaan worden omdat ze verschillend afgeleverd worden. Zouden daar stats over te vinden zijn?
Ik heb er zelf 1 gevalideerd die fout was:
Completed, validation inconclusive 2,714.11 - 2,690.94 <-- Grandpa
Completed, validation inconclusive 14,078.90 - 13,871.64 <-- Me
Met de hand bekijken of wu's niet goed zijn is ofc niet te doen gezien er duizenden per dag binnen komen
[ Voor 14% gewijzigd door Justberry op 06-04-2014 17:36 ]
Ik heb op dit moment maar 11 op pending staan. De eerste dagen is dat meer geweest, rond de 40. dat is langzaamaan afgenomen tot wat het nu is. Die 11 is al een paar dagen redelijk gemiddeld.
Op 179 goede wu's zijn er wel 4 afgekeurd. dat is eigenlijk nog wel een redelijk percentage.
Een van de weinige voordelen van 'n miniatuur-koeienparkje: overzichtelijke getallen
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
Evo155 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:55:
HuursoldatenWeet niet hoelang ik ze kan laten draaien, maar voor nu geeft dat mooie output.
Geheim van Next!enthernal schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:24:
Ik val eens even binnen voor een bakje koffie; mag ik vragen waar je die gevonden heb? Als deze per dag/uur huurbaar zijn dan zouden deze voor mij mogelijks interessant zijn.
Veel credits naar Evo155 zijn 'extraatje'!
[ Voor 13% gewijzigd door Witlof op 09-04-2014 07:39 ]
Verwijderd
Evo155 draait met de nieuwste generatie Xeon E5, dat zijn werkelijk beesten van CPUs!Witlof schreef op woensdag 09 april 2014 @ 07:36:
Wel vaag. Minder cores, maar meer output. Verschil is wel dat Evo155 op Linux draait. Maakt dat nou echt zoveel uit dan? Of zijn de cpu's echt zoveel sneller?
Alleen GHz zegt niet zoveel overigens, het is aantal Gflop/sec wat telt.
Door betere instructie-sets, meer L1/L2/L3 cache etc, sneller RAM, etc, is een moderne CPU per GHz veel sneller dan een oudere CPU.
Dat doet pijnBluefall schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:52:
Nog 2 zo'n dagen en we benen Vault Hufters bij!
Veel credits naar Evo155 zijn 'extraatje'!
,maar de stand van vandaag is het enige juiste antwoord hierop

1. (2) 929.897 Vault Hunters

2. (1) 909.456 Next!
3. (1) 856.061 Cyberdyne Systems

4. () 843.047 FoK! The Cowminator
Tijd om de koetjes een extra schop onder de kont te geven!
(persoonlijk ben ik zojuist de 100K grens door gegaan
Geen geslaagde Stampede wat mij betreft, voor het project heeft het genoeg opgeleverd, echter het competitie element vond ik ontbreken met name door het gedoe omtrent de efficiëntere client die niet gebruikt mocht worden.
Voor velen toch een deceptie dat er een client bleek te zijn die veel efficienter werkte. Ik stel mijn koetjes graag ter beschikking maar niet als het inefficient gebeurd.
Jammer, volgend jaar hopelijk een project wat de zaakjes beter op orde heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 25-04-2014 12:27 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
FTFYDorus806 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:22:
De efficiënte client die rond na Pasen zou uitkomen heeft het ook niet meer gered. Genoeg reden voor mij om dit project voorlopig niet serieus te kunnen nemen.
Hier zit er ook geen echte eindsprint meer in.
Ze zullen wel Pasen 2015 bedoeld hebben.Bluefall schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:16:
[...]
FTFY
Hier zit er ook geen echte eindsprint meer in.
ik denk niet dat ze nog punten gaan afkeuren. ik heb alles met de officiële client gedaan. Tot een week geleden had ik 5 afgekeurd units. Op dat beetje wat ik heb gedaan relatief veel. Al die units zijn echter in de loop van afgelopen week toch goedgekeurd.DukeBox schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:52:
Ben wel benieuwd of er nog punten worden afgekeurd.. denk dat wij dan weer terug op de 3e plek zitten.