Opzoek naar een 27 inch scherm, hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hey allemaal,

Ik ben opzoek naar een 27 inch monitor. Op dit moment twijfel ik tussen de Eizo FlexScan pricewatch: Eizo Flexscan EV2736W Zwart en de Dell 2713H pricewatch: Dell Ultrasharp U2713H Zwart.

Op dit moment ben ik in het bezit van een HP 2448HC, wat ik aan deze monitor erg waardeer is de ambient light sensor. Het liefst heb ik ook in mijn toekomstige monitor deze light sensor, maar tot mijn verbazing zijn er weinig monitoren die deze functie hebben.

Vandaar dat ik ook verder ben gaan kijken en bij de Dell 2713H ben uitgekomen, ik ben vooral gecharmeerd van deze monitor omdat het display ook gebruikt schijnt te worden in het thunderbolt display van Apple. Waar ik me zorgen over maak is de bouwkwaliteit, veel reviews spreken over backlight bleeding of een hoge fluittoon, dit zijn dingen waarvan ik weet dat ik er gevoelig voor ben. Heb eerder een scherm gehad met backlight beelding en kan me er erg aan irriteren.

Omdat ik verder niet echt veel over de Eizo monitor kon vinden vroeg ik mij af of iemand hier ervaringen heeft met deze monitor. Door de vijf jaar garantie die er op een monitor wordt gegeven verwacht ik geen issues zoals bij de Dell het geval is. Wellicht zijn er ook nog alternatieven met een light sensor?

Verder stel ik geen gigantische eisen aan het scherm, ik wil graag over op de IPS techniek omdat mijn HP nog een TN paneel heeft. Tevens spendeer ik veel tijd achter een beeldscherm en rechtvaardigt dit voor mij een budget van +/- 700 euro. Mijn computer en beeldscherm gebruik ik voornamelijk voor surfen op het internet, tekstverwerken en soms photoshop. Verder ben ik mij niet van plan mezelf verder te gaan verdiepen in photoshop in de toekomst. Een hoge kleurechtheid is mooi meegenomen, maar niet verplicht.

Alvast super bedankt voor de reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door Mastasidaz op 26-03-2014 22:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora,

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Mastasidaz
oeps, sorry. Bedankt Dion!

• Mastasidaz
Iemand die ervaring heeft met het Eizo Flexscan EV2736W scherm? Inmiddels wil ik deze monitor zo goed als zeker aanschaffen, maar hoor graag van een aantal gebruikers of de monitor echt goede kwaliteit voor het geld biedt.

Zijn er tevens nog winkels in Nederland waar zo een scherm in het echt te bewonderen is? De media markt hier in Almere heeft bijna geen enkel recent scherm meer staan.