Stille redundante voeding

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 16:06
Voor een apparaat (pc-based) dat deels gebruikt wordt in opstellingen waar stabilitet en 100% uptime belangrjk is, maar ook regelmatig op plekken staat waar lawaai een probleem is, ben ik op zoek naar een (redelijk) stlle redundante voeding. Hot swappable is een pré.

Op dit moment zit er de Silverstone ST50GF in ( http://www.alternate.nl/html/product/802128 ). Volgens de site van Alternate zou 'ie minder lawaai moeten maken bij minder belasting, maar ik merk daar niks van. Ik heb zojuist met Silverstone gebeld, en ze zeggen dat dat niet klopt - hij produceert altijd 50 dB(A). Wat zodanig is dat als ik ',m in mijn kantoor aanzet mensen 3 kantoren verderop het nog horen, en na een paar uur eraan werken heb ik piepende oren.

Bij de meeste redundante PSU's de ik vind is niets gespecificeerd over geluidsniveaus, dus ik hoop dat iemand hier met een goede suggestie kan komen, of dat ik in ieder geval duidelijkheid kan krijgen of stille(re) redundante PSU's bestaan.

Het systeem bevat verder een moederbord met 4770K i7 processor, 60 GB mini SSD harddisk (in het moederbord geprikt), 8 GB geheugen, 2 geluidskaarten en een netwerkkaart. Ik heb nog niet gemeten hoeveel vermogen het systeem gebruikt, als dat hiervoor van belang is kan ik morgen wel een metertje kopen.

O ja, het zou HEEL fijn zijn als de nieuwe voeding niet groter (m.n. in hoogte) is dan die Silverstone. Want anders gaat 'ie niet in het huidige apparaat passen en gaat het een hoop (dure) aanpassingen kosten. Maar als het moet dan moet het...

[ Voor 8% gewijzigd door Specy op 26-03-2014 23:03 ]

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Wat voor case heb je? Er bestaan ook fanless psu"s

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

• Specy
Het is geen standaard-case; de case is groter dan een normale pc-case omdat de achterkant van de kaarten de op het moederbord zitten niet de achterkant van de kast is. Is dat van belang?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je niet veel beter naar een officiele oplossing zoeken, dit klinkt redelijk houtje touwtje. In een ATX formaat krijg je niet 2 hot pluggable voedingen zonder dat je concessies moet doen.
Als je het dan wel zelf wilt bouwen, waarom dan niet twee aparte systemen neerzetten?

http://www.supermicro.com/products/nfo/superworkstation.cfm
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/poweredge-t320/fs

[ Voor 7% gewijzigd door wagenveld op 27-03-2014 00:50 ]

• Specy
Geen optie. Dit moet een apparaat worden waar ik er uiteindelijk honderden van wil gaan verkopen, met een eigen case en specifieke aansluitingen op de achterkant. Alleen intern zit er een pc in. Het moet in een 19" rack passen omdat veel klanten het daarin zullen gebruiken - maar lang niet allemaal. En bij instellen is het vrij gebruikelijk dat je 'm gewoon op tafel zet en dan (op een touch screen) urenlang settings gaat instellen voordat je het in een rack plaatst. Ik ken ook mensen die 'm in een klein kantoortje wllen plaatsen, Maar met deze herrie is dat nauwelijks te doen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
En hoeveel U hoog? Want als je 1 of 2U neemt dan blijf je met kleine fans zitten = veel lawaai. Wil je een stille fan dan zal je naar een grotere voeding moeten kijken.

Die silverstone heeft dus 40mm fans, je moet of een grotere fan vinden (80-120mm) of heel goed zoeken naar kleine 40mm fans en ze zelf vervangen (=garantie verliezen).

Zoiets als dit kom je dan op uit: http://www.quietpc.com/40mmfans

[ Voor 42% gewijzigd door Megamind op 27-03-2014 02:07 ]

• Specy
Ah, de kast s 3U. Alleen zoals het nu gebouwd is hangt de voeding boven het moederbord en kan de voeding nauwelijks groter worden dan wat er nu in zit.

http://www.quietpc.com/40mmfans
O, interessant. Alleen de garantie is wel een probleem als we er honderden gaan verkopen..... Maar dit geeft wel aan dat het kan (mits deze voldoende koelen).

• Specy
Ok, ik heb een vermogenmeter ertussen hangen. Die schommelt tijdens gebruik rond de 110-120 W (voeding is 500 W). Ik moet 'm nog even tot de limit gaan pushen maar dit is met een CPU load van rond de 40%. Klinkt dus alsof de voeding behoorlijk overgedimensioneerd is.

Als de fans nou wat minder hard gingen draaien bij minder verbruik zou alles ok zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door Specy op 27-03-2014 10:57 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt hier eens kijken, maar het ATX formaat + redundant = 40mm herrie fans.
http://www.zippy.com.tw/P...*2%20Redundant&lv_rfnbr=2

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

Verwijderd

Een redundante voeding heeft vaak maar weinig zin. Komt omdat de kans op falen van een goede voeding achter een UPS zo extreem klein is, vele malen kleiner dan het falen van software, mobo, geheugen, hardeschijf, etc. Daarnaast moet je ook twee totaal losstaande stroombronnen hebben en dat is vaak ook niet aanwezig. Is vaak veel slimmer om twee losse systemen te gebruiken die gemirrored worden. Dat kan namelijk wel voor betere uptime zorgen, terwijl een redundante voeding dan veel minder kan, kwaliteit van een redundante voeding is in sommige opzichten ook minder omdat er gewoon veel minder ruimte is.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-02 15:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Specy schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 01:33:
En bij instellen is het vrij gebruikelijk dat je 'm gewoon op tafel zet en dan (op een touch screen) urenlang settings gaat instellen voordat je het in een rack plaatst.
Is dat specifiek voor dit apparaat zo, of bedoel je dit in het algemeen?

De meeste apparatuur die ik ken wordt nl zo snel mogelijk in een rack gestopt, configuratie volgt naderhand wel via out-of-band management opties (ILO/DRAC/ etc).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02 18:49

artificial_sun

Mazda Rx7

Wat ik kan bedenken is vrij simpel. Je koopt een voeding die eerst van 230AC 12 DC maakt een het daarna aanpast naar 5 en 3.3V DC. Sloop daar de 230VAC naar 12VDC kant af en vervan dit voor een redundante Delta 19" rack voeding.

Super stabiel maar waarschijnlijk veel te duur helaas.

Stadia was beter....

• Specy
Is dat specifiek voor dit apparaat zo, of bedoel je dit in het algemeen?
Voor dit apparaat. Er zitten touch screens op voor de bediening, daarbij wordt het ook niet altijd in een rack gezet (maar het moet bij veel klanten wel *kunnen*).

Even afgezien hiervan: Ik was toevallig gisteren in een ruimte met een serverrack, en dat complete rack maakt minder herrie dan 1 voeding in mijn kast.

Redundante voeding is wel echt gevraagd: Veel van de grotere klanten willen dit echt hebben, en hebben ook meerdere stroomnetwerken. Overigens heb ik van iemand intussen wel een link gekregen naar een redundante voeding die wel de fanspeed aanpast, ik vermoed dat die al zou voldoen (heb alleen nog nooit van het merk gehoord, FSP France). http://www.directindustry...fiers-117285-1223093.html

Verwijderd

FSP behoort tot de grootste vijf makers van voedingen samen met Delta, Lite-on, Hipro en Acbel, dus zo onbekend zijn ze niet.

FSP heeft bijvoorbeeld voedingen gemaakt voor Antec, be quiet!, Cooler Master, OCZ, Silverstone, Thermaltake en Zalman om een paar bekenden te noemen.

FSP staat overigens niet bekend voor het maken van de beste voedingen, meestal wel prima te doen, maar normaal gesproken niet het beste wat je kunt krijgen, daar is Delta beter in.
Pagina: 1