Toon posts:

Probleem met opstarten van laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 95 op een laptop geinstalleerd alleen als ik de computer opstart krijg ik bijna meteen (al voordat ik naar de bios setup ga)
een foutmelding: "save to disk feature is disabled
run PHdisk for information
FILE : create new
PARTITION: consult manual"

Er staat in de bios niks over save to disk feature en ik heb geen programmaatje dat phdisk heet.

En als hij dan windows op gaat starten dan krijg ik op een gegeven moment de foutmelding:
"Tijdens het insitialiseren van het apparaat IOS. U dient de computer opnieuw op te starten"

Wat is hier fout????

Verwijderd

Volgens mij hebben die 2 problemen nix met elkaar te maken.

Save to disk feuture is een soort hibernating alleen dan zeg maar helemaal hardware matig door laptop. Je moet met een bijgeleverd proggie een aparte partitie aanmaken waar hij dan bij de safe to disk feuture zijn rommel in kwijt kan. Op die manier kan je de volgende x gewoon weer verder gaan zonder dat hij in de tussen tijd stroom verbruikt.

Die IOS fout is gewoon dat je windows op 1 of andere manier vern*ukt is. Gewoon ff opnieuw installen en dan moet hij het weer doen.

Verwijderd

Om de melding van dat save to disk kwijt te raken , moet je PHDISK d-loaden en installeren , dit proggie maakt een suspend to disk partitie aan .

Die andere melding zou ik zo niet weten.
Mischien iets met verkeerde drivers ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een IOS fout wijst waarschijnlijk op een verkeerde bios. Dan moet je deze eens flashen.

Wat voor laptop is het (merk)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Is het toevallig een Fujitsu-laptop? Want ik weet dat je bij die dingen in ieder geval na een geheugenupgrade of na een format dat programmaatje PHDISK moet uitvoeren. Dat programmaatje (dat gebruikt wordt in combinatie met Phoenix-biossen) maakt dat save-to-disk-bestandje aan. Volgens mij kun je die feature niet uitzetten. Dit vond ik op de Phoenix-site:
CAUTION - If you need to recreate the storage area and there is not enough appropriate disk space available to create a partition, the installation utility will provide a warning message. If you receive this message, you should select the "create a file" option to avoid possible damage to the existing file system.

We also suggest that you add 8MB to the default size of the recommended partition to allow some room for expansion.

Because there are several versions of this product and many include customizations by system manufacturers, Phoenix does not offer replacement copies of PHDISK.EXE to end-users. Contact your computer's manufacturer to get a replacement copy of the PHDISK.EXE program and the proper installation instructions for your system.
PHDISK zelf vind je meestal op de restore-cd van de notebook.

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
ik heb hetzelfde probleem. ik heb een pb laptop gerincarneerd met 2000 prof.
en hij geeft hetzelfde probleem.
Ik heb al op de restore disk gekeken maar het prog staat nergens.
is het verstandig om het van internet te plukken of gewoon die foutmelding laten staan?
Computer werkt verder gewoon goed
Pagina: 1