Ik zag deze week het topic 'Hoe plat kan de case' langskomen en dat prikkelde mijn inspiratie. Het idee van een stijlvol mediacenter zie ik wel zitten dus ik ging even rondneuzen of ik goedkoop ergens een PC vandaan kon toveren. Voor een paar tientjes kom je echter vaak niet verder dan een oude Pentium 4 en dat is voor ene mediacenter niet goed genoeg. En toen bedacht ik me vandaag dat ik nog een paar onderdelen heb liggen van een oude PC van me. Het gaat om de volgende onderdelen:
De belangrijkste onderdelen heb ik dus, al lijkt de 4850 me een beetje overkill. Misschien is een simpele passief gekoelde videokaart ook prima?
Het idee is om een stijlvolle verticale case te maken met hout, eentje die niet misstaat in de woonkamer en die niet teveel herrie maakt. Maar dan kom ik bij het volgende: de Q6600 is een behoorlijk heethoofdje, hoe hou ik die koel zonder gigantische koeling? En is het mogelijk de videokaart aan te sluiten middels een los PCI-e-slot?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core 2 Quad Q6600 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI P35 NEO-F | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G | € 41,05 | € 41,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 41,05 |
De belangrijkste onderdelen heb ik dus, al lijkt de 4850 me een beetje overkill. Misschien is een simpele passief gekoelde videokaart ook prima?
Het idee is om een stijlvolle verticale case te maken met hout, eentje die niet misstaat in de woonkamer en die niet teveel herrie maakt. Maar dan kom ik bij het volgende: de Q6600 is een behoorlijk heethoofdje, hoe hou ik die koel zonder gigantische koeling? En is het mogelijk de videokaart aan te sluiten middels een los PCI-e-slot?