Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
Ik zeg altijd maar , koop voor simpele mensen een iPhone. Lekker simpel in gebruik zonder al teveel poespas etc etc.
Maargoed er is nu eenmaal een android telefoon gekocht in het €150 segment en daarmee moeten we het maar doen.
Ik wil dus eigenlijk dat ding idioot proof maken. Dus slechts basis fucties en alle andere programmas iconen uitschakelen. Nu weet ik dat je met sommige launchers al best ver komt. Wie heeft hier verder nog aanraders van programmas? Het liefst waarvan ik de instellingen met een password moet unlocken voordat er iets aangepast kan worden.

Programmas die ik wil gebruiken zijn:
>Whatsapp
>Browser
>Wechat
Enkele widgets die dan niet te verplaatsen zijn zoals weer en clock en een dataprogramma die 3g uitschakelt bij 80% van data limiet

Wie heeft hier ervaring mee?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:41
Misschien dat je eens kunt kijken naar software wat in bedrijven gebruikt wordt om restricties op te leggen.

Ik weet dat o.a. "Mobile Iron" bepaalde dingen kan dichtzetten, maar dat ken ik eigenlijk alleen van iOS. Misschien dat er voor Android ook zoiets is. Je wilt als bedrijf immers niet dat je werknemers hun devices volgooien met Angry Birds etc ;)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 10:46
Je kunt bij Instellingen > Apps, de meeste apps verwijderen/uitschakelen.
Zo heb ik op mijn HTC veel bloatware verwijderd en/of uitgeschakeld.

Qua data-verbruik, kun je bij Instellingen > Gebruik, twee limieten instellen. Eén geeft een waarschuwing en één voor het afkappen van de dataverbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door CappieL op 27-03-2014 08:28 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 23:58
Bij de HTC launcher (en ook op mijn LG GPAD) kan je Apps verbergen. Zo kan je in principe dus alles verbergen wat je niet gebruikt. Meer idiot proof als dat krijg je het niet want dan moet je dus echt een paar handelingen doen om het weer zichtbaar te maken.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:38
Ik gebruik dit voor mijn kinderen, wellicht dus ook wat voor oudere mensen: Google Play: Kids Place - Parental Control

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Windows Phone is een stuk simpeler dan Android in het algemeen, dus wat ik het gedaan is een Launcher installeren op Windows Phone lijkt. Dan kan je ook mooie grote iconen gebruiken en ook widgets passen meestal prima in een Tile.

Als je wilt dat het op Android blijft lijken heb je inderdaad verschillende launchers die apps kunne verbergen, bijvoorbeeld KK Launcher (<-letterlijke naam) of de betaalde versie van Nova. Helaas blijft je bij KK Launcher wel de overflow menu hebben met opties, dus er zal nog wel een betere optie zijn, maargoed.

Voor het zetten van wachtwoorden zijn er ook verschillende apps. Ik heb vroeger ZD Box gebruikt (Al heeft die nog veel meer opties) maar als je zoekt op App lock vindt je er voldoende. Zet een wachtwoord op de Settings app en de meeste instellingen zijn niet meer te veranderen.

• Rivak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 09:06
Nine Launcher (leuke gratis thema`s)
Google Play: Nine Launcher

Big Launcher (duur)
Google Play: BIG Launcher

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zou om te beginnen niet te moeilijk gaan doen en het vooral simpel houden.
Bijvoorbeeld:
1. Pak een alternatieve launcher, en maak er de default van.
2. Zet het aantal Home Screens op 1 zodat daar geen verwarring kan ontstaan.
3. Zet de iconen van de gewenste applicaties op dat homescreen, en verwijder eventueel overgebleven onnodige iconen.

Dan ben je al een heel eind in de richting. :)
Nog niet password protected, maar of dat echt noodzakelijk is is aan jou. Pas als het mis gaat, zou ik pas een complexere oplossing gaan toepassen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 27-03-2014 11:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Holo Launcher HD laat je het homescreen locken. Vervolgens kun je in de opties zorgen dat je bijna geen opties meer over hebt, behalve launcher settings weer openen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ultraman schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:10:
Ik zou om te beginnen niet te moeilijk gaan doen en het vooral simpel houden.
Bijvoorbeeld:
1. Pak een alternatieve launcher, en maak er de default van.
2. Zet het aantal Home Screens op 1 zodat daar geen verwarring kan ontstaan.
3. Zet de iconen van de gewenste applicaties op dat homescreen, en verwijder eventueel overgebleven onnodige iconen.

Dan ben je al een heel eind in de richting. :)
Nog niet password protected, maar of dat echt noodzakelijk is is aan jou. Pas als het mis gaat, zou ik pas een complexere oplossing gaan toepassen.
Bij de meeste launchers kun je na het inrichten van het home scherm instellen dat je geen wijzigingen kan aan brengen op het scherm. Dat is ook wel makkelijk, dan kan ze niet per ongeluk apps verwijderen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 01:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

SonyEricsson schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:20:

Programmas die ik wil gebruiken ...
Gaat het daar eigenlijk al mogelijk een beetje mis?
(daar en met de erg negatieve term 'idioot proof')

Mijn ervaring is dat het erg gevaarlijk kan zijn als je te snel zelf bezig gaat te bepalen wat die ander zou moeten gebruiken en hoe...

imho is het bv bij ouderen of mensen met een handicap vaak vooral belangrijk het gesprek aan te gaan, te vragen wat ze nu zelf ermee doen, hoe ze dat willen kunnen bereiken en hen ook een grote ruimte geven zelf te bepalen en ook deels te leren hoe.

natuurlijk, de leercurve is voor hen vaak heel stijl ... ze zijn minder in staat teveel informatie te behouden en zullen soms afhankelijk zijn van beschrijvingen op papier of specifieke buttons die absoluut op een bepaalde plaats moeten staan (waarbij ze ook vast komen te zitten als die button opeens ergens anders staat of er opeens 'anders' uitziet).
Ze werken heel traag, en zijn weinig flexibel
maar... het is niet zo dat ze niets kunnen en ook niet dat ze niks willen en uiteindelijk wil je wel dat _zij_ zelf met dat apparaat overweg kunnen.

Een deel van het probleem is vaak ook dat jongeren en meer technisch onderlegde personen 'wel eventjes alles gaan regelen' en dan het apparaat uit handen nemen en buiten zicht van de oudere of gehandicapte persoon een hoop veranderen, daarvan denken 'dat dat beter is' en het ding teruggeven met het idee 'dat nu alels goedgaat.

Overigens, ook veel oudere gaan daarin iets te makkelijk mee en denken 'het wel uit handen te geven' en dat 'die expert het wel voor hen goed zal zetten' want 'die weet daar alles vanaf' (en zelf komen ze qua wensen ook niet meer dan 'dat ze er dingen met internet op willen doen').
de frustratie bestaat daarna aan beide kanten als het nog steeds niet zo makkelijk blijkt te gaan.

Volgens mij is het voroal belangrijk dit 'samen' te doen, te praten over wat iemand verwacht vand at apparaat en hoe je dat dan kan bereiken...
vervolgens kan hete en enorme geruststelling zijn als er goed backups zijn en dit automatisch gaat en de persoon alles makkelijk kan herstellen, mocht er toch iets misgaan..
dat neemt vaak al een hoop 'angst' weg die bv ouderen hebben met modernere apparaten, het idee dat ze een knopje drukken en 'alles weg' is.

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 27-03-2014 12:06 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Aanrader:

Big Launcher (duur)
Google Play: BIG Launcher
Pagina: 1